• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

kladdklaka kladdkaka kladdkaka! AAAAH VILL HA!

• Oupsie

Ea, ischias, ojdå, det låter inte kul.

Snorkis, jättefin brudbukett!

Koko, hoppas att katten hittar hem snart.

Lapinette, jag glömde ju kommentera igår. Vad skönt att ni kommit igång med adoptionskursen och att maken klarade svenskan så bra. Och du fick ha ranunkler i din brudbukett, orättvist *tjurar lite* .

BS, jag tycker att Iris och Astrid passar bra ihop, om du nu inte gillade Viola . Greta är också fint.

Nenne, det låter knepigt det där med att berätta eller inte berätta.

Hattis, nä jag tycker inte att vi varit speciellt julego tidigare. På sätt och vis har det till och med varit skönt att ut och köra bil i tre timmar på julafton. Lite tid för oss själva och knappt en bil ute på vägarna. Alla sitter och tittar på Kalle Anka och äter julmat .

Anledningen att jag känner mig ego när det gäller julfirandet är att jag egentligen vill fira ju med min familj men det känns lättare att ?fly? någonstans än att ta den diskussionen med makens familj. Jag tror att i mitt allmänt deprimerade tillstånd så ser jag ett julfirande med min familj som något tryggt och avslappnat men ett julfirande med makens familj blir ett stressmoment. Därför kanske det är lättast att åka iväg någonstans.

• nennesjuttioåtta

Jag gillar inte Greta heller...
    Däremot Astrid! Iris och Viola hade varit himla fint ihop men Viola ensamt vet jag inte heller om var någon hit. Iris och Gerbera, kanske? Jag gillar gerbera (blomman alltså).

• nennesjuttioåtta

EA
    Ischias! Stackars dig!

• Lapinette

Oupsie - det gäller att gifta sig rätt period på året (ranunkel).

Och gällande jul så kör vi väldigt demokratiskt hemma. Ena julen med min familj och den andra med makens familj. Vi kan ju liksom inte köra emellan. I år är det i Frankrike vi ska fira julen. Helt ok då det innebär att svärmor står för allt fix och vi bara flyter med. Det enda negativa med det är att JAG (för maken är superdålig) kommer att få springa häcken av mig för att köpa julklappar till faster, moster, mormor, farmor etc.

• Lapinette

Ranunkel då??!!! Iris och Ranunkel!

• Mrs  B

Hej hej

Håller på att läsa ifatt....

Musdiskussionen
    Husmusen nr 2 är fortfarande inte fast men å andra sidan har vi inte hört honom heller så han har kanske gått ut????
    Maken säger också att det bara behövs ett litet litet hål för att en mus ska komma in och det finns ju överallt i ett hus.
    Blä säger jag bara.....
    På 6 år har vi hittat och tagit fast 4 möss.
    Kanske inte så mycket men äckligt enligt mig.
    Nu har vi fällor ute men ska kolla upp eluttagen också. Gift är ju ingen diskussion eftersom vi har två små barn men något annat kanske funkar....

Katt är det enda djuret som jag tåler och skaffar vi en kanske jag blir allergisk mot dem också och det vill jag INTE. Många har katt och jag vill gärna kunna åka hem till dem och hälsa på. Men Max tjatar om en katt, förstår inte riktigt när jag förklarar....

• Lapinette

Jag har massor att göra men har idag arbetshangover ... ett fenomen som uppstår när jag jobbat sent kvällen innan (satt framför tv'n och läste korrektur).

• Oupsie
    Lapinette skrev 2009-10-28 11:27:54 följande:
    Ranunkel då??!!! Iris och Ranunkel!
    Hihi
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter