• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

JA Telis hur har det gått med beslutet snitt/vaginalt?

Nenne: du har fått många bra tips men babysitter är ju något som man verkligen är glad att ha. Babybjörn har en ställbar variant som går att vinkla så att man kan ha den ända från födseln nästan. Lekfilt var också ett bra tips - finns ju med "inbyggt" babygym över också.

• fru AM

Telis: skönt att du bestämt dig för förlossningsmetod! Redan. Jag velade ju in i det sista - det var lite för snurrigt.

Ang. dryckescraving så stämmer det helt med min pojkteori att du vill ha KALLA saker. Kallt och nyttigt=pojke Onyttigt/mastigt/rejält=flicka. Med vissa variationer. Ska jag skriva en bok kanske?

• fru AM

Blivande fru L: hmmm lurigt. Det är så tidigt än ... men det låter ju som en flicka!

• fru AM

Vickan: har för mig att Frejis köpte en Crescent (först men bytte sen?). Ropa på henne!

Kul med en framlockad smygis. Hej Smint!

Idag julpyntande samt julgransinköp. Synd bara att jag blivit förkyld (förmodligen flygresan). Tredje julen i rad som jag är sjuk

Trevlig lördag på er - och god jul till dem som inte tänker hänga här på ett tag ...

• fru AM

Vickan: det allra viktigaste jag tror du ska tänka på när det gäller vagnen är just i vilken terräng du/ni kommer dra runt på vagnen större delen av tiden. Gator/trottoar - hyfsade grusvägar på sin höjd - då funkar såna där med svängbara små framhjul bra (typ din Crescent, Teutonia, Bugaboo). Men skumpigare mark än så och det blir genast bekvämare med antingen en rejäl fyrhjuling med fasta hjul, eller en trehjuling med stort framhjul. JAg har ännu inte sett en fyrhjuling med två stora svängbara framhjul - vilket vore det optimala (men det kanske finns?)

• fru AM

Vickan - det låter som om du kan ha en Teutonia Lambda! Och så kanske en gammal stadig troptjänarvagn för skogsexkursionerna ...

Cicci: ja din vagn har ju ganska stora framhjul! Men vad jag tycker är konstigt är att de inte kan tillverka en fyrhjuling med svängbara framhjul där framhjulen är lika stora som bakhjulen. Som på er dubbelvagn, BabyTravel. Den är helt optimal (fast borde alltså finnas för ett barn också). Och så borde det ju inte vara så svårt att fixa till så man kan vända sittdelen åt valfritt håll ...

Håller med Parnassia, att hålla på och plocka bort hjul för att få in vagnen i bilen skulle jag inte gilla. Inte bara jobbigt utan även en smutsig sysselsättning.

Nu måste jag sluta tänka på vagnar ... jag har (nog) köpt min sista. Glad fjärde advent på er! PUSS

• fru AM

Ore: för att vara på säkra sidan ska du nog ringa sjukvårdsrådgivningen. Men jag skulle inte oroa ihjäl mig om jag vore du - det där har hänt mig efter varje graviditet och det har inte varit någon fara. Men som sagt - better safe than sorry, ring och ventilera! Det är väl om avslaget luktar extremt illa eller om man får feber som det är fara å färde. Och naturligtvis om det är stora mängder färskt blod som kommer på en gång.
    Kram!

Tinga - har inte hittat ditt inlägg om piff & puffs matproblem. Men jag hoppas verkligen att det löser sig snart. Julkram!

• fru AM

JA, Snaily - hälsa Page! Jag tänkte på henne senast idag och undrar så hur hon har det med allt!

• fru AM

Godmorgon!!

Inatt blev det hela 5 och en halv timmas sömn så jag känner mig riktigt utvilad! Tyvärr inledde jag denna julvecka med att tvingas bråka med maken (som på eget bevåg planerat in en massa jobb möten - på MIN jobbdag ... grrr). Men nu har han stuckit så jag har ingen att skälla på. Så nu ska jag ägna mig åt julstämningsförhöjande aktiviteter istället. Kanske koka kola eller något om vi har rätt ingredienser hemma. Och om Hektor håller sig på mattan (rent bokstavligt).

Telis: grattis till nässköljningsdebuten!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter