• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

ja, perfekt kombo. Ryggsäcken är jag gärna utan!

• Lapinette

Hmmm... kanske, kanske blir det Canada. Vi får se om resebyrån har några datum för 2010 samt om vi kan fixa flygresan själva (med stopp i Chicago).

• Lapinette

Annars så lobbar jag för det här hotellet i februari, när maken är på den årliga mässan i Barcelona www.castelldemporda.com/eng/index.aspx. Då skulle vi i sådana fall hyra bil och åka di, göra lite utflykter utmed den spanska och franska kusten i 3 dagar. Känns lite som att Barcelona har vi nu sett så antingen struntar jag i att åka ned (makens förslag) eller så kör vi på detta istället.

• FruCicci

Canada är ett ställe jag med vill åka till.
    Vi har goda vänner där dessutom!

AM, vart ska ni i Thailand?
    Vi var på Evason, helt fantastiskt! Vi hade egen villa med egen privat pool på resorten, så grymt.

Nu var tanden lagad och en promenad på det, lite sen lunch för jag var rädd att jag skulle tugga sönder käken annars.... jag gillar inte tandläkaren, men de blr bara bättre varje år, deras instrument o sprutor o grejor har verkligen gjort ett hopp i rätt riktning!

Stackars dig som har "tappat" bort katten koko. Hoppas den är hemma snart igen, och att det är den katten som är duktig på att jaga, så den slipper vara hungrig........

Min brudbukett innehöll bara rosa, vita och röda rosor och sen Hjärtan på tråd runt om... jag var mktt nöjd!

• Mrs  B

Oupsie
    Ja, mina allergier får folk att börja tänka lite för jag är inte som alla andra. Ett intressant fall!!!!

• Mrs  B

Jag vill också åka till Canada!!!!!!
    Har en kompis i de fransk talande regionerna som jag gärna vill hälsa på. Och se lite hockey förstås.

• Fru FruLLan

ha ha ha
    Jag vet nog allt att det är här ni är!!!!!!
    Håller kolla påer ska ni veta om än i smyg ibland.

AM: Är väldigt intresserad av din thailandsresa. Efter att vi fått priset för vår maldivernaresa (180 000) så beslöt vi att ta den resan när killarna är lite större och har mer utbyte av det hela. Kändes lite för dyrt för att de inte ska kunna uppskatta det hela..

vet dock inte riktigt vart vi ska åka då. Thailand är ju barnvänligt. Hur valdde ni? och vad för slags hotell och tälle.

Hoppsan måste byta bajsblöja innan dagishämtning. puuuuuuuuuusssssssssssssssssss och på återseende ikväll.

• Fru FruLLan

ställe . Vad faaan är tälle?

• Lapinette

180 000 ... kan man antingen få ett nytt kök för eller ett adoptivbarn !!!

• Lapinette

Tälle låter som ett ställe i Tällberg !

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter