• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Varma strumpor skall packas ner. Varm tröja redan nerpackad, liksom cerat, och hårband (för det skulle nog annars kunna göra mig galen, tror jag, att ha håret i ansiktet...)

Telis: Skönt att ni börjar känna er mer nöjda!

• passionsblomman

Affären var stängd. Äntligen masade vi oss ut sonen och jag och så hade de ju såklart helgtider och hade just låst...

Jaha! Då blir det sambon som får köpa med en köttbit hem från Ica Maxi i Oskarshamn, de förmodar jag har öppet.
    Potatisgratängen sedan i förrgår blev så mycket kvar av att den gott och väl räcker idag med.

Och vet ni något jättebra?
    -Det ringde en kille som vill komma ända från Öland och kolla in vår sista lilla kattunge!

Den annonsen trodde jag inte på fler svar på faktiskt och eftersom kissen nu är 16 v så trodde jag nog att hon skulle bo kvar här permanent.

Dessutom ska erkännas att jag nästan ljög och sa att vi inte hade någon kvar, för hon har kommit att vinna Passions hjärta den lilla skruttan.

Nu låter det här paret väldigt seriösa och tycks kunna erbjuda henne ett förträffligt kattliv, så det vore ju korkat att inte låta henne få det. Men vill de ha henne så kommer det svida i hjärtat att skicka iväg henne, det får erkännas.

• Ore

Blandade känslor med lillkatten, förstår jag PB.

Hattis: Har nästan glömt att svara... Vi har inte kollat vilket kön det är. Alla utom maken och min ena syster verkar dock tro på pojke Maken tror på flicka för att det var det han gissade på från början, typ en vecka efter plus...

Kan ju inte neka till att det vore skönt om lilla pyret kom ut ganska snart. Han/hon är ganska aktiv, och det är inte längre sådär mysigt sprattel och spark, utan mer så att hela magen rör sig och det känns nästan litet obehagligt ibland...

Förresten Telis: ROTADE folk i skåpen??? Oh my god! Har jag iaf aldrig gjort på någon visning!!! (Inte för att vi var på så jättemånga innan vi ledsnade och bestämde oss för att bygga eget, men ändå...) Möjligtvis kan det vara litet intressant att se skåprinredning... Skulle t.ex. gärna öppna ett hörnskåp för att kolla om det är karusell, hyllor eller något annat i. Och om något ser ut att vara ett skafferiskåp, skulle jag gärna kolla att så är fallet ( i mitt nuvarande kök visade sig det förmodade skafferiskåpet vara städgarderob, är ff besviken över detta...) Skulle ALDRIG drista mig till att öppna klädgarderober dock...

• passionsblomman

Tänk Ore, vad skönt det måste vara att komma ut och kunna sträcka på sig ordentligt när man legat som en liten boll sista tiden!

Min son låg verkligen med armarna helt rätt ut åt sidorna, som ett T och man riktigt SÅG hur skönt han låg och kände att det fanns plats att sträcka ut de där små armarna.

• _koko_

hattis - Hoppas du har rätt ang katten...

ore - Kamera och ev videokamera. Kanske för självklart, men ändå. Druvsocker vet jag att flera rekommenderar också. I vår väska var coca cola mest uppskattat, fast inget hanns ju förstås med att förtäras under själva förlossningen.

Nu måste jag sätta igång med såsen (det blir (havre-)gräddsås med trattisar och persilja, återkommer med rapport, känner mig själv lite tveksam men det var det enda jag kom på när jag gick igenom skåpen, är för förkyld för att orka testa göra hollandaise), potatisen står på spisen och fisken i ugnen. Och JAG ska minsann dricka vitt vin till!

• kängu

Ore, mjuk bh typ Apotekets "operationsbh" är bra att ha, eller annan utan byglar. Lite kläder till bebisen, varma filtar att ha i bilstolen när ni åker hem... våtservetter. Kanske självklara grejer alltihopa men ändå. ÅH jag är så avundsjuk på det du ska få uppleva- kommer aldrig glömma känslan när jag fick upp Ru på bröstet. Vet att det inte känns så för alla, men för mig stod tiden stilla, och den känslan jag hade då var så mäktig. Kan fortfarande känna den där nyföding lukten från hans huvud... Jag blir tårögd bara jag tänker på det. Hoppas att du får en lika häftig upplevelse!

• kängu

Mugglan, din Moa är verkligen tidig med språket! Tycker absolut du ska vara stolt!

• kängu

Telis, jag kanske redan sagt det men grattis till försäljningen! Det var ju en rejäl vinst det!

PB, skönt att ni hittat hem åt kissen, även om jag förstår att det är vemodigt...

• Ore

Tack så jättemycket för packtips, guld värt, på er!!!

Lilla kameran är nerpackad. Räknar med att min systemkamera också ska med, men har inte hunnit tömma den än... Videokamera är jag litet tveksam till, personligen föredrar jag stillbilder... Alltså tänker jag inte påminna maken att ta med videokameran, men vem vet, han kanske vill ha med den ändå?

Druvsocker är inte jag så förtjust i, men jag kanske ska lägga med sportdryckstabletterna jag brukar ha när jag tränar?

Har med litet kläder till bebisen, och en filt. Mer kläder (bl.a. overall inför hemfärd) ligger i en kasse, som står i babyskyddet. Jag räknar med att maken kommer hinna hem och hämta det innan vi ska åka hemåt.

Har några mjuka bygellösa BH, som kommer åka med i väskan när de väl är tvättade... Skulle jag glömma det så har jag nu även packat ner en sport-BH som ska klara stor kupstorlek Om bebisen kan vänta litet till innan den kommer, så har jag planerat en tripp till www.minimundus.se/ fysiska butik på tisdag, har spanat litet på deras "amningspaket" med bl.a. BH.

Har faktiskt funderat på förlossningen ganska mycket idag, om jag kan förbereda mig på något mer/annat/bättre sätt. Hittills har jag nog försökt göra som när jag ska springa någon viktig tävling Tänka positiva bilder, inte snöa in på något enstaka scenario eftersom vad som helst kan hända. Vara förberedd på det mesta, men ändå inte fastna vid negativa saker som skulle kunna hända...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter