• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Det låter ungefär som min cykel månaden efter IVF. Sen har den kortast ned med ett par dagar varje månad.

• Lapinette

Ja ... en fördel är ju att den då inte kommer så ofta men det innebär ju också att det blir desto färre försök.

• nennesjuttioåtta

jo, du har så rätt. Men det är skönt att inte ha sån koll på när hon dyker upp och nu känns det bara som att varje mens är start på ny väntan på behandling och inte ett misslyckande. Jag vet ju redan att jag inte "kan själv".

• Ore

BS: Tråkigt med din farmor. Stämmer att Ester är en kemisk förening... Men Astrid är jättefint. Eller Jasmin? Fast jag gillar nog Astrid bättre.

Telis: Krya på dig! Angående vaccination så yrade min syster något om att det inte var bra att ta när man var förkyld, hon bokade om sin tid på MVC för det...

Nenne: Bra att tanten för en gångs skull sköter sig någorlunda hyfsat!

koko: Kanske att jag skulle låta maken filma alltså, om han vill...? Frågan är bara om jag ska påminna honom. Jag är som sagt mycket för stillbilder, har t.ex. inte sett videon från vårt bröllop än Det har iofs inte maken heller, han är mer för att filma än för att titta på det han har filmat...

Muggles: Håller tummarna för att söndagsvisningen gör susen för att budgivningen ska komma igång! Kan tänka mig att det känns nervöst...

AM: Måste gå tillbaka sedan och kolla vad det var du skrev för packlistan, men tack så mycket, jag minns att det var en bra sak i alla fall, även om jag hann glömma bort vad det var när jag läste ikapp...

Angående värmepump så ska den kopplas ihop med markvärmeslingor. Dagens uppdrag (som jag MÅSTE ta tag i) var att kolla om Nibes cirkulationspumpar är varvtalsstyrda.

Tapeten är till vårt s.k. allrum. En blandning av hall och TV-rum, kan man säga... Ganska mycket väggyta, men ingen bra vägg för att göra fondvägg. Den vägg som hade funkat för det ändamålet är den som trappan kommer gå mot. Så den här tapeten tror jag är tillräckligt neutral att funka på stora ytor, utan att bli hiskeligt tråkig... Jag är nog också litet mer konservativ vad gäller tapeter än många av er andra här inne

• Lapinette

Ore - då ska du se våra tapeter! Ja, förutom fondväggen kanske men efter att ha haft gula och blåa väggar i förra lägenheten går denna i väldigt lugna toner.

nenne - vad då "inte kan själv"??!!! Det är väl inget som säger att ni inte kan lyckas på egen hand?

• Lapinette

Jag är gudmor till en Jasmin ! och en Alexander. Var och såg när båda mina gudbarn dansade i helgen ... dock inte med varandra.

• nennesjuttioåtta

lappis
    Ssssshhhh. nej jag vet, men det känns lättare att hantera på något sjukt vis. hittills har jag lyckats undvika tanken "den här gången jag kanske..."

Bara för det är jag gravid.

Ore
    vi har heller inte sett filmen från bröllopet. Jag är rädd att det ska bli: Jaha, var det så där. Vad tråkigt. Var är alla rosa elefanter jag red på?

• fru AM

Ore: TJOCKA bindor (med vingar) och tofflor!

Åter från tre timmars lunch med exet. Han är väldigt trevlig och lever ett liv som man kan bli grön av avund på som utvakad trebarnsmamma (bor i Kalifornien, flyger och hälsar på kompisar över hela jorden, gör små avstickare till Bali osv, behöver inte jobba ...) Fast han å andra sidan skulle nog gärna vilja vara en utvakad (trebarns)pappa.

• viktualia

Video - enda gången som jag sett filmen från vårt bröllop var tillsammans med FruLlis minsann! *fniss*

• nennesjuttioåtta

AM
    Var träffar man såna?!?! Som ditt ex alltså. Eller snarare: hur blir man sån? Enda sättet för mig tror jag vore om jag tog helikoptercert och hängde med stora grabbar med svarta luvor med hål för ögonen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter