• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vickan. Jag tycker det är ok att klaga lite och inte må som en prinsessa hela tiden, men jag tycker man är skyldig sig själv och miraklet den respekten att sätta sig över det så mycket man kan och orkar.
    Sova dåligt och att inte hitta kläder som är bra är ju skit, det kan ju vara svårt att hitta lösningar på. Men ang sömnen du har väl tagit med dig ett par extra kuddar i sängen? Jag måste ha en mellan knäna och en under magen när jag ligger på mage. Och ang att magen kliar, så SMÖRJ, för kung och fosterland (lite vitsigt ordval nästan ). Jag har också ställen som kliar och jag smörjer minst två gånger om dagen. På de värsta ställena med hydrokortison. KRAM!

Lappis! Låter ju underbart med lite sprit på lunchen en vanlig tisdag! *avis*

Ore, surt att glömma avin! Jag har också precis varit och hämtat paket, och höll också på att åka ifrån den. Kanske kan maken din fixa det eller så tar du det i morgon?

Vänner, OJ! Akta huvudet! Förstår att lillkillen blev rädd. Hur känns det nu? Lycka till med godiset!

• Parnassia

Vickan: Din namne som är gift med N med konstigt namn? Visste inte att de kämpat, men roligt att de lyckats?

Ang mage som kliar. På mig syns det inget och enligt expertis behöver det inte göra det för att tex hydrokortison ska vara befogat. Köp det! I princip gratis på apoteket, ta den stora tuben och se till att du tar kräm, inte salva. Ta den direkt, det gjorde jag denna gången, förra gången höll jag på med vanlig hudkräm först, men då fick jag smörja så mycket mer. Kliet beror helt enkelt på att huden sträcks så mycket, har inget med eksem att göra.

• Parnassia

Lappis! Vilken diagnos att få efter allt det! Hoppas du får ut det du vill av besöket, stå på dig!

• Parnassia

Gör ett litet inhopp mellan maten och ris a la maltan. Cirkusen pågår för fullt, igår mådde jag inget vidare, idag går det bättre, men jag gör inte många knop.

Trist med jobbet Oupsie. Kram!

Vickan! Varför ska du plåga dig med att hålla på och trappa ner på Lergiganet om det nu hjälper? Räcker det inte med att sova illa, ha illasittande kläder och kliande mage? Nej, sluta med det genast och ät dem tills Trollet är ute, det är ju inte länge kvar.
    *viftar med pekfingret i all välmening*
    Jag tog min sista tablett samma dag som E kom ut, varför sluta med nåt som funkar? När trollet väl är ute kommer du ju auomatiskt också sluta må illa och då är det lätt att sluta.

• Parnassia

Hej! Julens snurr fortsätter här. Men nu är det bara ett kalas kvar, imorgon, sen är det över! Jag har inte mått så bra, har nog varit för trött så jag har mått illa en del igen, det var längesen annars... Men det har varit bra ändå, tur att man omger sig med människor man känner och tycker om. Jag har bara kunnat sätta mig, lägga mig eller natta mig om det har behövts och det är tur. Har känt mig väldigt gravid de här dagarna och korven sparkar som en groda i en mixer, helt galet mycket jämfört med E. Vad säger det om korven?

Har redan börjat ladda för nästa storhelg, nyår! Huvudrätt och efterrätt är bestämt och det är också bestämt att förrätten ska innehålla rökt rådjur, för det råkade vi lyxigt nog ha gott om. Men vad ska man hitta på med det köttet för att snitsa till en bra förrätt?? Tips mottages tacksamt!

Ang sömnlösa nätter Vickan: Hade du frågat mig innan hur jag/vi skulle göra med ditten eller datten innan hade du fått helt andra svar än de jag skulle ge nu. Allt förändras så radikalt och du kommer ha hela kroppen full av skenande hormoner som både hjälper och stjälper i olika situationer. Man klarar så otroligt mer än man tror. Det är klart att det är bra att ha pratat om det med maken innan, men det är inte förrän man är mitt i det som man vet hur man kan lösa det, om ens då i bland.
    Vår lösning var att jag fick sovmorgon på helgerna, då maken fick gå upp när det krävdes. I veckorna sov jag när E sov och det kom vi långt på. (Hur ska det funka denna gången?) Vi (läs: jag) ville inte köra med ersättning, för att riskera amningen och när den väl funkade var det så smidigt att ersättning inte kändes som ett alternativ längre. Mycket pga att vi lärde oss att ligga och amma. (Det är nog den största grejen, kan man lära sig det är jag övertygad om att det är GULD.)
    Jag är fullständigt övertygad att du liksom andra kommer klara allt detta, jag vet ju om en del andra saker du klarat av. Go with the flow!

• Parnassia

Koko: Jag håller tummar och tår för att den här natten blir början på ett nytt liv för dig/er! Ska maken ta lillebror när har vaknar eller? Rapportera gärna imorgon!

Jag är också väldigt nyfiken på hur det har gått för Snorkis och Nenne med avslöjandena för familjerna!

Telis, hoppas julen i nya huset varit bra och att ni hittar de babysaker ni söker nu på rean. För visst skulle ni ut och handla lite nu?

• Parnassia

Här är det -18 idag! Kallt men otroligt vackert! Sitter inne för tillfället och gör avslut på bokföringen i föreningen där jag är kassör. Fick uppdraget i år och känner mig smått förvirrad. Det är inte bra att ta över mitt i ett år efter någon annan, jag får inte ihop det.
    Plus att vi genomfört ett projekt med en massa utgifter vi inte fått tillbaka för ännu. *sliter mitt hår*
    Hur stora fel "får" man ha utan att bli hängd?!??

Håller tummarna för Lappis för gynbesöket nu, det kanske är därför det är svårt att jobba...

• Parnassia

Härligt med sista dagen Telis! Eller blandade känslor?
    Om 2 v kommer televinken...

Grattis koko till några bra nätter, hoppas det håller i sig!

• Parnassia

Telis! Grattis till sista dagen på jobbet och den kommande första på framtiden!

Lappis, spännande doktorsbesök. Låter som att du fick träffa en bra läkare. Hur känns det med de nya "planerna"?

Vill också höra hur det gått för PB!

Ang att tappa kilon, jag känner mig nu så himla laddad för att ta tag i gravidkilona, hoppas verkligen det sitter i ett tag till, så jag hinner få ork och möjlighet att realisera.

E kräktes i kväll. Första gången hon har kräkts sedan hon slutade med bebis/mjölkspyor. Inte trevligt, men vi slapp sanera några större områden pga allt kom på mig och henne. För mycket info? Nu ska vi gå och lägga oss och hoppas att natten blir lugn. Hon kräktes ca 18, en gång, sedan har det varit lugnt och hon fick behålla den halva flaskan välling och koppen blåbärssoppa hon fick, så det borde väl gå bra i natt?! *hoppas* Jag har laddat med 2 omgångar sängkläder och lite handdukar i hallen, in case of...
    Trist på nyårsaftonen bara. Våra vänner vill nog inte komma och all mat vi köpt får vi äta själva. Men, men det är väl ett av dagens i-landsproblem.

God natt!

• Parnassia

Gott nytt år och hälsa till alla Vickan! Kram!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter