• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

BS: jag trodde vi hade bestämt att lillasyster ska få det überfina namnet Astrid!

• fru AM

Nä det verkar inte så - det kanske inte var anpassat för rullatorer

Lapinette skrev 2009-11-02 10:59:43 följande:
    AM - så han har inte sitt B&B kvar längre. Det såg fint ut men vi stannade ju aldrig över natten i Santa Barbara.
  • Lapinette

På tal om Astrid sitter jag och googlar om det går att beställa Astrid Lindgrens böcker på franska.

• BrudSommar2006

Oj Lapinette, det vet jag inte om jag klarat (att slänga de sakerna alltså)!

AM, jo det lutar nog mest åt Astrid faktiskt men helt säkra är vi inte (kanske har med min oturliga velighet att göra?).

• nennesjuttioåtta

Iris och Astrid! Åååh jag gillar det! Nu får din man snart bestämma sig eller lägga ned sin röst, BS!

• nennesjuttioåtta

Am
    Tack!

Lappis
    ja men vad ska man med såna saker till? jag har iofs lämnat såna saker hos mina föräldrar, moahahahah! De samlar ju bara damm och så blir det någon bismak på skumpan.

• Lapinette

nenne - nej, prylar som bara ligger nerpackade i lådor och som aldrig kommer att användas är bara att hiva iväg. Plockade ut medaljerna från Riksidrottsförbundet för de har ett värde för mig och självfallet silverskedarna från Gävle ... läkerolen är dock uppäten sedan lång tid tillbaks .

Min mamma har massor med prylar på vinden som är både mina och brorsans. När hon går bort blir det att röja massor. Det står nog både dockskåp, skidor och annat trevligt där uppe. Vi, jag och brorsan, har flera gånger sagt på skämt till hennes sambo att han ska låsa in mamma och ge oss nycklarna så kan vi röja på vinden.

• nennesjuttioåtta

Mamma har inga problem att klaga på hur mycket skit mormor/morfar/farmor/farfar sparade på och som de fick ägna veckor åt att röja upp efter. Men själv ser hon inte att hon är minst lika illa däran själv. Man kan nog ställa en bil i garaget, när jag tänker efter, om den har larvfötter. GAAAH!

• Tinga

Telis - blä, vad trist med förkylning igen. Sömnbrist lättar ju inte upp humöret heller, direkt. Krya på dig!

Nenne - vilken tjusig klädkammare! Våra två innehåller just nu kläder, men så småningom ska vi sätta in garderober i vårt sovrum och så får klädkamrarna bli som hos Lappis - förråd. Vi har varken vind, källare eller garage utan bara ett kallförråd på 8 kvm, så för att få plats med lite grejer får de hamna i klädkamrarna. Å andra sidan är vårt sovrum väldigt stort, så det blir inga problem att sätta in några garderober där. Walk-in-closet kan jag bara fortsätta drömma om.

Muggles - pengafrågor är riktiga "magknipare".

Liten - låter som en skojig möhippa. Stunttricks hade jag gärna testat.

• viktualia

MSW - japp jag var i Småland av samma anledning som sist och jag var ute i bushen i samma kommun som sist - dock inomhus den här gången.

MrsB - det finns fler antimusknep! Leta rätt på lagom gröna exemplar av ormbunken Örnbräken och lägg i källaren/hörn/skåp där du inte vill ha möss. Funkar bättre än vad man kan tro!

Kängu - grattis till jobbet!!

Lägenhet till salu - efter sju sorger och åtta bedrövelser är min mormors lägenhet äntligen ute på Hemnet. Otroligt att mäklarna tagit så fräscha bilder på en så trött lägenhet.... Ledtrådar för den nyfikne: Lägenheten ligger i min hemstad, i en stadsdel om bär samma namn som AMs storson. Det är en trea som är ute för 975 vilket säger en del om skiket... dvs urk!

Mugglan - nej jag tycker inte längre att vaccinering är trams, lyckas dock inte komma åt sk*ten pga pendling/krångel/ledighet

AmningsBH - dagens nyfikna fråga: Kan man verkligen ha bygellös BH??!? Jag med mina jättebomber får ont på alla ledder bara vid tanken...

Ego - är hemma igen efter en ljuvlig smålandshelg och har tagit semester idag... himla tur med tanke på att jag är så trött att jag nästan mår illa... ehum.... men men... helgen var värd att göra mig utmattad...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter