• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

EA: blev inte maken glad för sitt bh-linne, sin sjal och sina kalsonger... ?

(skämt åsido - lät som en fantastiskt lyckad rea-runda! Själv har jag bara köpt två barnmössor och ett par fingervantar till Livia för tillsammans 60 kr ...)

Snaily - sprutstart! Heja!

PB: Bra beslut! Heja!

Arg liten herre i knät - hej så länge!

• fru AM

God morgon tröttmössor!

Äntligen lite datatid för mig. Få se hur länge gaphalsen sover. Hektor är helt galen för närvarande ... Han har precis lärt sig sätta sig upp - från ryggläge (snacka magmuskler! ) - och gör det hela tiden, framförallt när jag lägger honom i sängen för att sova. Han är som en sån där ovältbar leksak - reser sig upp hela tiden, hur trött han än är. Väldigt jobbigt, men ganska komiskt. Jag både svär och skrattar - vilket (skrattet alltså) givetvis får honom att fortsätta. Övrig tid ska ha stå upp. Även när han äter helst ...

• fru AM

Mugglan: jobbigt för dig att känna den där stressen ... Stor kram
    Jag tror inte alls det behöver vara försent - det tog ju så sent som i juni!

Idag har jag äntligen lyckats få i Hektor lite välling! Hoppas han förstått tjusningen med den nu! Jag pimpade den med jordgubbssaft och allt - enligt BVC.s riktlinjer

• fru AM

Jaha - så här kan det vara att ha en fantasifull dotter:
    Hektor sitter i vardagsrummet och leker på sin filt. Nyss gick jag in där och tände en lampa för det var så mörkt. Då kommer Livia joggande från TV-rummet och ropr:
    "Nej, vad gör du? Det ska vara släckt! Och du får inte vara här - de ska sova!"
    "Vilka då?" frågar jag
    "Hektor och Lotta!" pekar mot en bänk framför Hektor där tydligen den osynliga Lotta huserar ...
    "Men Hektor kan väl inte vara ensam här inne i mörkret??" frågar jag
    "Men Lotta är ju här!" triumferar Livia
    "Men han kanske inte ser henne?" försöker jag ...
    "Jo! Jag pussade ju henne och sa gonatt!"

Jaha - vad gör man?

• fru AM

Det värsta är bara att hon börjat argumentera så dant ... Ibland blir man hel mållös ...

Izzie skrev 2010-01-04 12:55:18 följande:
    Livia, hon är en riktigt liten pärla...
  • fru AM

Telis: Du ska inte måla några väggar!!! Du är höggravid och ska vila! *pekar med hela handen mot divanen och pralinerna* Om det är någon gång i livet som men verkligen "får" slappa så är det när man är typ i tionde månaden!

Har varit ute i pulkabacken med barnen, maken, Livias bästis + hennes syskon och mamma men smet för att gå och handla jordärtskockor till middagssoppan (tack Muggles för inspirationen - det var väl du som skrev om nyårssoppa med jordärtskockor?)

PB: jag förstår din sysselsättningsvånda - är själv relativt oförlöst karriärmässsigt. Men den tiden kommer!

Senast jag satte sprätt på några husförsäljarpengar så gick det åt skogen (köpte fonder år 99/00) så efter det åker allt in på ett tråkigt men safe bankkonto.

• fru AM

Vickan: kom ihåg att även läsa "Innan du föder". Det är den bästa boken man kan läsa inför förlossning! (av Anna Wilsby)

• fru AM

JAg lärde mig andas utmärkt profylaxandning tack vare den (gick ingen kurs) inför Liviaförlossningen

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter