• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag tycker ändå rönen var väldigt intressanta om att bakteriell vaginos kan vara orsaken till ofrivillig barnlöshet. Om jag hade varit ofrivilligt barnlös hade jag bokat tid hos gynekolog på störten bara för att kunna "checka av den rutan" om man säger så. Jag tror jag hade bakt. vag. för länge sedan - det verkar inte vara något som går spårlöst förbi, luktar vråläckligt speciellt efter sex - men det kanske finns mer beskedliga/smygiga varianter.

• fru AM

Jaha - så har man toppat med att gräla med maken.

Ang. vattkoppor så har jag nu räknat ut att OM hon blev smittad på dagis i fredags eller igår så hoppas jag att det bara tar 14 dagar innan det bryter ut. Då hinner hon nog bli frisk (smittfri) nog för att få flyga hem. Det som är bra är att det i alla fall inte är på hennes avdelning som de som blivit sjuka går. Den drabbade avdelningen (hittils två fall) och Livias avdeling träffas ute på gården ibland men det var ingen av hennes bästisar som blivit sjuka... OM hon inte blivit smittad än så hoppas jag hon hinner bli det när hon kommer hem ... Vore skönt att ha det avklarat - fast helst inte i Thailand ...

Nenne: kanske kan du gå till en annan gyn för att kolla muffen ang bakt.vag.?

• fru AM

Bra Nenne!!

Lappis: vi åker om exakt 1 vecka + 1 timme ...

Nej nu måste jag ut på stan igen och försöka få tag i glutenfri gröt med fruktsmak - misstänker att Hektor är glutenkänslig.

• fru AM

Det ska bli skitskönt att vara i Thailand men planeringen är lite jobbig. Plus då detta med vattkoppsoron ...

Min packlista är tre A4-sidor. Och det känns som om jag måste tänka på allt. Maken fokuserar på SIN packning (men inte än) och kanske att han en timma innan avfärd undrar lite löst: Jaha., vad ska vi ta med till barnen då?

Lapinette skrev 2009-11-24 13:00:30 följande:
    AM - inte ett dugg avis!!!!
  • fru AM

Muggles: Grattis till jobb!!!

Storsonen ska inte med på resan - tur det annars hade jag haft ytterligare en till att packa åt. Det är nämligen ingen annan som kan packa så bra som jag ...

• fru AM

Tinga: men att testa Sempers risgröt istället för vanlig gröt, som enda förändring kan väl inte var något konstigt, eller? Jag tar ju inte bort ALL gluten. Bara precis innan läggdags och till frukost.

• fru AM

Parnassia: visst, jularna är numera grågröna, men påskarna brukar ju vara vita ... I alla fall där jag är då (Stockholm/Mälardalen)

September: du kollar väl upp ev infektion! Kram!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-11-25 12:34:09 följande:
    Cicci, jag kan också låna ut katter! Vill du ha Oskar som mest sover förutom när han har ner blomkrukor eller Elsa som vässar klorna på sängen? Eller båda kanske? Tar du båda slipper ni sova på nätterna, då får ni ju mer gjort hemma.
  • fru AM

Idag kan ni få gratta mig - jag har namnsdag på mitt tredjenamn! Stor dag! Tror ni maken kom i håg?

• fru AM

Ser att ni pratat om snoppsnack och bajshumor ... Storsonen brydde sig inte nämnvärt om det där. Livia börjar precis komma i kiss- & bajshumorsåldern, det är lite kul. Hon kallar t ex sin pappa för "Din gamla bajskorv" ...
    För 1,5 år sedan var hon intresserad av snoppar & snippor och ville gärna att folk skulle klä av sig så hon kunde jämföra ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter