• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

men det är ju jag det.

• Ore

Tjocka bindor var det ja... Skriver upp det på inköpslistan Får se vad ICA har att erbjuda, eller om jag måste ta mig till apoteket.

Nu ska jag samla mig inför en liten turné. Blir nog färghandeln, följt av gymmet (dumma jag har inte låst mitt kort än...), sedan ett stopp hos syster för att samla litet krafter inför mathandling.

• fru AM

Frågan är väl också varför man gör slut med en sån ...

Svaret på din fråga är smarta, duktiga föräldrar som startade en klädkedja på 60-talet och sålde den för väldigt mycket pengar för 6-7 år sedan ...

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-02 16:09:56 följande:
    AMVar träffar man såna?!?! Som ditt ex alltså. Eller snarare: hur blir man sån? Enda sättet för mig tror jag vore om jag tog helikoptercert och hängde med stora grabbar med svarta luvor med hål för ögonen.
  • nennesjuttioåtta

AM
    Ja, jag har inget av det så det är inte så konstigt att jag bor där jag bor och gör det jag gör.

• kängu

AM, såna föräldrar skulle jag också vilja ha!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Har blivit mer av en smygläsare av mig på sistone! Vill dock in och vinka nu ändå!!

Bra trådstart A.M! Har även en fråga till dig. Minns att du länkade en gång för jättelänge sen till ett rött förkläde med ärmar och ficka på som Livia använde. Var hade du köpt det? Vi behöver köpa ett nytt, för förklädenas tid är inte förbi här ännu tyvärr. På dagis har han inte ens haklapp, men hemma dräller han som bara den. Och sätter vi inte på haklapp och hela kittet blir det bara att tvätta direkt...

Min lille Prins är förresten mäkta stolt ikväll för han ska sova i sin juniorsäng för första gången! Han hade ändå lärt sig klättra ur spjälsängen, så det var verkligen dags.

Vilken söt tjej du fått Frejis! Hur känns det att vara mamma?

Muggles, Jag har mailat dig!

Vilka fina bilder från era hem! Själv älskar jag den vita lantliga stilen. Den här tjejen har nog det finaste hem jag sett någon gång: ljuvligt-hemochinredning.blogspot.com/
    Jag tycker dock att den stilen passar bäst i ett hus med äldre stil och sen inbillar jag mig någonstans att jag skulle tröttna på att bo med så lite färg... Så jag kör det som Telis utnämnde som ett säkert koncept: vitt, trä (i mitt fall ek) och någon komplementfärg.

Vad sjutton är det mer som hänt här inne? Står still i huvudet nu. Jo, Ore, lägg ner en värmedyna om du har någon. Den använde jag mycket och vill man verkligen kunna använda något som smärtlindring ska man inte anta att det finns att tillgå på förlossningen.

PB, Din moderskärlek känns så genuint äkta att den går igenom allas våra datorer. Håller tummarna för att allt löser sig till det bästa för er! Du uttrycker dig också väldigt bra (som många redan sagt) Blev lite besviken när du avslöjade orten du bor på nu och jag googlade och såg att du var längre bort än jag trodde (15 mil).

Telis, Grattis till avslutad lägenhetsaffär! Även om jag litegrann förstår hur jobbigt det är att sälja tyckte jag det var rätt jobbigt att vara på den andra sidan också. Det kändes som att någon (motbjudaren) spelade Jeopardy med våra pengar och man visste inte hur eller till vilket belopp det skulle sluta.

Koko, Hurra för sovande lillebror utan magont!!

Nä, nu måste jag se om jag kan få den lille krabaten att sluta klättra ur sängen!

Puss och kram!!

• viktualia

Passionsblomman - det säger ju en del om hur svår sådan diagnostik är... och det verkar ju som att alla inblandade tar granskningen på allvar... men visst.. verklig mardröm!

• Vännerfan

Med den andra sidan menar jag alltså inte *the dark side* utan den som köpare... Och jag fattar att det är ännu jobbigare att sälja än att köpa... Att jag ska skriva så kryptiskt!

• BrudSommar2006

Vänner, det där är min stil också och jag betvivlar verkligen att jag skulle tröttna i första taget men tyvärr går den inte hem hos maken.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter