• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

... eller kanske en regnskog eller ett fält med solrosor. Attans vad det var länge sen jag la pussel.

• nennesjuttioåtta

eller hur Lappis! Det andra är för loosers.

• nennesjuttioåtta

vi brukar lägga en massa pussel till jul men mannen HATAR pussel för det går ju inte att kommunicera med mig när jag håller på. Oc så är han inte lika snabb som jag, eller jag vet inte.

Bäst att köpa några pussel redan nu så att jag har. Fast jag vet hur det kommer att sluta, en av mina gamla katter kom alltid och lade sig tvärs över pusslet när man höll på, så jag antar att det blir likadant nu. Plus att Nancy kommer smaska i sig 4 st kantbitar som jag inte upptäcker förrän efter 18 timmars överflyttande av bit för bit mellan kartong och lock.

• nennesjuttioåtta

Men då går ju tiden, i alla fall.

• nennesjuttioåtta

Om P verkligen älskade mig så borde han köpa hem minst 20 stycken pussel redan idag.

*kikar efter smygläsare*

• Lapinette

Precis! Allt för att ta bort de hemska tankarna från skallen. Åhhhh... jag har inga tvångstankar längre!

• gosnosen

Ja pussel kanske vore nåt. Jag har tyvärr lite för lite tålamod för 2000-bitars pussel. Maken däremot, kan fastna. Svärfar m. fru har som tradition att alltid bygga ett 1000-bitars varje julhelg, så där brukar maken fastna. Förra året tror jag att det var Venedig med massa vatten och himmel. Riktigt knepigt!

• nennesjuttioåtta

Jag och syrran har börjat lägga de här Wasgij (?) där man ska lägga bilden som de skärrade människorna på locket ser. Alltså finns inget facit. Himla roligt och jäklar vad vi slåss om bitarna!

• Lapinette

Det där har jag aldrig hört talas om. Hur vet man hur man ska lägga?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter