• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Hattis

Godmorgon (?)

Muggles - jopp, har testat minus som om det nu är tant så kanske det blir nytt försök ganska snart. Kul med Moas tidiga läsintresse, det kanske finns fler korta ord kopplade till personer/figurer som hon kan/vill känna igen.(olika namn, Mamma, Pappa, katt, etc). Att leka med ord skadar väl knappast även om hon är liten.

Flyttning - när jag gått på visningar har jag alltid öppnat till klädkammare för att att se hur stor den är men garderober har jag aldrig öppnat även om jag skulle vilja se utrymmet där också. Hu, jag skulle inte vilja att folk snokade i mina garderober. Köksinredning måste man nog få pilla lite på och det känns i alla fall för mig betydligt mindre privat att folk tittar på tallrikar och hushållsmaskiner än på mina kläder.

• MSW

Hej alla!

Bs: kommer inte ihåg vilka namn ni hade som förslag, men jag tycker att Signe och Sgirid är lite små gulliga..

MrsB: Skönt att sista musen är fångad nu!

Telis: Oj, så då är det inte riktigt klart iaf? Spännande, annars är juh en vinst på 1,5milj inte kattskit direkt! Även om man såklart vill få ut så mycket som det bara går!

Ngt mer kommer jag inte ihåg jag tänkt kommentera!

Ego: Nu har förberedelserna inför operationen dragit igång! Det har dock inte varit någon riktig succé.. Igår eftermiddag började jag få ont i huvudet, sen blev det bara värre och värre, så inatt fick jag gå upp och kräkas en gång! Jag tog mig iaf upp till sjukhuset som jag skulle imorse, och "domen" blev att det säkert är migrän, som är en biverkning av det preparatet jag blir behandlad med.. 1 av 10 får huvudvärk/migrän av det! Jaja, i eftermiddag är det betydligt bättre, men känner mig ganska färdig! Så nu ser jag helt plötsligt fram emot operationen mer, så att jag slipper behandlingen (förhoppningvis för alltid)!

Nu är iaf maken och tittar på fotboll hos syrran (IFK-AIK) och sonen är hos mormor, så jag ligger och vilar i soffan, ungefär vad jag orkar idag!

Puss och kram

• nennesjuttioåtta

telis
    jag har mailat bilder till dig!

MSW
    Skönt att det är så kort tid kvar innan OP, så att du slipper migränen och allt annat jox!

Mrs B
    Råttfångaren!!!! Gratulerar!

Ore
    Det närmar sig...
    usch, det där med avslaget vill jag inte höra något mer om, det låter så sjukt äckligt! Blä!

ego
    Igår var jag på konsert (Moneybrother) med en väninna, vin och god mat och massa prat. KUL!
    Skit att jag är så dålig på att gå upp på morgonen så att man får något gjort på helgerna.
    nu ska jag baka!

• nennesjuttioåtta

koko
    jag har inboxat dig med!

• passionsblomman

Hahahaha!
    Avslaget ÄR sjukt äckligt!

och inte tyckte jag det var värst intressant när de skulle hålla upp moderkakan och visa "livets träd" heller!

-Jaja, tack det är bra, det räcker så, sa jag.

I en av mina bebistidningar då det begav sig var det en artikel om hur nyttigt det är att ÄTA av moderkakan och tro mig när jag säger att där fanns RECEPT också!!! :-O *kräks*

• Ore

Hoppas de INTE håller upp moderkakan för mig. Det kan nog kvitta, jag lär nog vara betydligt mer intresserad av bebisen då

Avslaget låter heller inte som någon höjdare, litet som överjäklig tant eller så?

Nej, nu tänker jag på trevligare saker!!!

Nenne: Konsert med en väninna låter väldigt trevligt! Lycka till med bakningen

MSW: Trist med så starka biverkningar inför op. Men nu är det ju verkligen inte långt kvar, så jag kan tänka mig att det känns skönt. Härligt att du inte verkar vara så nervös inför det längre...

• Ore

Ego: Har fått ganska mycket gjort idag. Har varit i färgaffären och valt bland vita nyanser att måla fönstersmygarna med. Efter en lång paus och mycket funderande över tapeter, så hade jag bestämt mig för att vidga mina tapetkrav litet, och då minsann så hittade jag en jag gillar direkt! Hittar inte direktlänk till den, men den heter Eco Lotus 4444 och man kan "provtapetsera" med den här www.eco.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx&li=1&iStoreId=0

Tycker den är litet mer isblå i verkligheten, och det är mer liv i den, än när man ser den på datorn...

• Mrs  B

Godkväll!!!

Inga fler möss än så länge.....
    Hoppas de fick iväg ryktet att här dör man på kuppen om man tar sig in!!!

Har ju lovat maken mys efter musjakten men har värsta ÄL just nu så jag tror inte det blir av ikväll.

Moderkakan
    Tyckte att det var intressant att få se den och vi tog faktiskt kort på den båda gångerna.

Avslag
    Inget trevligt men inget jag haft ont av. Mycket mindre med Malte än efter Max.

• Mrs  B

PB
    Maken dömer hockey. Inte alls lätt att komma ihåg.

• Tinga

Haha, jo det låter väl som en konstig meny som Piff & Puff kör med, men enligt gastroläkaren är det vanligt att barn som inte gillar att äta gillar saker som smakar mycket bättre än sådant som är ganska mesigt, tvärtemot vad man skulle kunna tro. Därför är ostbågar något man rekommenderar att prova med och även t ex ölkorv och saltgurka.

Muggles - vad duktig Moa är! Har tänkt länge att jag skulle fråga hur det gått med stamningen men nu fick jag ju svar på det också.

Klart att ni grunnar på det här med lägenhetsförsäljningen; det är ju mycket pengar det handlar om och är det trögt med försäljningen är det ju inte så konstigt att man försöker analysera varför. Det behöver du inte be om ursäkt för att du skriver om!

Bilder till galleriet kommer när vi är klara med allt fix, vilket troligen dröjer minst en månad till. Har glömt att kommentera, men det är kul att se hur folk har det hemma hos sig. Vi har precis bestämt oss för att ta bort ett värmeelement i vår entré, för att få till en lite mer praktisk lösning med avhängning. När vi nu är en tvåbarnsfamilj gäller det att tänka till hur man ska lösa det på bästa sätt. Vår groventré är väldigt liten, så där kan man inte hänga särskilt mycket kläder.

Ore - snygg tapet! Var det i köket ni skulle ha den, eller hur var det nu?

Telis - det är ju rent ut sagt fräckt att rota i ett skåp som uppenbart inte är en del av den fasta inredningen! Att folk tittar i köksskåp och garderober tycker jag att man får leva med, men i privata möbler har de ju inget att göra. Förstår ditt köpsug på outleten; det finns en likadan i Höganäs här i Skåne och det är svårt habegär som brukar drabba mig när jag är där.

Mrs B - heja musjägarna! Bara på de små rackarna! Ute i skogen tycker jag att möss är söta, men icke sa nicke att jag vill ha in dem i mitt hem.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter