• Tinga

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS - vad skönt att ni iallafall fick komma hem idag. Hoppas att det går bra med matningen tills det är dags för vägning igen (och sen också, förstås).

• Tinga

Vickan - nä, någon "ordinarie" Emma känner jag inte till, men å andra sidan figurerar det väldigt många läkare under utbildning också där.

• Tinga

Ore - dokumentären finns att se på SVT Play. Den heter "Den sköra tråden".

Snorkis - grattis till fint KUB-resultat och till att ha fått se Lilla My. Hoppas att allt känns mer verkligt nu!

PB - usch, vad ledsamt med din son. Förstår att det nyper i hjärtat på dig, men när han väl ridit ut den här stormen kommer han att stå ännu lite stadigare och tryggare. Och så har han ju en fantastisk mamma som stöttar honom. Kram!

September - vi har också Reima, och min känsla är också att benen är mycket kortare än ärmarna. Våra söner har också stl 80 (de är ca 78 cm långa) och jag tycker att benlängden funkar fint men ärmarna är alldeles för långa. De kasar lätt ner över handen, för det är så mycket tyg som "trycker på".

• Tinga

Ore igen - när jag ögnade igenom dagens tv-tablå såg jag att filmen går på 1:an inatt, och den skulle tydligen repriseras vid några tillfällen till i olika SVT-kanaler.

• Tinga

AM - men det passar väl bra in på glamourtemat att äta semlor till lunch? Eller?

• Tinga

AM - äsch, känn inte dåligt för de där semlorna; du hinner säkert gå ner i vikt tills festen iallafall.

• Tinga

Tjoho - här har ni en glad mamma till; Puff åt 1 1/2 smörgås till mellanmål på dagis idag.

• Tinga

BS - grattis till hemkomst "på riktigt"!

• Tinga

Tack för alla matframstegsgrattis! (Liten ? när det gäller krångelätare tycker jag att man får glädjas åt matframsteg. )

Snaily ? socialt handikappad (på intervjun) är det sista ordval jag skulle använda om dig! Här i tråden visar du ju upp hur mycket social kompetens som helst.

Alltså, jag kan inte fatta att inte ett enda av 13 ägg blev befruktat! Så ledsen jag blev för er skull. ICSI nästa gång låter ju som en bra idé, i mina lekmannaöron åtminstone. Stor kram! Det blev ju i alla fall lite plåster på såren att de inte tar betalt för misslyckade försök, men det är ju ingen tröst.

Telis ? vad kul med en vaken bild också på Televinken. En riktig liten sötnos! Vad gäller era matningsproblem har jag inget ytterligare att tillföra, men jag lider verkligen med er, för jag vet hur jobbigt det är. Hoppas verkligen att ni är uppe på banan snart, men det är väl inte helt ovanligt att det tar ett tag innan allt är på plats. Stor kram! Har du förresten hyrt en elektrisk bröstpump, så att du slipper pumpa ur för hand? Om det nu verkar som att du får pumpa ett tag är det kanske värt lite pengar? Grattis till viktuppgången!

Muggles ? så skoj att ni är på plats i huset nu. Ser fram emot lite inredningsbilder till galleriet när du är redo för det. Tyvärr är det mest det ena P:et (Puff) som äter på dagis, men vi är optimistiska för Piff också.

Vänner ? usch, vad läskigt med Prinsens jack i huvudet. Och så typiskt att det skulle hända precis när du var otillgänglig.

September ? skickar en styrkekram till dig i ditt livskaos.

Ore ? grattis till träningsstart! Vad ska du inviga tränandet med? Jag kan tänka mig att din känsla är lite som att stå inför en efterrättsbuffé och man vill ha allt på en gång.

EA ? vad trist att byråkratins kvarnar mal så långsamt. Förstår att du är trött på att vänta. Kram! Tur att du i alla fall har en budgivning att förströ dig med under tiden.

Lappis & Telis ? ni är så söta som berömmer mitt tålamod. Fast jag är säker på att ni hade gjort detsamma för Piff & Puff om de hade varit era barn.

Lappis igen ? du har ju hur mycket som helst att tillföra som är On Topic vad gäller både ivf och adoption, så du har verkligen ?förtjänat? en plats i den här tråden. Och även om det inte vore för det så är du en så go? tjej att vi vill ha dig här ändå.

PB ? stora kramar till dig! Det måste vara jättejobbigt när man känner sig ensam i en sådan gemensamhetsgrej som en ivf. Skönt att ni pratat ordentligt om det. Och det här med gråt på film vs i verkligheten ? det är väl just det som är skillnaden, att det ena är fiction och det andra är verklighet.

MSW ? vad trist att värdet gått ner! Kram!

September ? jag tycker att det känns bra att några av er sett dokumentären, för då har ni i någon mening ?delat? det jag varit med om, även om ni kanske delat det ännu mer pga det jag skrivit i tråden. När jag såg att filmen skulle sändas kände jag att jag ville ?påa? den lite för min egen skull.

Nenne - tack för dagens gapskratt! (Om Nancys brända päls.)

Ojojoj, som jag har kämpat för att komma ikapp! Med tanke på att vi ska försöka nå 10 000 inlägg i tråden borde jag ju dela upp mitt lååånga inlägg i flera, men det orkar jag inte.

Jag har haft en supervecka nu när Piff & Puff är på dagis. Ansiktsbehandling, läsning och shopping. EA ? du kan skippa ångesten över din reashopping häromveckan, för jag slår den med hästlängder. Tur att jag bara ska vara hemma en vecka till, annars hade det blivit personlig konkurs. Jag har köpt en hel del kläder till hela familjen (ja, jag handlar faktiskt till maken ibland; inte för att han inte för att han vill följa med, utan för att jag tycker att det är kul). Dessutom har jag faktiskt lyckats köpa tre lampor till vardagsrummet; en arbetslampa till sekretären, en fönsterlampa (www.mio.se/Sortiment/Belysning/Bordlampor/Moulin/Bordlampa2/ fast silverfärgad skärm) och en spotlightskena. Dessutom har jag äntligen tagit foton av vårt kök och vardagsrum, så i helgen ska jag lägga över bilderna i datorn och maila dem till Telis.

Nu är det dags att sticka iväg till dagis och hämta småttingarna. Trevlig helg på er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter