• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Nu har det slagit slint för farmor på äldreboendet igen, förut innan hon bröt lårbenshalsen så fick hon till sist medicin mot hallucinationer eftersom hon inbillade sig så mycket om grannarna under, men den tog de bort när hon låg på sjukhuset med brutet ben och sedan har det faktiskt varit lugnt ända tills nu. Nu påstår hon att de hittat farfar död på botten av sjön precis utanför där hon bor och att de nu spekulerar i att det är hon som har gjort det. Så nu har de visst varit där och förhört samtliga boende men har ännu inte kommit till henne osv osv. Jättejobbigt för nu vill hon inte att vi kommer och hälsar på medan det här pågår har hon sagt till mina föräldrar.

• Liten med Mindre

BS - jobbigt med farmor. Krya på familjen.

Krya på-isar till koko-familjen med.

Vad gäller garderober så är jag en sån som vill titta i skåp och lådor som är fast inredning. Vill veta om de är något att ha eller om det kommer krävas nyinvesteringar, hur stort utrymmet är om det inte är uppenbart från utsidan. Men bara titta. Gräva för att se bättre gör vi endast i skåp under diskbänken och tvättstugan, typ.

Stövelfrågan har vi löst genom att köpa upp oss till snordyra goretexkängor till Mindre (Viking). Hoppas det blir bättre.

Annars har helgen varit bra. Möhippa hela lördagen och det var kul att vara på vift, göra roliga saker och prata med nya människor. Prövade stunt-gruppen och bruden och de ogravida som ville fick pröva olika stunt-tricks. Såg jättekul ut att hoppa i luftkudde!

Avslutningsvis skulle vi alla lära oss att slåss som på scen, och spela upp en liten show 2 o 2. Några kom igång så ordentligt med fighten att de glömde avståndet - och en tjej fick en rak höger i ögat. Hej vad det går vilt till! Fast det blev mest ett litet märke - ingen rejäl blåtira.

Telis - grattis till försäljning!

Och visst fyller väl Cicci år här i krokarna? GRATTIS på födelsedagen!

Måste nog jobba lite nu - har korta dagar när maken är bortrest - men inte är jag mer jobbsugen för det...

• nennesjuttioåtta

BS
    Stackars farmor och stackars er! Jobbigt när de blir så verklighetsfrämmande. Hoppas de får ordning på medicineringen!

Liten
    Vilken rolig möhippa! Jag fick ju paddla forskajak på min och den avslutades med kajakpolo och vilken catfight det blev! HAHAHAHA!

• _koko_

ore - Jag tycker du ska fundera en vända till ang videokamera. Att ha rörliga bilder på mitt nyfödda barn är för mig ovärderligt. Man glömmer så fort!!! Med Lillebror hade vi inte hunnit packa videokameran (den stod på laddning) och det känns riktigt tråkigt!

liten - Hoppas ni blir nöjda med kängorna, håller med om att de egentligen är orimligt dyra med tanke på att de bara kan ha dem en säsong...

BS - jobbigt med farmor.

ore igen - är det luft/vatten ni ska installera, eller vad för slags värmepump? Och hur gick det för dig?

nenne - Vi byggde ett nytt garage för att få plats med allt bråte i det gamla, något för er också kanske?

telis - Jag var ju som sagt förkyld hela december med conny, du har börjat lite tidigare bara. Min överlämning till "vikarie" gick därmed åt skogen.

• fru AM

Grattis Cicci!

Ore: snygg tapet (var var det ni skulle ha den?).

Ser att ni pratat om avslag ... Jag tillhör dem som tycker att avslaget luktar pest och är äckligt. Det är ju sårvätska (från där moderkakan satt) och det är ju inte så fräscht ...

Ore: du har fått så många tips om BB-väskan så jag tror inte jag har ngt att bidra med. Möjligtvis att jag skulle ladda upp med TJOCKA bindor hemma. Man kan känna sig öm/svullen i underlivet efter en vaginal förlossning så det kan vara skönt med lite vaddering (inte satsa på etra tunna bindor alltså. Men vingar är bra - kanske har apoteket tjocka och långa med vingar )...
    Tofflor är bra att ha på BB!

Vilken klädkammare Nenne! Och snygg "brädvägg" i sovrummet. Och förresten ni alla som lagt in bilder i galleriet: vad fint ni har det!

Idag ska jag luncha med ett ex (han som tyckte vi skulle åka runt i Skåne och kolla på pensionärsboende för egen räkning - med tanke på att vi i praktiken bara var i hop ett par månader så var det lite att gå händelserna i förväg ...) Ska bli spännande att höra vad han gjort sedan vi sågs senast - vet att han är skild för andra gången och har sålt sitt B&B i Santa Barbara ... Kanske letar han äldreboende här i stan

• Liten med Mindre

Ore - det enda jag lyckades klämma i mig någon timme innan vi åkte till BB var havregrynsgröt (hade ätit lunch och så under tagen innan det blev intensivt). Men det kändes rätt bra. Och eftersom jag kräktes några gånger under förlossningen är jag glad att det inte var stabbigare mat som returnerades. (Den var inte så förändrad och otrevlig som mat man tuggar skulle vara. )

• nennesjuttioåtta

Koko
    eeehehhehe, vi har ju redan ett garage! Men just nu är det exemplariskt städat och ordnat (semesterprojekt). Det ska nog bli ordning i källaren så småningom, men det är ju råttan på repet hela tiden. Måste göra det innan man kan göra det fast det går inte förrän det är gjort och i så fall borde det här ha ordnats först men det går ju inte för det här är fortfarande inte fixat. Ungefär så. Fast jag är duktig på att slänga, ingen sentimentalitet här inte.

• BrudSommar2006

Liten, jag mådde också illa och kräktes, hade inte varit någon idé att äta innan. Vi åkte ju in mitt i natten och jag hade ju ont så någon lust att äta infann sig absolut inte, fast jag fick stå i hallen och vänta på maken som prompt skulle smälla i sig några mackor innan.

Jag föreslog Ester för maken men det var visst någon kemisk förening så det var bara att glömma tydligen.

• _koko_

nenne - Hahaha, det hade vi också!

Nu måste jag nog ta upp sonen som åt och åt och åt och sen... kräktes upp alltihop! så han är säkert hungrig igen. Tur att han inte kräks så ofta!

• Lapinette

AM - så han har inte sitt B&B kvar längre. Det såg fint ut men vi stannade ju aldrig över natten i Santa Barbara.

nenne - låter som mig ... inte ett dugg sentimental gällande saker. Min mamma blir helt tokig när jag berättar och ändå berättar jag inte allt (t ex att alla min bucklor, pokaler och priser från tävlingstiden åkte på tippen när vi flyttade).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter