• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis, jag röstar också på klänning, tjocka strumpbyxor, stövlar och lång jacka!

Omsan; vi hade pulka med rygg till E förra året också, då var hon dryt 1,5, det funkade jättebra både till transport och åkning. i år är det vanlig pulka som gäller, hon är för lång om inte annat. Hur gammal är A? Hoppas du iaf bilr bättre snart, för att spendera julen och må som du verkar, verkar ju aptrist.

Vickan, KUL med sånt mail från kollegan! Det får du leva länge på! Och jag håller med din BM, bestäm dig för ett "gå-hem-datum", snart!

Opusie, jag blir också nyfiken på vad det är för jobb du sökt. Kan du avslöja det utan att avslöja för mycket om du vill?

• Parnassia

Tinga Usch vad jobbigt, tycker så synd om er som kämpar och kämpar. Kram!

Här sitter jag och är vaken fö. Det har nog ALDRIG hänt förut. Kan man skylla på hormoner även nu? Känns helt sjukt att välja att gå upp och sätta på datorn kl 3... Men jag har legat i sängen i en timma och bara snurrat och stirrat, utan minsta trötthet. Nu ska jag surfa om bra sömntips... Blä!

• Parnassia

Vickan, vagnen ser jättefin ut och har det mesta av det jag vill ha. Men om jag skulle inte vilja ha sådana framhjul med tanke på var jag bor och med tanke på mina (våra) intressen. Har iofs minimal erfarenhet av att köra sådana vagnar med har sett att i jämförelse med vår vagn med lufthjul runt om, blir det svårare och mkt skumpigare för bebisen att köra/åka på grus, stigar och småvägar.
    Varukorgen ser liten och grund ut också. Ibland förstår jag inte hur livet såg ut innan man hade en barnvagn som kunde bära en del av allt man ska ha med sig och som man får med sig när man går på stan...

Men den är ju vändbar, har ställbart handtag och separat ligginsats, det är viktiga grejer tycker jag. Regnskydd är ett måste, men det måste man alltid köpa till tror jag.

• Parnassia

Den där bågen såg jag inte förrän nu när Ore påpekade den... Går den att ta bort? Annars ser det krångligt ut att få i och ur bebisen.

Idag har vi -18!! Jisses! Det är nu man känner att en värmepump hade varit praktisk. Är det så här kallt måste vi elda två gånger om dagen. Hur går det för er Passionsblomman med eldningen?

• Parnassia

Flikar bara kort in i barnvagnsdiskussionen att jag skulle tycka att det var skitjobbigt att vara tvungen att ta av och på hjulen varje gång vagen ska i och ur bilen. Samt att det är bra att kunna välja rygglägen, vi använde mellanläge mycket innan E satt ordentligt.

• Parnassia

Lappis Hoppas verkligen ni kommer iväg imorgon, men gulligt sagt av vänninan.

Läser om Nennes dröm och håller med, det är ett stensäkert symptom, om du frågar mig iaf.

AM Skrattar högt åt Livias utfall mot tomten! Får massa skojiga bilder i huvudet!
    Och skicka din make naken på julkort nästa år du! Här i bygden tillverkas en gubbkalender som säljer som smör. Så varför inte ett julkort? Min man är med för andra året i kalendern förresten.

• Parnassia

Själv har jag varit iväg idag och fixat det sista! Imorgon anländer delar av julcirkussällskapet och jag har landat i allt och känner att det ska bli bra. Så skönt! Ska städa lite i em, men bara vanlig veckostädning, typ toaletter, golv och undanplockning.
    Stannade förbi hos min mormor och morfar och sa God jul också och överlämnade lite fikabröd och julgodis. Vi FÅR INTE ge dem några julklappar, men jag slingrade mig lite och gav hemgjorda grejor, för jag vet att mormor inte orkat göra det i år. Nöjd!

Gav en granne lift hem från Ica också och gjorde nog julens goda gärning. Oj, vad hon pratade och hade mycket att berätta, hon behövde visst få snacka av sig lite. Hennes gubbe hade halkat i helgen och låg på sjukan och hon själv hade fått cancer, plus att hon berättade om sin skilsmässa, förlust av barn mm mm. Jag blev helt paff, vi känner inte varann och har knappt pratat, hon brukar dock alltid hälsa så gulligt på E. Men idag fick jag veta allt. Oj, oj.
    (Kanske lite förmätet att själv bestämma att det var en god gärning dock, men, men... )

• Parnassia

Det var lugnt här nu.

Det är väl bäst att säga God jul och gott nytt år till alla innan för många försvinner ut (eller in?) i verkligheten?

God jul allihop! Och ta hand om er!

Här börjar helgen som sagt imorgon och slutar på måndag. Kalas varje dag med olika familjekonstellationer.

• Parnassia

Skit. Nu kom allt (julcirkusen) över mig igen. Nyss kändes det ju bra. Är jag schizofren eller?

Inte nog med det utan jag gjorde mig illa när jag skulle slå in paket till tomten (av alla paketmottagare!). Tejpen snodde sig om fingret och jag tog hjälp av tänderna för att få loss den, då fastnar den på läppen och när jag ska lossa tejpen från läppen följer halva j-vla läppen med! S-taaan vad ont det gjorde, och blodvite uppstod! Ska man skratta eller gråta. Jag började med att göra det förstnämda och sedan följde resten. Ska nog gå och lägga mig och sova så där gravid-oroligt-dåligt och dra nåt gammalt över mig och hoppas att känslan som fanns för några timmar sedan infinner sig imorgon igen.

• Parnassia

God morgon!
    Och tack för kramar och stöd! Det känns bättre idag, men läppen är svullen. Fnittrar lite åt mig själv idag, så j-vla puckad sak att göra...
    Telis; jag har planer på att ägna mig åt pannan i källaren stundtals om jag inte pallar övervåningen

Lycka till snorkfröken och nenne med berättandet! Det är lite läskigt men så ska det väl vara, det är ju en stor grej!

Jag tycker också att det är en välsignelse att få vara gravid, därmed inte sagt att jag älskar det _hela_ tiden. Men ibland när jag tyker det är jobbigt och att jag bara är fet så försöker jag titta på mig själv och tänka: Det är ju fantastiskt att det faktiskt är ett barn i mig, som växer och blir en ny riktig människa, min kropp klarar av det och den är gjord för detta, alltså klarar jag det! (trots att jag känner mig som ett offer för hormoner och kilon.)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter