• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

PB - hm.. jaaa och i min värld är det inte bara beroende av att jag hängt här i över tre år utan också att antalet minuter vid datorn minskat... på mitt förra jobb (bytte jan 2008) kunde jag dumsurfa på dagarna. Mitt nuvarande skulle kollapsa om jag gjorde det... annars gillar jag diskussioner.. fniss!

• passionsblomman

Ja och en dag går jag kanske inte arbetslös längre och har ett jobb där surfande inte ens är med på kartan. Så detta lär inte vara för evigt...

*godnattkram*

• Hattis

Vilken superduperracertrådstart det blev AM! Enligt Oupsies beräkningar så lär det finnas chans på 10 000 inlägg i denna tråd om detta tempo hålls

Gosnosen - säger hej och håller tummar för den spännande ruvningen.

Snigeln - grattis till makens praktikplats! En bedrift att få till något sådant i dessa tider och i glesare befolkade områden än huvudstaden...

PB - lycka till på samtalet imorgon!

Oupsie - Jag tycker inte att det verkar som om ni har varit julego tidigare över huvudtaget om ni åkt mellan julfiranden samma dag och nu firat en jul på din sida och en jul på makens sida. Om ni vill resa bort under jul så kan ju detta verkligen vara läge eftersom ni nu verkar befinna er i ett stadium av julrättvisa. En resa nu kanske bidrar till att du ser fram emot att fira jul med familj nästa år? Fast rättviseproblemet lär ju kvarstå och resor är dyra vid jul.

Underbart med vintips alla förresten! Jag har svårt för att komma ihåg bra viner och roliga historier men uppskattar det
    som sjutton.

• Hattis

Blivande - håller tummar för dig också förstås! *känner föraningar om hur plusvågen kommer att dra in över tråden*

• Telis

Gomorron, gomorron!

AM, men du har ju en otrolig förmåga att förutspå både barn och könet på barnen, är du säker på att du inte är lite synsk?

Fru L, du är så välkommen med dina egoinlägg! Nu har jag ju lämnat IVF:andet bakom mig men jag är alltid lite extra intresserad av er IVF:are. Hoppas att allt ser bra ut på VUL:et och att du får börja med sprutorna med en gång.

Jul blir ett spännande kapitel för oss i år. Vi brukar nästan alltid fira med makens familj men jag vet inte om jag orkar åka dit och vara social i år. Fast tanken på att sitta i ett hus som ekar tomt och vara omringad av artontusen ouppackade kartonger lockar inte heller.

• Lapinette

Blivande fru L ? vad skönt att du inte mår dåligt av sprayen. Hoppas det ser bra ut på VUL med många fina mogna ägg som snart är redo för att plockas.

Tänk vad många plus vi snart kommer att få i tråden! Det är verkligen på tiden.

Gällande brudbuketten så har jag min också liggandes i albumet här på BT. Jag hade ranunkel i min och som jag sa till PB igår så är det inte den färgen vi har på tapeterna hemma .

Jag är numera bara i gostrådar (3 st) resterande orkar jag inte med (diskussionerna). Sen är jag på 3 trådar på FL men nu när de flesta har fått barn där så är det superlugnt där och på adoptionstråden likaså ? det händer ju inte lika mycket när man står i adoptionskö som när man gör IVF.

• nennesjuttioåtta

gooooood morning Vietnaaaaaam!

Fru L
    Wohooo har du börjat spraya! IIIIIIIIHHH! Nu händer det grejer! När är ev ÄP? Var går du någonstans?

Jul, jul... i fjol hade vi äran att ha hela huset fullt med min familj (11 personer), i år är det tänkt att vara med mannens familj. Men det lockar inte särskilt med gravid kusinsambo och tassandet runt den heta gröten för ALLA vill ju veta varför vi inte också är det, känns det som. Så jag vill gärna resa bort så vi får vara själva. Sen beror det ju givetvis hur det går med frysförsöket om vi är glada eller ännu mer sänkta.

• nennesjuttioåtta

Min brudbukett fixade mannen. Den var precis min stil! Mossig.
    Röda rosor, orange gerbera, lönnlöv, rönnbär, mossa, långa strån ut från handtaget av något strävt gräs med några rönnbär uppträdda på, samt någon liknande plättar i luften fast tjockare. Jag gillar många inredningsstilar (om vi ska referera till det) men även om vi har ambitionen att det ska bli ljust (jag gillar vita hem i tidningar men det blir ju sååååå tråkigt) så slutar det alltid med murriga färger, mörkgrönt, falurött, brunt, rost eller på sommaren turkost, cerice, gult och bjärt och fjärt.

• Snorkfröken77

Hej hej, nu har jag också hittat hit! Finfin start AM

Gosnosen - Åååh vad jag håller alla tummar och tår nu!

Fru L - Späänande! Du måste hålla oss informerade!

Apropå brudbukett så tror jag också jag hade en ovanlig blomma i min bukett, Björnbärskvistar med björnbär på, men det var inte för att vara originell utanför jag hade sett en sådan bukett som floristen gjort tidigare och ville ha något liknande, han är SÅÅÅ duktig (nordisk mästare i blomsterbinderi).

Julen är enkelt löst hos oss, sen vi köpt hus får de som vill komma, vi åker inte någonstans, det brukar bli mina föräldrar, makens föräldrar och våra syskon med familjer. Jag avskydde verkligen flängandet på julafton, det förstörde mycket av julkänslan.

Ego - Jag börjar bli trött på vårt badrum som aldrig blir färdigt, de är helt sanslöst långsamma, jag får krupp...Idag kanske de får färdigt taket om vi har tur *suckar* Jag gillar inte att bo i en necessär och bara ha tillgång till ett mycket decimerat utbud av mina krämer, smink och parfymer - dagens i-landsproblem, jag vet...För att inte tala om att bara ha en toalett som vi dessutom delar med hantverkarna, blääää (det är ingen favorit att behöva fråga sin make om han tänkt bajsa när han ska gå på toa om man känner sig kissnödig så man kan få gå innan )

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter