• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ny mobil skulle jag med vilja ha! Var kan man "hitta" sådana Mindre? På mitt jobb finns ingen sådan låda. Kanske kan man önska sig av tomten?

Porchez, om du inte vill gå till chefen direkt kanske du kan hitta någon annan på jobbet som vet lite vad det handlar om. En annan chef, ett skyddsombud el dyl? Men du kanske inte arbetar på en så stor arbetsplats.

EA, vad bra! Kom förresten på en sak ang dig... Jag gissar att ditt nick är dina och makens initialer... Är det du som är EA eller är du MJ? Vi kanske kallar dig fel!?

• Parnassia

E hade också en period när hon tyckte det var ledsamt att bajsa. Men vi peppade och sa att "det var väl skönt, nu går vi och tar bort det" och snart slutade hon med "gnället". Hon är sedan någon månad blöjfri på dagarna. Det är så skönt!!! Ett tag har det varit lite mer tvätt men det är ju inget mot alla blöjor, och det märks dessutom på Icakontot, det är massa pengar över där nu. Snart kommer Iris dit också!

Snopp och snippa är också stora samtalsämnen hemma, ihop med skillnaden på trosor och kalsonger. Hon säger ofta E har snopp och kalsonger, med massor med bus i blicken, hon vet ju hur det är, men vill skoja om det.

Fö har hon fått en "thing" för omvändpsykologi. Hon älskar när vi säger "Du får inte äta upp korven/gröten/whatever" Då äter hon som en häst. Eller om vi säger du får inte smaka på tandkrämen, då gapar hon större än någonsin. Värt att testa allihopa!

• Parnassia

EA (eller kanske EJ?! ) Se till att behålla den där tiden! Som Cissi sa, du vet ju inte vad som händer. Du kan ju ha ett ärende i vilket fall.

• Parnassia

Cissi, vi får också höra samma saker som vi säger
    Kul att sitta på toa och se dörren öppnas, och en liten röst som säger "kommer bajs mamma? Duktig tjej!" Vad gör man?!
    Jag brukar oftast skratta och säga tack samtidigt som jag är glad att ingen ser eller hör oss.
    Och sen sitter jag och skriver om det på nätet, hur är man funtad egentligen?

• Parnassia

Laktulos är jättebra!
    "Drack" också det efter förlossningen och har gett det till vårdtagare när jag jobbade som personlig assistent. Det går att ha i/på all mat egentligen.

Borde jag jobba lite kanske?

• Parnassia

Sorry! Det var jag som skrev Cicci med s. Jag ska bättra mig. Men jag får skylla på att jag har fyra Cissi med s runt omkring mig. Jag har nog aldrig sett det med c innan.
    Men du fick ju till mitt nick ganska konstigt oxå

Fö har jag också en katt som kan lånas ut. Rumsren, vaccinerad, märkt och frisk (fysiskt iaf).

• Parnassia

Grattis AM!

Vi har en födelsedag i famljen idag kom jag på. Måste ringa i em! *gör en mental anteckning*

• Parnassia

Det är jättebra FruLLan! Ta lite till och sen ett tuggummi om du tror det behövs

Längtar hem nu, ska dricka glögg, sätta upp utegran och fixa fint i fönstren idag. Bestämde jag nu.
    Detta innebär att kravet på dagens middag är att det ska gå fort. Några tips? Vad ska ni äta, ni där ute i det avlånga grå Sverige?

• Parnassia

Liten: Det var ju mycket pengar, men om du gillar den fortfarande efter lång tid kanske det är värt det för dig? Går den att hitta på andrahand?

Nenne, jag hoppas allt går bra för er imorgon!

EGO Det känns som fredag idag! Är ledig imorgon för vi ska åka till min syster över helgen. Plus att jag tänker gå vid lunch idag, jag ska klippa mig och shoppa lite i em. Bla behövs nya ljusstakar till köket för den ena gjorde en kraschlandning igår. Den landade rakt på toppljuset så lampan syns knapp, den är så intryckt. Tur i oturen vad att det är de äldsta och fulaste vi har, så jag ville gärna byta ut dem. Nu fick jag ju anledning!

• Parnassia

Mindre, Tack! Det var faktiskt en äkta olycka som fick den i golvet. Maken hade sina misstankar om att jag orsakat den med flit (men har skojar som väl är).

Synd, vickan! Snart är jag arbetslös igen lite mer, då kanske vi kan sammanstråla någonstans.

Nu drar jag! Ta hand om er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter