• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne: besöksstatistik på bloggen - du ska "installera" en räknare - gå in på www.easycounter.com (jag har tack vare den statistiken sett att jag har läsare i massor av konstiga länder!)

Tack för kobajsprat - satt som en komocka mitt i min (tidiga) lunch.

Vickan: du bör ha fått ett blodgrupperingskort fr MVC. Det är typ det enda man måste ha med sig när man ska in och föda barn. De är faktiskt helt maniska när det gäller det där kortet.

Själv är jag en A+människa. Fantastiskt!!!

• fru AM

Telis: tror inte blodgrupperingen står i journalen/"på nätet". På insidan av min mvc-mapp stod en "checklista" - där har blodgrupperingskortet en central plats. De har frågat efter kortet alla gånger!

• fru AM

Telis o Vickan: men har ni inte fått ngt blodgrupperinskort så är det säkert så att det står inskrivet i era "näthndlingar"

• fru AM

Telis: oroa dig inte - de har säkert andra rutiner på din mvc än på min. Detär bara det att jag under tre graviditeter utspridda på 12 år har haft likadan mapp och det tjatats om blodgrupperingen ... Låter jätteskönt att slippa hålla reda på en massa papper själv!

• fru AM

Nenne: du går in under
    layout >
    lägg till en Gadget >
    html/javascript - klicka på plustecknet och klistra in html-koden i stora rutan (i lilla rutan skriver du t ex räknare eller vad du nu vill ha för rubrik på räknaren. jag tror man kan lämna den raden tom om man vill)

funkar det?

• fru AM
    snaily skrev 2009-11-20 13:32:58 följande:
    Ja, köp lite medel. Otoclean är bra om jag får göra lite reklam.
    funkar det på människor med vaxiga öron också?
  • fru AM

Ore: Grattis rill lille sonen!

Vill bara tillägga att jag är klippt två gånger och man läker fortare än kvickt. Det kommer du också göra - speciellt eftersom de sydde "i lugn och ro" under ryggbedövning. Att spricka har jag ingen stor erfarenhet av men det sägs att sprickor läker ännu bättre än klipp.

Åter till lille sonen: vem är han lik? Har han något namn (som du vill outa)? Hur KÄNNS DET att vara mamma?

Ore: är du lång (smal vet jag att du är)? Långa och smala kvinnor har enligt uppgift (från MVC bl a) ofta "lättare" att föda barn - klara av värkar osv. Fråga mig inte varför.

• fru AM
    Telis skrev 2009-11-22 10:20:54 följande:
    AM, du som tycker att "more is more", den här kaffeservisen är kanske nåt för dig? www.metropol.se/auctions/detail.asp{5083894D-2CAA-435C-BF98-98DA36E8B64A}
    Oh länken funkar inte - jag är så nyfiken!!!?
  • fru AM

Haha-Telis! Det var den jag trodda att du menade när jag letade runt lite själv! Den är fantastisk! Men ska nog inte diskas i maskin - så därför diskvalificerad tyvärr!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter