• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Grattis Telis!!!!!!!!!!!!!!!!
    I veckan såldes en liten mini 2a i vårt hus på 38kvm, utan kök, bara kokvrå, för 2,8 miljoner! Det betyder att vi också lär göra en vinst på ca 1,5 miljoner om vi säljer.

BS, Flora är väl sööööött!
    Iris o Flora, betyder ju blomma

Nu måste jag amma...
    Trevlig Halloween, Allahelgona Helg!

• Ore

Grattis till försäljningen, Telis!!! Att ni inte fick lika mycket som grannarna måste ha att göra med timing, för ni har nog den finaste lägenheten i stan En av dem i alla fall!

Snaily: Skönt att ha städat ordentligt, så kan ni nu ta det lugnt tills kompisen dyker upp!

Edith är ett fint namn, tycker jag! (Makens mormor heter det )

Jag är nog ganska lugn inför förlossningen, tror jag. Hanterade mycket av min oro när det verkade som om bebisen låg i säte, så när UL visade att bebisen låg som den skulle, så släppte mycket oroskänslor.

Däremot har jag ingen som helst känsla av att bebisen kan komma när som helst, jag är någonstans ganska övertygad om att jag kommer gå över tiden. Och kommer bli rejält snopen om det skulle sätta igång nu, jag har ju massor kvar jag vill fixa innan! (Fast inget som jag verkligen känner att jag måste ha ordnat heller, ifall ifall...)

Men jag kanske borde packa en väska?

• _koko_

muggles - Hoppas hoppas att det drar igång någon budgivning snart! Håller med om att mäklaren verkar ha en lite underlig strategi, klart det måste vara bättre med visning på helgen?!

tinga - Wiiiii!!!!! Åh vad jag önskar att det är en permanent vändning för er nu, ni har kämpat så JAG vill gråta en skvätt...
    Och ang mjölkfritt så gör jag ju redan i princip all mat från scratch eftersom det finns vete i så mycket halvfabrikat också.

sweet - KRAM igen! Att du kan resonera så klarsynt kring det betyder väl att det iaf är övergående, men inte desto mindre jobbigt såklart!

Mrs B - Vad mycket möss ni har! Jag skulle önska att vår kisse tagit en utflykt för att hjälpa er, men tyvärr är det ju lite för långt för att det ska vara troligt... Hon är fortfarande borta och nu börjar det kännas osannolikt att hon kommer tillbaka. Jag kan fortfarande inte ta in det, orkar inte helt enkelt.

Här har vi dessutom sjukstuga. Conny började i torsdags, sambon igårkväll och jag och Lillebror i morse... Men några svansar med knorr har vi inte sett, bara snor och ont i halsen, så det är nog en vanlig hederlig förkylning. Rätt lindrig än så länge dessutom.

Ore - Säger även jag OJ! är det redan dags! Något som känns rätt läbbigt är att jag redan glömt hur det känns att vara gravid! Efter två månader! Och jag kommer knappt ihåg att jag varit gravid med lillebror, fokus var ju inte riktigt på det den här gången... Lite tråkigt, helt klart!

På tal om lillebror så har han två dagar i rad nu somnat själv och sovit länge i soffan på dagtid, och i nästan en hel vecka har jag nu fått sova liggandes nattetid!!!!!

Jag vill förresten vara med på lunch 9/10 november! Kanske kan du ta med selen då, BS?

till AM för grym trådstart, vilket även jag glömt att kommentera!

telis - Grattis till försäljningen! Visst svider det när man inte får lika mycket som någon annan, men vinsten är ju ändå monsterstor och jag tror som du att ni kommer vara nöjda i slutändan.

lappis - Kom på mig själv med att nästan bli lite avundsjuk på det barn som får växa upp i din familj när jag läste ditt senaste inlägg om helgens matplaner.

• _koko_

snaily - Alltid skönt att ha städat och nu får ni ju softa lite innan hon kommer i stället, aldrig fel!

ore - Packa väskan för säkerhets skull, man vet aldrig. Jag var ju helt säker på att jag åtminstone skulle gå tiden ut med Lillebror, men så blev det ju inte!

Edith heter en dagiskompis till Conny, Ester/Esther tycker jag är jättefint!

• _koko_

liten - Viking vinterkängor med goretex har vi till Conny, och nu även gummistövlar av samma märke faktiskt. Vinterkängorna är dyra men gummistövlarna var billiga (229kr på eurosko). Vi köpte sula till också och med den, ullstrumpor och raggsockar kan han nog ha gummistövlarna även när det är kallt ute.

PB - Conny blev som sagt till på CvL. Men knepig läkare du träffade på!

september - *vinkvink* Skönt att illamåendet är hanterbart!

• _koko_

PB - Även jag är en sån som gillar att se fram emot saker och har svårt att uppskatta att vara spontan. Sambon är PRECIS tvärtom, så jag får bita mig i tungan ibland och haka på hans infall för mitt sätt är ju inte automatiskt rätt sätt.

• _koko_

PB - Men naturligtvis kan inte din sambo hålla på och bjuda hem sin familj om han själv inte ens tänker vara hemma!

• _koko_

Ikväll blir det röding till middag, men vad ska jag göra till? Om sambon hade gillat vitt vin hade jag gjort en vitvinssås, men det skulle inte gå hem... Funderar på att testa att göra egen hollandaisesås, men kan det fungera med mjölkfritt margarin?? Känns ju som att smörsmaken är rätt viktig i den såsen... Pressad potatis blir det iaf.

• _koko_

Kom igen då, det är ju inte ens fint väder, var är ni? Eller skiner solen överallt utom i min förort??

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter