Oj, så mycket som skrivs nu! Jag hinner ju inte med. När jag väl hunnit läsa ikapp brukar antingen Piff eller Puff vakna efter middagsluren och så hinner jag inte skriva något, men just nu är det iallafall lugnt i huset.
TACK för alla söta hälsningar till oss. Ni är så goa som peppar och stöttar i alla lägen.
Kängu - grattis till jobbet! Som jag förstått det är det ett jobb inom det område du är utbildad? Jobb växer ju definitivt inte på träd för tillfället, så att du fått ett just nu är ju en strålande prestation. Fast du verkar så grymt duktig, så egentligen är det ju inte konstigt.
Sweet - trist att du känner dig nere! Men jag kan säga att med det tempo du håller hade jag kraschat för länge sen. Hur mycket hinner du sova en natt? 5-6 timmar? Sömnbehov är så klart olika för de flesta människor, men man brukar väl säga att runt 7 timmar behöver de flesta för att må bra. För egen del blir allt knas om jag inte får tillräckligt med sömn.
Sen tycker jag att Telis skrev ett väldigt klokt inlägg; man är nog lite väl fokuserad idag på att livet alltid ska vara toppen. Nu menar jag inte att du känner så, Sweet, men lite nedstämdhet ibland får man nog stå ut. Men, som sagt, med ditt tempo är det nog inte så konstigt om du blivit lite sliten. Till slut blir man ju trött även av att göra roliga saker, bara för att man känner att man inte hinner med någonting ordentligt.
Muggles - vad trist att det är så segt med budgivningen. Jag tycker också att er lägenhet ser jättefin ut på bilderna, så det borde ju finnas ett hyfsat intresse. En söndagsvisning låter som en god idé och även att lyfta fram området lägenheten ligger i. Under den tid det är rusningstrafik måste man ju inte sitta på balkongen, utan då finns det säkert mysiga ställen i omgivningarna som man kan bege sig till. Det låter ju som att ni tillbringat en del tid på bryggan i närheten; den måste man ju kunna framhäva?
Telis - har ni fler planerade visningar, eller tror ni att budgivningen kan ta fart ändå? Håller tummarna för både dig och Muggles.
PB - vad skönt att du fick ett bra samtal med Linnékliniken när nu läkaren du träffade var så kass. Tur att det finns fler läkare ni kan använda er av, för bor man inte i storstan finns ju risken ibland att man inte har något att välja på, utan är hänvisad till ett enda ställe. Du skriver så himla träffsäkert om många saker, och det är så trevligt att läsa dina inlägg.
Nenne - kan jag också få länken till din blogg?
Det finns en miljon saker till jag skulle vilja kommentera, men tiden räcker tyvärr inte till just nu.
Här har vi haft ytterligare ett par framsteg de senaste dagarna. Igår åt Piff sitt första hela mål på flaska på över en månad. Dessutom har han utökat matrepertoaren till att även gälla päron. Kul att se hur han håller en bit i handen, gapar koncentrerat, biter av en bit och sen tuggar ordentligt innan han sväljer.
Idag har vi riktigt underbart väder här i Lund, så i eftermiddag blir det en rejäl promenad. Jag var och handlade igår kväll, men naturligtvis hade fiskdisken precis stängt när jag kom, så det får bli en runda dit för att inhandla kvällens middag; hälleflundra med vitvinssås, sockerärtor och pressad potatis står på menyn.