• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Ore, jag tycker din mentala förberedelse låte helt strålande!

Själv vankade jag runt ute på åkern vinterlandskapet hemma och sa högt för mig själv: Jag är inte rädd, jag kan det här, det är inte farligt om och om igen. Bad till Gud gjorde jag ockås. Att jag inte skulle bli livrädd och låsa mig och att allt skulle gå bra. Och att jag och sambon skulle hålla sams, så jag inte bara skulle be honom fara och flyga mitt i alltihop i rent smärtvansinne.

Allt gick jättebra. Och jag var inte rädd!

Positiva bilder!

• muggles

Ore: positiva bilder är bra och "vad som helst kan hända" - bokstavligen Att tänka som inför en tävling är nog bra, tänk maratonlopp! Alltså tänk på att äta ordentligt innan ni åker in till BB (el rättare när du känner att värkarna har kommit igång), du kommer inte att kunna få i dig mat när det sätter igång ordentligt. Och ta med mer än bara snacks till maken - min man hade en lasagne med sig att värma i micron. Mamman får dryck och allt hon behöver under förlossning men männen får eg ingenting (min fick dock samma hallonsmoothie som jag för att de var snälla). Det finns oftast inget att köpa kvälls/nattetid utan då är det medhavd mat som gäller. Och det kan ju ta lite tid...

Kängu: japp hon har alltid varit tidig men det här trodde jag inte kunde hända faktiskt Hon har förresten slutat stamma sedan en tid, det var bara en kort tid hon höll på med det.

Själv skulle jag också öppna ngt skåp el en kökslåda (gör jag alltid för att kolla om de är dämpade vilket är ett måste enl mig) men bara för att kolla hur stort det är el så. Vanliga standardgarderober tex skulle jag inte öppna av hänsyn till dem som bor där. Men vi hade ändå ordnat extra i garderober och badrumsskåp - man vet ju aldrig om folk kikar in och då är det bra om det ser ut att vara lite ordning.

Telis: visningen är nästa söndag och så en lunchvisning tisdagen därpå. Vi kör lite annat koncept nu så får vi se. Är så skönt att hämta andan lite och ta nya tag. Jag tror inte att ngn som inte har sålt sitt hem och haft det ute på visning förstår hur innihelvittejobbigt det är! Dels psykiskt att folk går runt hemma hos en och bedömer hemmet; inredning och alla ens personliga möbler och saker mm. Dels att man måste leva så förbannat ordnat och prydligt - efter varje dusch måste man torka av duschväggarna (dvs om man har visning varje dag som vi hade), köket kan knappast användas mm. Usch. Hoppas jag slipper ngn mer gång sedan...

• Mrs  B

Husmus nr 3 är ÄNTLIGEN fast!!!!!!
    Maken kom precis och visade upp honom. Hade fastnat under vasken i köket. Var nog hungrig...... he he he he
    Där fick han.
    Nu vill jag inte har fler!!!!! Det räcker!

PB
    Om ni har nära till Oskarshamn så kommer maken snart dit igen för match, om ni vill kolla alltså.

koko
    Hur blev såsen???
    Här kör vi bara med havreprodukter eftersom Malte har reagerat även på soyaprodukter.

• kängu

Mugglan, skönt att hon slutat stamma!

Ore, min man hade med sig två mikro-maträtter. Jag FICK inte äta ngt när vi väl kom till förlossningen, fast att jag var superhungrig. Så Mugglan har helt rätt i tipset att äta innan du åker in!

• BrudSommar2006

Usch, hade glömt avslaget, minns att jag hade sjukhusets blöjbindor tredubbelt och blödde ändå igenom lakanen på sängen.

Vi har precis lämnat Iris hos mina föräldrar, hon ska sova där inatt, och nu ser jag fram emot sovmorgon. Ändå var det så sorgligt att lämna henne att det trillade en tår eller två på väg till bilen och nu känns det tomt... Måste vara graviditeten som gör en blödig för vi har ju lämnat henne ofta där.

• Telis

Vi var också beredda på att folk tittar i garderober och köksskåp osv så där hade vi städat och gjort fint. Jag skulle själv aldrig öppna garderober men visst kan man kika in i ett städskåp eller klädkammare. Men i det här fallet har folk snokat i ett stort löst skåp vi har som definitivt inte kommer att ingå i köpet. Det känns lika snokande som när mäklaren berättade att tre grannar hade varit inne för "att dom ville se hur ni har det".

Nu har det ringt nån ny spekulant som vill komma och titta på lägenheten imorgon. Det är ju kul förstås men jag håller med muggles, gud vad det är jobbigt att knappt våga använda badrummet och köket och inte kunna lämna minsta grej framme. Det ska bli så skönt när det här är över!

• BrudSommar2006

Ore, nässpray och något att sätta upp håret med om du inte redan har det med kanske.

Nej någon Viola eller Flora blir det inte här, det är inget för oss faktiskt.

Idag har vi varit på Halloween/inflyttningsfika och Iris och jag hade övat på att ha våra häxhattar innan vilket gått bra. Fast sedan ville hon ha hatten på sig när vi åkte dit och då associerade hon direkt med att det var något man hade på sig utomhus fast vi övat inne hemma så då blev den som en mössa som skulle av direkt när vi kom fram. Jaja.

Här är förresten en till med en make som packar åt sig och så får jag ta mig, Iris, det vi ska ha med oss gemensamt och katterna... Dessutom, Muggles, så påminner han om ditt ex för han sitter ofta framför datorn när det är dags att åka!

• passionsblomman

Mrs B , hurra för mus-fångsterna!

Vad var det nu igen din man spelade? Handboll?
    *minnesförvirring*

Och Telis och Muggles, ja FYYY för fabian vad jobbigt det är med visningar! Tänk jag som hade folk i trädgården helt plötsligt flera ggr, och ett psykfall dessutom! Fyra ggr visade jag stugan själv eftersom de bara dök upp på fel tider och två ggr hade vi par i trädgården som vi aldrig släppte in.
    och alla skåp och garderober var minutiöst städade.

Det där vill jag aldrig göra om så länge jag lever!

Mugglan, det låter ju helt fantastiskt med din dotter! Hur gammal är hon?

• Ore

Nässpray åker ner i necessären (lika bra det, börjar känna mig litet småförkyld...?) Tack BS! Hårband är redan nerpackat.

Eftersom jag har laddning för typ Lidingöloppet i åtanke, så blir det vanliga tävlingsfrisyren med flätor som gäller

Muggles: Då ska vi försöka komma ihåg att få med någon matlåda till maken, alltså... Får hamna på listan med "saker som ska packas innan väskan stängs".

Det där med att äta innan vi åker in sa barnmorskan som hade föräldrautbildningen att vi skulle göra, så det hoppas jag att vi kommer ihåg när det väl gäller.

Telis: Så det är inte helt klart än alltså, eftersom det kommer en ny spekulant... Hoppas ni får upp priset ytterligare en bit!

Ego: Var litet ambitiös igår kväll och gjorde en deg, som kalljäste under natten och blev till väldigt gott nygräddat bröd nu till frukosten. Mumsigt!

Får nog försöka ta en dust med värmepumparna igen, jag ska tydligen åstadkomma en jämförande lista under dagen, så att vi kan beställa en imorgon...

• BrudSommar2006

Ore, vad bra med nässprayen för man kan inte andas lustgas om man är täppt i näsan, man måste ta i ordentligt för att få i sig den om jag minns rätt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter