• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Blivande fru L

Kors i allsin dar, jag höll ju på att glömma det viktigaste! Superbra trådstart, AM! Träffande igen.

• passionsblomman

Hej Fru L!

Vaddå? Hade de små liven sorterat de olika sorterna för sig? Det låter ju nästan gulligt! Som Piff och Puff typ.

(tro nu inte att jag tycker det är gulligt med möss inne)

och vad jättespännande med srayning och allt!

• snaily

Hej blivande fru L, kul att se dig och din frestande bild!
    Grattis till sprayandet - hoppas biverkningarna håller sig borta även fortsättningsvis. Spännande, lycka till!! Fortsätt gärna rapportera, jag vill veta allt om allas IVFer nu när jag själv snart ska börja!

• Blivande fru L

Hej PB!

Jepp, de hade sorterade de olika sorterna i skilda högar. Håller med om att det är lite gulligt, men inte under täcket i vår gästsäng...

Visst är det spännande med sprayning, men bara i smyg.

• Oupsie

Mrs B, det finns ju hundar som fångar möss också, fast du kanske är allergisk mot hund också? www.gardshund.com/ Har en kompis vars föräldrar har sådana och de fångar möss och råttor. Blä, men det är jobbigt med möss i huset.

Snaily, vilken fin färg det var på blommorna i din bukett! Jättefina. Grattis till makens jobb! Ni är inte sugna på att åka på semester istället för att fira jul då? Jag vill ju fira jul, men ?på mitt sätt?. Ego-Oupsie. När vi bestämde vår plan att fira med en familj per år så sa vi i och för sig att det endast skulle vara i två år och därefter skulle vi ta ett nytt beslut. När vi bestämde det så trodde vi i och för sig att vi skulle ha ett hus vid det här laget och kunna säga att vi vill fira i vårt hus och att de som ville fira med oss fick komma dit. Men vi har ju inget hus än?

Jag tycker också att ?Iris och Viola? låter bra ihop. Viola, det är lite coolt faktiskt tycker jag.

Nenne, ännu en anledning till att testa det då .

PB, hoppas att de är trevliga på gyn-mottagningen.

Fru L, lycka till med allt .

• viktualia

Sweetan - håller med Telis om att du haft minimalt med semester.. åtminstone jämfört med oss slöa svenskar... *ta HAND om dig*

Bibliotek hemma - fniss.. maken vill ha det men han läser inte böcker och äger inte mer än en hyllmeter. Jag vill inte ha det men äger en massa böcker och läser rätt mycket. Resultatet/kompromissen syns i galleriet!

Gosnosen - hur spännande som helst med ruvningen!!!

AM - strålande trådstart!!!

Viola - ligger på min 10 i topp men inte makens....

Brudbukett - det är en enda bilden som ligger i mitt bildgalleri *tipsar* design: jag förklarade och valde blommor, floristen fixade! dock saknades ranunkel.. men det var fel säsong

Liten - jag kör med strumpbyxor a la kalasbyxor i stor storlek från Gina Tricot - funkar bra! I deras sortiment finns f ö överdelar till rimliga priser som stora magar får plats i! Bastoppar som känns roligare än H&Ms.

Nenne - nääee vad du är gullig som kommer ihåg det! Och jag missade ju eran treårsdag.... dåligt av mig... älskade gamla oktoberbrudkompis!!! Imorgon är det alltså tre år sedan och vi ska fira genom värre vardagssnurr än vanligt.. bland annat ska jag till Ludvika över dagen.. urkans och snurr!

Blivande Fru L - spännande att processen är igång!!!

• Blivande fru L

Snaily - Jag delar gärna med mig av min självupplevda visdom. . Jag vill också höra ALLT om hur andra har haft det men försöker trots det att hålla mig borta från FL. När var det spraystart för dig? I december va?

• Blivande fru L

Tack för lyckönskningarna!

• Fru E

Era galningar vad ni skrivet hänger inte alls med denna veckan eftersom jag inte sitter framför datorn på dagarna mutter mutter. Sitter och läser upphandlingsmaterial och det tar tiiiiiid!!!
    Så hinner nog inte in på dagarna förrän fredag tidigast

Tårtor-man kan ha antingen marsipan eller sockerpasta över men ska man ha grädde under är det bäst med sockerpasta (Ballinas) för den håller bäst. Figurer och dekorationer håller sig flera veckor i en vanlig matburk . Var länge sedan jag gjorde en tårta nu eller cupcakes, har inte haft något bra tillfälle och nu när maken är i träning så får jag hålla mig på mattan

Gosnosen-håller tummarna för er!!!!!

Blivande-vill med höra allt om sprajandet!

Mrs B-urkans för möss!

AM-jättebra trådstart

Och litet ego-har fått diagnosen ischias av träningsinstruktören!!!! Verkligen inget roligt, att gå är det som fungerar allra bäst för sitta, stå eller ligga är inte skönt! Och tanten kommer nog när som, har ont i boobsen och lite brunt

Nu hägrar sängen efter en tidig morgon där klockan ringde 04.45, GÄSP!

• Oupsie

Vickan, häftig bukett. Jag ville också ha ranunkler men floristen vågade inte chansa på att de skulle vara tillräckligt bra då, så min brudbukett var nog ganska o-originell med rosor och några orkideer i. Gratulerar på bröllopsdagen, i förskott.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter