• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ang nappflaskor
    Vi har kört esska men med den anatomiska nappen, för oss var det det enda som funkade.
    För att begränsa flödet kan man ju dra åt olika hårt också. Men det kanske var för mycket grundkurs. Ju hårdare åtdraget, ju mindre luft kan komma in och ju mindre välling ut.

Nu blir det På spåret och ostbågar.

• Parnassia

Med Esska flaskorna följer nappar med normalstort hål om jag inte minns fel. Så att så länge som vi körde ersättning fick vi köpa till en annan napp med mindre hål.

Vickan: Oj vad jag saknar många av alla dessa människor som vi omgav oss med på den tiden! *blir nostalgisk*

• Parnassia

Vågar man lägga ut den här länken utan att få dåligt rykte eller något annat hemskt?
    Jag tyckte den var kul iaf. Vad säger ni?

• Parnassia

God morgon!

Idag blev vi väckta av att sotaren försökte sparka in ytterdörren (lät det som iaf) Maken hade glömt att öppna källardörren... *morr* Men men, vi kom upp i tid och hinner mycket idag (förhoppningsvis)

Ang att fixa bikinilinjen innan förlossnignen. Jag tror att jag gjorde ett tappert försök, men det jag tyckte var jobbigast var att det var så jäkla jobbigt att fixa tånaglar och raka benen, det led jag mer av!

Och filma vill jag inte heller, men kort har vi några, men för få. Den här gången vill jag ha fler kort, inga närbilder, men fler. Från E:s födelse finns inga kort från det att vi kom in till BB till dess att hon ligger på mitt bröst. Och magbilder har vi oxå förstås! Ta det Vickan! Det är så kul att ha sedan! Ta dem och släng dem om ett par år om du fortfarande inte vill ha dem, men ta dem, sen får du ju inte den chansen igen!
    Jag är en sådan som vill maximera alla upplevelser, chansen kanske inte kommer igen liksom!

Nu ska vi tvätta!

• Parnassia

Skönt att du skönjar ljuset i tunneln Snaily!

• Parnassia

Solen skiner! Hurra! Nu går vi i ut i snön! Jo, vi har fått snö, säkert 2 cm.

Hej Fru Berg! *vinkar*

Hoppas du snart blir frisk koko!

• Parnassia

Jag tittar in då och då.
    Men jag försöker hålla samma tempo som PB, eller nåt åt det hållet iaf, det går så där... :- P
    Nu ska jag sätta upp min krubba.

• Parnassia

Vickan: Tack! Vi tycker ju det också förstås, men vi är väl kanske partiska?!

Mindre: Vad jobbigt att Liten inte ätit så mycket. Brukar det vara så eller är det för att hon varit sjuk nu? E åt dåligt ett tag också, men sen började vi med att hon får ta själv ur skålar och grytor och det blev stor skillnad. Kan det vara ett tips/något att försöka med?
    Hur som helst hoppas vi att mormor och morfar kan lura i henne lite mat idag!

• Parnassia

Ett God morgon! vore kanske på sin plats också! ;-D

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter