• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Hmmmm, bara två inlägg till som ska bort för att jag ska få en egen sida, hur mycket måste jag skriva då??

• BrudSommar2006

Hej Koko, i min förort skiner i alla fall ingen sol men det hade ju varit rätt otroligt med tanke på hur nära det är mellan din och min förort! Ska absolut försöka komma ihåg att få med mig selen på lunchen. Trist med kissen, hur långt bor ni från stor väg? Kan hon ha blivit påkörd? Hade hon halsband med telefonnummer? Hur är det med lillkissen? Borde ju fungera med mjölkfritt till såsen, är det inte hyfsad smörsmak på det margarinet med?

Telis, grattis till försäljning! Jag håller med om att en söndagkväll är ovanligt, här brukar de ju vilja skriva så snart det är klart, dvs senast fredag, ofta torsdag.

• _koko_

Vill ha MJÖLKchoklad!!!

Läkaren på 2-månaderskontrollen var förresten helt ointresserad av att testa lillebror och jag kände mig rätt avfärdard. Ingen ersättning här och det gäller att mjölken räcker även framöver alltså. Jag som hade bestämt mig för att skita i att pumpa och i stället ge ersättning när lillebror inte är med mig. Nåja, värre saker har hänt, och blir det ett problem får jag väl stå på mig.

• snaily

Pajar dina planer på egen sida nu Koko, he he heee...

Duktig lillebror som låter dig sova!

Fy så trist med kissen! Hoppas hoppas han hittar hem! Ibland blir man förvånad över hur länge en katt kan vara borta, och sen bara knata in en vacker dag och sätta sig vid matskålen. Min mormor och morfars katt var borta ett halvår en gång!

Röding med pressad potatis, mmmm vad gott! För oss blir det restaurangbesök ikväll, ett ganska bra ställe, kanske blir röding för oss också!

Ore
    Packa väskan!

Väntar fortfarande på besöket - snaaart kommer hon nog. Undrar om Korven kommer bli rädd för hennes stora hund...

• _koko_

Hej BS! Du sabbade min hela sida!!!

Vi har en 50-väg i närheten, men större vägar är det rätt långt till. Hon är både öronmärkt och har halsband med adresslapp. Men närmast till hands är väl påkörd eller instängd.
    Lillkatten saknar henne konstigt nog (de var ju inte direkt bästisar), och vi får väl se oss om efter en ny kompis till honom om hon inte kommer tillbaka. Knepigt, vi har ändå bott här i 5 år utan problem, och sen försvinner 2 katter inom ett år?!

• snaily

Äsch, BS hann före

Här är det nog soligt EGENTLIGEN - men den tunga morgondimman vill inte lätta! Ser knappt till grannens hus ens.

• _koko_

snaily - Nej, inte du med!!!

Åh, vill också gå på restaurang... DET var längesen! Inte blir det bättre av att mina föräldrar ska på Mancini ikväll heller.

• Tinga

Telis - grattis till försäljningen! Tänk, 1.5 miljoner i vinst - tur att ni köpte en lägenhet och inte några trisslotter då för sex år sen.

Koko - så härligt att du får sova någorlunda nu, och att Lillebror låter dig få lite tid på dagarna också, utan att ha honom hängandes runt halsen.

Apropå det här med mat som hör julen till så köpte jag pepparkakor när jag handlade häromdagen. Egentligen lite för tidigt enligt mina "regler", men jag tänkte att kanske Piff & Puff kunde gilla det. Och det gjorde de; särskilt Piff. Nu har vi inte sondat på två dygn och han äter ungefär 75% av vad han borde äta per dag, så vi är försiktigt optimistiska nu.

• _koko_

snaily - Ja, det är jättekonstigt hur det kan försvinna sådär, men det är klart, de kan ju t ex bli skrämda av en lös hund eller nåt och springa vilse (hon har .aldrig gett sig av mer än 3-4 tomter bort förut så vitt vi sett)

• Tinga

Här är det ganska soligt väder; ska se om vi kommer ut på en tur till fåren och hästarna i eftermiddag, innan vi ska på födelsedagskalas.

I förmiddags var vi iväg och beställde skjutdörrar till vårt vardagsrum - äntligen hittade vi vettiga dörrar till OK pris, så då var det lika bra att slå till. I slutet av november kommer de, förmodligen ungefär samtidigt som alla möbler vi beställt. Ska bli skönt att kunna hänga upp tavlor och få riktigt färdigt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter