• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

JAg är världens största flyttMES! Jag har nämligen aldrig flyttat utanför min stadsdel! Har bott i fem lägenheter i mitt liv - varav fyra i samma fastighet Usch vilken tönt jag är!

• fru AM

Snaily: är det det där jobbet i staden norr om Nenne eller vad det var?

• fru AM

Snaily: det får de inte fråga - så därför får man ljuga om de frågar ... så resonerar jag.
    Säg att "nej just nu är vi så nöjda med vår lilla husse, matte, hund- familj" eller ngt liknande. De behöver verkligen inte veta huruvida ni pökar på lördagar, inseminerar er eller ivf:ar!
    Lycka till med jobbet!

• fru AM
    snaily skrev 2010-01-04 15:44:05 följande:
    Ja precis, i "staden norr om Nenne".
    Börjar på H?
  • fru AM

Eller "nyfikenhet" - alla mynt har två sidor (vad jag menar är att det beror på hur man väljer att se på det - positivt eller negativt)

snaily skrev 2010-01-04 15:44:40 följande:
    Jag kom på det själv - verklighetsflykt.
  • fru AM
    snaily skrev 2010-01-04 15:47:44 följande:
    AMJapp, H som i.... hemlig Ja, hoppas de inte frågar alls! För om vi säger att vi är nöjda som det är blir det kanske lite pinsamt/konstigt om jag kommer om några månader och säger att jag måste vara ledig från jobbet med extremt kort varsel pga IVF...
    KAn man inte bara ange "akut läkarbesök" som skäl ...?

(det var ett tag sedan jag var anställd ... )
  • fru AM

Haha - och jag så som sa att jag var en flyttMES ... När jag egentligen är "rotad och hemkär" ...

snaily skrev 2010-01-04 15:49:14 följande:
    fru AM skrev 2010-01-04 15:47:22 följande:Och eftersom jag är världens största pessimist så valde jag förstås att se myntets baksida Ska jobba på den sidan av mig! Försenat nyårslöfte kanske!
  • fru AM

Vickan:
    jag har ju berättat för dig vilken sort Trollet är ...
    //Oraklet i Sthlm

• fru AM

Ang PoP-byxorna så kan man byta resårbandet till ett längre ... Jag bytte både till längre (när jag var som tjockast) och sedan kortare (efter förlossningen medan jag ännu var tjock).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter