• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tack Oupsie!

• fru AM

Snaily får en stor fredagspuss mitt på näsan... Se vad som kan hända när man tittar fram under deppmanteln. Och en kram.

• fru AM

Haha - min bror var där då också. Han ringde och berättade om det EFTERÅT. Sjysst brorsa ...

FruCicci skrev 2009-11-27 13:56:20 följande:
    Just det, i morse gick jag på Lexington utförsäljning och fyndade sjukt mycket, måste tillbaka dit en gång till, om det finns ngt kvar då
  • fru AM

Om jag har svårt att komma ihåg hur Cicci stavas så tänker jag på Gucci ... Så går det som en dans!

• fru AM

JA Nenne, vad taskigt att ringa från Falun - de måste ju förstå att man blir "dör en smula"!

En kompis berättade att ett barn på hennes dotter dagis blivit glömt i parken häromdagen ... När dagisgruppen gick hem till dagis så blev han kvar. Dagis märkte inte att han saknades förrän ett annat dagis kom med honom och lämnade honom (han hade väst med dagis namn på som tur var). Personalen skulle meddela föräldrarna detta och en fröken ringde mamman till glömda pojken ... Mamman såg att det stod "DAGIS" i mobildisplayen och sen hörde hon bara hur fröken hulkade och grät och lyckade klämma fram:
    "*barnets namn*! *barnets namn*! Snyft ... Vi såg honom inte... Snyft Snörvel"
    Mamman trodde några hemska sekunder att hennes barn blivit minst överkört eller något .... Fy sjutton. Jag hade dött på fläcken.

• fru AM

Haha - bara "råkade"?! Vart och när?

Lapinette skrev 2009-11-28 00:07:43 följande:
    Oooops, har råkat boka en resa till Thailand!
  • fru AM

Heja Passionsblomman! Har ovädret blåst över nu? Har karlsloken krupit till korset? Eller har ni "bara blivit sams"? Kram

• fru AM

LAppis: härligt! JAg var i Khao Lak för 9 år sedan - precis samma tid på året (åkte 3 januari). En veckolångresa är inga problem om man åker utan barn - då har man all tid i världen att komma i kapp jetlag osv.

Liksom Snaily var jag i KL innan tsunamin men det är säkert lika fint nu. Minns att vårt hotell då var precis nybyggt så jag väntade mig att bungaloerna skulle vara omgivna av "öken" och sand - men det var otroligt mycket uppvuxet runt omkring. Om KL är som då så är det några hotell och så massor av mysiga små restauranger nere på stranden. Vet inte om du varit i Thailand förut men det kan regna korta stunder, vissa dagar. Då är man himla glad för ett litet paraply så att man kan ta sig mellan rummet och restaurangen, typ. För det duggregnar inte när det väl sätter igång utan VRÅLregnar.

Medtag öronproppar till flygresan - det lär vara en massa skrikiga barn ombord

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter