• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Det ser jättemysigt ut och låter helt underbart *SUCK*.

• fru AM

JAvisst ser det skönt ut! Oroar mig just nu mest för om det finns barnmat + blöjor att köpa på hotellet, samt om det är många "cevin med c" som firar semester där ...

• fru AM

Äh det senare är det faktiskt mest maken som oroar sig för - han har ALDRIG åkt på charter resa nånsin och tror att vi kommer hamna i ett WT-träsk.

• fru AM

Har nu bestämt mig för att köpa dessa sandaler hemma:
    www.brandos.se/diba/vanna-800618-a-4-5041/
    Och flipflops på plats (Liten: jag har "bara" 40 så någon typ av flippisar borde det finnas till mig om än i herrsortimentet. Värre är det nog med Livias blöjor - i hennes storlek har väl alla Thalandsbarn slutat med blöja)

• fru AM

Oj vad med rosa det var här på sidan - är det MIN tråd? Vad gör alla andra? Har ni ett LIV?

• Lapinette

Nej AM, har inget liv men ett jobb som jag emellanåt sköter .

• Lapinette

Alla andra verkar otroligt busy idag. Hallååååååååå!!!

• Liten med Mindre

AM - bra tillfälle för Livia att sluta... För små blöjor kan ju inte vara skönt.

Mindre var så flink med pottan ett tag, men sen tröttnade hon och nu är det bara emellanåt som det faktiskt kommer något. Men det är ju kul att sitta på pottan o läsa eller bygga lego med. Så kul att hon glömmer att kissa?

• Liten med Mindre

Försöker samla lite tid och minuter till nästa vecka när jag har Mindre själv, och inte hinner jobba så mycket. Fast det är ruskigt trögt att öka kontot åt det hållet.

• nennesjuttioåtta

jag som precis satt och tänkte - JÖSSES vad de skriver!!!!!!! Den här tråden kommer passera 10 000 före jul!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter