• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

vi har ju en nätt sluttning på tomten, och nu är det ju lite slipprigt av alla blöta löv så man kanske skulle spänna på sig laggen och glida utför och känna på vinddraget?

• fru AM

Fredag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nenne: den där galna människan (eller snarare urblåsta) träffade jag på öppna förskolan. Jag brukar inte missunna folk barn men det här ufot hade kunna få vara utan sitt tredje, tydligen oönskade barn. Hon hade inte koll på någonting och brydde sig inte heller om hans utveckling eller något sånt.

Idag har jag vattengympat och nu ska jag iväg med Storsonen och köpa vintergarderoben. En miljard fattigare kommer man ju bli lagom till i eftermiddag. Nya vinterkängor, vinterjack, byxor och säkert en massa annat ...

• nennesjuttioåtta

lappis
    aha, så det blir en trekant ikväll? Den där Roger verkar vara trevlig, har du hans nummer?

• nennesjuttioåtta

Am
    ja, hon verkade vara ett udda exemplar... Just såna där är jag mest avundsjuk på, vad ska de få barn för som inte vill ha dem?!??!

• snaily

Aaaa, nästa vecka ska det snöa hela veckan! Fasen att jag ska till Uppsala på kurs i slutet av nästa vecka, dålig tajming!

Lussekatter - vill ha!

• Lapinette

nenne - hans nummer är 7549 !

Kalla mig tråkig,traditionell etc men jag äter julmat kring jul och lussekatter vid Lucia ... liksom semla på Fettisdagen.

• Fru E

Nej nej nej lussekatter och glögg intas först på första advent när det är julskyltning, HELIGT!

Ingen som vill skicka lite mer tant till mig??

• Lapinette

EA - har inte kvar så mycket att det är värt att skicka.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter