• Tinga

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter de här två dagarna på dagis har jag verkligen insett hur jäkla värdelösa Piff & Puff är på att äta; det är väl "nackdelen" med inskolningen. Ibland har jag känt att nä; jag orkar inte träffa folk med barn som äter bra, för det blir bara jobbigare för mig att mata mina egna sen. Fast nu under inskolningen går det ju så klart inte att undvika.

• Tinga

Snaily - desto fler semlor till mig då!

• Tinga

Fast jag ska nog ta det lite lugnt på semmelfronten i år, så att jag inte växer ur alla mina byxor lagom till att jag börjar jobba.

• Tinga

Lappis - försök, om du kan, att iallafall ta det lite lugnt på jobbet, så att inte alla uppladdad energi från Thailand tar slut direkt.

• Tinga

Här i Lund verkar de flesta förskolor ha gått över till intensivinskolning på sistone. För min del känns det bra, för vi som föräldrar får ju vara med hela dagarna och får bra inblick i hur rutinerna ser ut.

• Tinga

Snaily igen - jag är faktiskt förvånad över hur lugnt det faktiskt kan vara på ett dagis, med tanke på antalet barn där. Även i matsalen, där våra barns grupp äter tillsammans med en annan småbarnsgrupp, var ljudnivån väldigt behaglig. Normal samtalston kommer man långt på.

Sen är jag otroligt tacksam över att det finns folk som vill jobba på dagis, för själv skulle jag aldrig i livet kunna tänka mig det. Det var nog mitt starkaste intryck efter gårdagen; tack och lov att jag inte jobbar på dagis. Torka kladd dagarna i ända - nä, fy bubblan. (Ja, jag vet; det gör en massa annat också, men jag hade själv aldrig pallat.)

• Tinga

Förresten - om någon gav upp So you think you can dance tidigare är det dags att ge det en ny chans ikväll, för nu är man inne på Top 20. Veckans höjdpunkt! Ikväll tänkte jag dessutom se Mästarnas mästare; kom igång ganska sent förra säsongen, men tyckte att det var bra.

• Tinga

Ganska lustigt hur liten världen är ibland - vi träffade ett par när vi gick profylaxkurs förra våren, sen gick våra barn i samma babysimgrupp och nu skolas de in samtidigt på samma dagisavdelning. Lund har ju ändå runt 100 000 invånare, så det känns lite skumt att springa på dem jämt. Fast de är trevliga, så det är helt OK.

• Tinga

Snaily - tur att du hindrar mig från att spamma tråden totalt!

• Tinga

Vickan ? eftersom du inte verkar alltför missnöjd gratulerar jag till att din man fick behålla jobbet.

September ? vad skönt att det var en vanlig tant som dök upp, och inte ett X eller något annat skumt. På?t igen!

Parnassia ? grattis till vagnköp! Vi har en UJ och den är otroligt lättkörd, även med ?full last?.

Telis ? stort grattis till hela Telis-familjen! Så kul att Televinken nu är här och mår bra.

EA ? nu är ivf-bollen i rullning. Spännande!

Ore ? bläh för dyra tandläkarräkningar. Själv var jag också hos tandläkaren idag, för jag bet sönder en tand häromveckan. Nu är arbetet med att göra en krona till den igång, men det kommer att gå loss på 6 300 riksdaler. Gissa om jag kan komma på många andra saker jag hellre hade gjort för de pengarna. Det här får mig att känna mig så gammal också ? unga människor har väl inte ?protes?-tandkronor?

Snorkis ? vad skönt att en magisk gräns är passerad. När ni väl outat graviditeten i bekantskapskretsen kanske du vill vara med i galleriet också?

Idag sov både Piff & Puff gott på dagis. Puff lyckades dessutom få i sig lite falukorv och potatismos till lunch, på egen hand och Piff åt en liten bit knäckebröd. Imorgon ska de vara själva på dagis mellan 9 och 14. Spännande!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter