• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Vet inte om de direkt är ovanliga men inte så att det är standard heller. De hus vi var och tittade på var alltid visning en vardagkväll och ibland en lunchvisning.

• passionsblomman

Nu har jag haft ett jättelångt samtal med en urtrevlig människa på den där Linnékliniken!

Hon tyckte jag skulle ringa en av de listade samarbetsläkarna och det har jag gjort. Den 11/11 ska vi således till ytterligare en gynekolog för att ha ett informationssamtal om IVF och en bedömning av oss som par. Med förhoppning att den personen är lite roligare att ha att göra med än snubben igår kändes.

Hon på Linnékliniken sa skarpt att den typen av frågor angående min tidigare behandling och vår utredning verkligen inte är något jag ska behöva svara på och att allt detta ju är jobbigt nog ändå.

HAN utmålade sig ju själv som samarbetandes med dem, men hon lät som ett frågetecken inför hans namn, så jag tänker göra mig omaket att försöka träffa en annan och hoppas på bättre känsla.

Så nu är det iallafall inbokat tid för genomgång av alltihop det här och så får vi väl se vad vi beslutar och vart vi ska ta vägen. Hur vi än gör så måste det ju hur som helst åkas iväg ganska långt, medn detfår man ju lösa isåfall.

Känner mig ganska duktig som fortsatt ringandet och berättandet efter gårdagens pärs.

• Lapinette

Bra gjort passionsblomman! Tyvärr råkar man ut för nötter i IVF svängen. Själv började jag nästan gråta efter att pratat med en sjuksyrra hos en annan läkare då jag behövde komma på en kontroll. Hon var så otrevlig. Berättade även för CvL som gjorde en notering.

• passionsblomman

Tack Lappis!

Jaaa, jag tycker nog att det finns en vits med att berätta vad man råkar ut för i nötvägför andra som jobbar inom området. Fast jag på sätt och vis känner mig lite som en lipande skvallerbytta.

Men det är ju ändå en del av min verklighet, alltså tillhör det faktorer som spelar in i deras arbete också.

Usch, det går åt så mycket KRAFT till allt det här! Jag har inte fått ett skit gjort i övrigt idag! Liter pannkisar till sonen, lite ved i pannan och så BT och en skumning på Blocket...that´s it!

Men så kan det kanske få vara vissa dagar.

Snart ska vi gå till innebandyträningen, sonen och jag.

• BrudSommar2006

Passionsblomman, det här låter ju lovande! Det är väl som överallt annars att alla inte passar lika bra i sitt yrke och några kanske borde funderat på något annat att göra! Eller så hade han en dålig dag.

Ser att Viola har namnsdag idag.

Muggles, för mig som är van vid hur det fungerar här uppe låter det jättekonstigt med visningar bara på vardagkvällar men har förstått att det inte är lika i olika delar av landet. Er lägenhet borde som sagt inte alls vara svårsåld ju.

• BrudSommar2006

Jag avvaktar med tumhållning, går det bra för Gosnosen nu så kan man misstänka att det är min tumhållning som ställt till det tidigare för alla.

Lapinette, det här med rekordslagningen låter intressant???

• BrudSommar2006

När är det alla bus eller godis-barn går runt???

• Liten med Mindre

BS - i USA går de 31 oktober. Har folk tänt lampan vid dörren är man välkommen att "be" om godis. Är lampan släkt betyder det att man inte vill ha besök.

Men så sofistikerade är inte folk/barn här.

• BrudSommar2006

Så de går inte runt imorgon då? Bara så man vet om man ska ladda upp med godis eller hålla sig hemifrån...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter