• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne: diskmaskin - vi har ungefär en sådan här Miele: www.miele.se/se/hushall/Produkter/1157_26155.htm

Tycker den är toppen. Låter jättelite, har massor av olika diskprogram ... Den är för inbyggnad dock. Men Miele har bra grejer. Dyrare men bra.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-07 09:47:54 följande:
    AMTack för tipset, det är noterat. Den verkar vara väldigt tyst! Är den bra att packa disken i?
    Ja det går i mycket disk - när man väl lärt sig det bästa sättet (vi hade en maskin med helt annan layout förut)
  • fru AM

Telis: du har mail!

Håller med er om Masdjävlar - roliga detaljscener men lite ångestfyllt annars (som livet är mest faktiskt! )

• fru AM

Va? Fattar ingenting?
    Vad har jag för färg? Eller är jag kastlös?

muggles skrev 2010-01-07 11:00:17 följande:
    Vad är det här nya på FB där folk har en status som är en färg?
  • fru AM

Telis:
    Inga ögonpåsar är så stora att inte vanlig kontorstejp bakom öronen råder bot på dem! Detsamma gäller brösten!

//Oraklet i Sthlm (som väntar på resultatet efter avslutad amning av tredje barnet - "the only way is down"??)

• fru AM

Telis: efter att "operationstejpen" föll av efter två veckor så har jag inte gjort något alls (enligt instuktion fr sjukhuset) - inte hållit på med tejp på egen hand. Det läkte jättefint! Önskar jag kunde visa i galleriet men vill inte visa upp muffen för "alla"

Cicci: jag har haft mens två gånger med väldigt långt mellanrum (i somras och i november) men räknar med att en kommer tillbaka ordentligt om någon månad - efter avslutad amning. Tror att det som kom i somras och i november berodde på att H tillfälligt ammade mindre då.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-07 12:01:58 följande:
    Cicciäh, det är BARA v 9, så du blir inte så många veckor efter... Jepp, vi berättade i julas, de blev glada, på sitt sätt, hahahah! Vi är iaf helt uppe i det blå och här kramas det tuttar, pussar godnatt på magar och bankas bäver för glatta livet. Jag vill vara gravid jämt, för jag mår så bra! Och vi har det så bra! Äntligen!
    Åh vad jag är glad för er skull!!!
  • fru AM

PB: kram igen! Och Grattis på födelsedagen!

• fru AM

Apropå julklappar så är jag snuddande nära att bestämma att vi slutar med julklappar vuxna människor emellan. Vi hade superproblem med att hitta på julklapp till makens pappa så vi ringde och frågade mamman vad han önskade sig: han behövde nya gymnastikskor så han önskade sig ett par vita adidas med svart ränder stl 43. Det var ju himla kul att köpa! Vi hade väl tänkt att önskningen skulle vara lite mer abstrakt ...

I o f s var jag himla nöjd med min julklapp till maken (vi hade en 500:--gräns och jag hittade ett supersnyggt cigarillfodral i skinn, matchar hans nya smoking perfekt Glamour mon amour!)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter