• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Gaah - har insett att jag inte har några som helst sandaler att ta med mig till Thailand! Måste googla!

• _koko_

AM - Flipflops köper du i thailand för typ 5 spänn. Får man lägga en beställning på några par i storlek 39?

Sibirisk katt har jag sagt att jag ska ha någon gång, men har hittills tyckt de är för dyra (när jag började titta låg de på minst 10', nu kan man väl få en för runt 8' va? - fortfarande för dyrt för den här familjen dock).

Lillebror har verkligen en radar för när jag försöker göra något annat. I samma ögonblick som jag reste mig för att göra kladdkakan vaknade han till och började gråta. Nu låg han lugnt och sov igen tills jag började skriva det här...

BS - Ja, den är det! Det vore jättesnällt om jag fick låna den ett tag!

Nä, nu måste jag försöka få lillebror att somna om, och vila en stund själv också innan dagishämtning (som inkluderar fika idag, trevligt!).

• BrudSommar2006

AM, jag tycker också att det är mysigt att ha jul hemma men just i år är jag inte säker på att jag orkar så det känns skönt att slippa. Har ju firat många jular hos mina föräldrar så det kommer att kännas invant det också.

Mrs B, jag har också hört att sibiriska katter ska vara bra om man är allergisk, och om du inte ens är allergisk än så borde det ju vara ett bra alternativ.

Jag gillar också Astrid och känner ingen med det namnet. Hoppas vi hinner prata om det här ikväll!

• fru AM

astrid!astrid!astrid!astrid!astrid!astrid!

• Snorkfröken77

koko - Jag är för snål för att köpa renrasiga katter. Tycker det finns så mycket fina katter utan stamtavla, vår senaste goding ser ju ut som en Maine Coon och han är ju hälften det och hälften Skogis. Jag har ingen aning om vad de kostar nu, kompisarna bor i Milano så de betalade ju i euro, men kommer inte ihåg hur mycket...

BS - Astrid är fint, trevliga associationer också - Astrid Lindgren

• Snorkfröken77

AM - Säger som koko, sånt ska du inte köpa här, helst ta med dig så liten packning som möjligt och shoppa på plats istället, mycket billigare och roligare

• Snorkfröken77

Oupsie - Hoppas det blir utlandssemester då för er du kan ju alltid förekomma lite genom att ta fram några lämpliga resor och visa honom

• Snorkfröken77

Oj, tre i rad! Vinner man nåt då???

• Ore

Nej, men när du har en hel sida i sträck kan du få be om ursäkt för att du spammar tråden Eller nåt

AM: Jag går mot strömmen och skulle köpt sandaler innan avfärd.. Bara för att veta att jag har ett par bekväma sandaler om man ska gå en bit. Iofs har jag de senaste två åren lyckas placera mina sandaler över vintern, så att jag inte hittat dem när jag vill ha dem, och därför köpt nya. Så sandaler har jag överskott av just nu.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter