• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

muggles
    ååh, jag kommer inte ihåg. Ska kolla kvittona hemma. Visst är den fin? Jag älskar den! Och lurvmattan har samma färg som på bladen, olivgrön, min favoritfärg! Olivgrön och lila är så himla snyggt!

• Telis

muggles, jag förstår verkligen det!! Jag tyckte att det var superjobbigt i förra veckan och då satt vi ju ändå i en bättre sits. Hoppas verkligen att det löser sig för er fort som sjutton!

• nennesjuttioåtta

lappis
    vad kul med kurs, och intressant att höra de andras berättelser och tankar.

• Lapinette

Olivgrön är tapeten i vårt kök som vi just nu håller på och river ned. Gillar den skarpt men det har kommit fettfläckar på tapeten så nu ska den ned.

Jag kanske skulle ta ett foto på vår klädkammare och skicka till Telis så skulle ni få ett gott skratt. Jämnföra vår mot nennelainens prydliga. Vi har kläderna i garderober och i klädkammaren står makens mountainbike, en massa färgburkar och annat som är bra när man renoverar, väskor, kartonger, krukor etc.

• Lapinette

nenne - ja, det ska bli intressant och höra. Fick i förra veckan reda på att åtminstone ett av paren inte har gjort IVF. Vet inte om det fått besked att de inte kan eller om de valde att istället gå dirket till adoption.

• BrudSommar2006

Nenne, kanske om man redan har en velig läggning från början att det blir extra illa under graviditeten? Eller också var det på väg att ske för mig i alla fall. Ju mer jag vet att jag måste fatta ett beslut, just för att jag vet att jag inte orkar till nästa affär också, ju mer infinner sig paniken och beslutsångesten.

Lapinette, det är så spännande att höra om er kurs!

Muggles, nej, äckligt var det väl inte men otroligt jobbigt, alla lakan och allt man hade på sig blev förstört på nolltid de första dygnen. Moderkakan vägrade jag titta på, usch.

• BrudSommar2006

Telis, vilken otur med dina förkylningar, men det stämmer nog att har det väl börjat så här på hösten och man dessutom är gravid är det knepigt att hålla sig frisk med det nedsatta immunförsvar man har. Iris och maken är hemma idag för Iris har varit förkyld sedan innan helgen, nu verkar hon i och för sig bättre men hon verkar samtidigt så trött och grinig. Maken är jätteförkyld så han skulle nog behövt vara hemma i alla fall. Själv har jag inte blivit smittat än, konstigt att jag är sist. Undrar om det beror på att jag influensavaccinerat mig mot både vanliga och den nya, fast det borde ju inte bero på de förstås, en förkylning är ju inte samma sak. Usch, i så fall vet jag vad jag har att vänta då.

• BrudSommar2006

Jag behöver en ny handväska, suck. Blixtlåset håller på att gå sönder på den jag har nu. Det här ser jag inte fram emot, det kommer att bli nästan omöjligt att hitta en ny, jag har hittills inte hittat den perfekta väskan någonsin och med min otroliga velighet lär jag väl få börja gå med plastpåse snart istället. Jaja, jag borde inte oroa mig för det just nu i alla fall för jag klarar i alla fall knappt bära väskan med min foglossning och trötta rygg utan ska jag iväg och handla får jag stoppa plånboken i jackfickan.

• nennesjuttioåtta

lappis
    vi har inte så mycket garderober i huset, så allt sånt där har vi hela källaren full av istället. :-s KAOS!

• Lapinette

Jag var inne i vårt kaos igår och slängde lite saker. Brukar försöka städa iordning lite då och då (läs var sjätte månad) men det blir lika snabbt igen kaos där inne. Förstår inte hur?!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter