• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Kikar in efter hektisk vecka, sover när jag inte jobbar eller leker med liten tjej så det var längesen sist.

Mycket bra trådstart AM - du fångade vår stämning här perfekt. J

Nenne - vill också ha länk och läsa om bus!

Tinga, det känns som ni börjar få någon slags stabilitet iallafall nu, du verkar ha mer ork. Vad fint du beskriver pojkarnas framsteg!

Sweet, du kör ett jäkla tempo, det är klart att det är kämpigt. Våra tjejer är ju jämngamla och jag tycker att en helg kräver en massa energi, samtidgt som man mår bra av att umgås med sitt barn. Sjukdagarna är tröga tycker jag också, det beror delvis på att man inte är van att umgås så i vardagen. En föräldraledighet är en annan sak tror jag.

Muggles, i nuvarande marknad tar det ofta några veckor har jag hört från kompisar i götet, de fick först inga bud men efter tredje visningsrundan kom det igång och fick ut något mer än vad de vågat hoppas på. Håller tummarna! Det låter ju så mysigt med havsnära också.

Liten, jag har inget tips på fordrade stövlar just, jag kör fordrade vattentäta höstkängor som andas www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=245475&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= och de klarar allt utom de djupaste pölarna ( då vattnet kommer ovanifrån). Annars har jag haft yllesockor och vanliga stövlar i pölarna,

Hattis, vad skönt med tant! Hoppas ni snart kan försöka igen.

Kängu, grattis till jobb! Blir det flytt och maken hemma på heltid nu då?

BS, röstar på Viola eller Astrid - jättefina båda två och passar till Iris. Har träffat ett syskonpar som hette Iris och Ester också, passade på något sätt bra också.

Gosnosen, håller verkligen tummarna för er såklart!

Lapinette, kul att kursen verkar funka bra! Nu är ni på väg. Det finns en jättesöt adopterad flicka från Sydkorea på dagis.

Telis, hoppas så det gått bra och att ni fått ta del av den där uppgången alla skriver om i Stockholm nu.

Ore, börjar det blir dags nu?

PB, vad kul med fler kompisar till sonen! Puckad läkare men vad skönt att du snabbt fick bra ny kontakt.

Usch, har glömt hälften såklart.

Själv mår jag absolut hyfsat, klarar mig utan Postafen vissa dagar nu. Blir lite nervös av det nästan, men jag tror illamåendet kom och gick förra gången också. Jag somnar vid 20 efter läggning nästan varje kväll, socialt liv med maken eller andra är bara att glömma. Jag brukar hinna läsa här och sen slockna. Ikväll tänkte jag slå på stort och försöka se Smala Sussie 22.00 på tv så det är bara att kämpa på.

Jag fick berätta för chefen i veckan, han vill ge mig personalansvar för en grupp från 1 maj (deras chef ska också vara f-ledig) och informera de anställda redan nu så att de slapp blir oroliga. Jag vill inte lura dem så det vara bara att berätta. Jag har en helt ny chef sedan efter sommaren, men han tog det bra och vi kom överens om att hålla tyst en månad till och att jag slipper personalansvaret. Känns inget kul att berätta i v 8, men så är det.

• start september

Vaccination ja. Efter mycket läsande och funderande bestämde jag mig för att avvakta vecka 12 innan jag vaccinerar mig. Nu hoppas jag bara att den inte kommer hit innan dess...

• Ore

september: De pratade på radion i morses om en "boom" vid jul ungefär...? I så fall ska du ju hinna vaccineras innan...

I övrigt så är det snart dags för mig. 14 dagar kvar till BF idag Men jag skulle bli ganska snopen om jag inte hinner gå hemma och skrota någon vecka, och fixa och dona... Jag ska ju fylla frysen litet, fixa madrassen till vaggan, bädda, sy amningskudde och litet smått och gott... Så bebisen kan få vänta med att komma åtminstonde en vecka till

• start september

Det hinner du säkert Ore. Kul med flörtkulorna förresten, det lät enormt mycket. Du får ordna pysselstuga!

• passionsblomman

Shit Ore, är det så snart!

jag tycker inte det var så värst länge sedan vi satt och peppade en stundom rätt deppig orienteringstjej i den andra bebistråden. En som kände sig som den ungefär mest ofruktsamma av kvinnor... Minns du?

TÄNK att nu har du snart snart en liten skrutt med pluttenäsa och pyttetår och ett järngrepp i lilla lilla handen och med fjunigt doftande hår. Och med hela ditt hjärta i sitt våld med sneda leende...

• Telis

Tinga, hoppas hoppas att det här är en liten vändning åt rätt håll!!

Sweet, vad skönt att du inte tog illa upp, jag kom på sen att mitt inlägg kanske kunde tolkas som att "äh, vaddå, ryck upp dig". Jag menade inte heller att du skulle vara ordentligt deprimerad utan att det kanske bara är en liten bump i vägen som är helt normal, i synnerhet på hösten när man jobbat mycket och inte ser någon ände på den vanliga lunken.

Hej september! Skönt att illamåendet åtminstone inte är konstant!

Det är klart nu med lägenheten, även om vi inte har skrivit på papprena än. Vi är lite, lite besvikna eftersom vi tycker att vi har den finaste lägenheten i hela stan men att vi ändå inte fick lika mycket som grannarna som sålde för ett tag sedan. Men vi borde skämmas, vi är giriga och bortskämda och ska verkligen inte klaga, vi fick 1,5 miljoner mer än vi gav för den för sex år sedan. Så när kontraktet väl blir påskrivet (peppar, peppar) så kommer det att kännas jättebra!

Ore, två veckor, det är ju inte klokt! Hur känns det, är du nervös eller ser du fram emot det eller både och?

• Telis

Tack PB! Vi ska skriva på imorgon kväll (lite lustigt med kontraktskrivning söndag kväll!). Hoppas att allt går i lås nu och att inte köparen hinner få kalla fötter!

PB igen, jag förstår helt och hållet hur det känns med svärföräldrarna som ringer och säger att dom står på garageuppfarten! Jag skulle avsky det, jag är INTE bra på att få överraskningar eller att få mina helgplaner rubbade. Hoppas att dom lämnar ordentligt med förvarning nästa gång dom tänker hälsa på så att det känns kul att dom kommer.

• Telis

Idag har min farmor namnsdag. Edith är väl inte ett av dom där äldre namnen som Astrid, Hilda och Ester som fått lite revival dom senaste åren precis?

• snaily

Grattis Telis! Vad skönt att det är KLART! Inte hinner köparen ångra sig till imorgon heller. (Fast så skulle jag också tänka...)

Gillar namnet Edith! Astrid och Ester också, båda finns i släkten.

PB
    Hoppas det går bra med svärisarna nu då... Förstår din frustration, jag gillar inte heller den typen av överraskningar.

En kompis ska komma och hälsa på oss i helgen, hon skulle komma igår kväll men sa inte exakt när så vi skyndade oss och städade och fixade och lagade mat efter jobbet. Sen ringde hon vid middagstid och sa att hon inte åkt från Uppsala än, så hon skulle vara framme mitt i natten. Sen ångrade hon sig, och kommer idag istället. Men skönt ändå att vi fick städningen avklarad igår!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter