• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ja mysko att Telis bara försvann ... Kommer inte herr Telis och hämtar några kassar babykläder hos mig ikväll så kanske det är något i görningen! Spännande!

Snaily: 16 äggblåsor! Härligt!

• fru AM

Ja visst ja! Inte mer spännande än så ... Kanske!

Nu ska jag iväg och hämta Busan på dagis - vilken tur att jag kom på att lägga Hektor att sova i vagnen i tamburen så han var startklar!

Hej så länge! BS, pussa Astrid från mig!

BrudSommar2006 skrev 2010-01-11 14:20:55 följande:
    Skulle inte Telis och Frejis äta lunch idag eller har jag helt drömt det? Någon skulle hon väl träffa i alla fall och få en overall av? Kan ju vara så enkelt att hon är upptagen ett par timmar med annat än att hänga här? Ja det låter lite märkligt förstås, hon borde väl vara hemma och prioritera oss kan man tycka men någonstans i bakhuvudet låter det lite bekant att hon skulle ut ett par timmar under dagen idag???
  • fru AM

Vilken söt Astrid! Namnet passar perfekt!

Telismannen hade ingen elektronikkasse i handen när han hämtade grejerna här så jag undrar om han hade köpt någon videokamera än ... Han föröskte påpeka att Televinken ska kallas Lilleman men jag sa att en tråd med ca 100 medlemmar (jag kanske klämde i med 50.000) inte kan ha fel. Televinken ska det vara

Tänk, Telis, det slog mig när han gått med kassarna: På onsdag åker ni till sjukhuset och får en bebis! Det är ju så roligt och spännande och fantastiskt att jag blir alldeles avundsjuk.

• fru AM

Så kul att höra från dig BS! Realtid på BB, liksom! Stressigt när bebisen bara sover Du ska se att hon är den där typen som gillar att sova, som Hektor var en gång i tiden. Ah, ljuva minnen!

Hoppas ni får komma hem imorgon - till en ordentlig säng där ni bekvämt kan ha bebisen bredvid er!

Pussa på Astrid och maken (om han är där?)!

• fru AM

Hej i tråden! Kul att se Sweets inredningslyft! Själv planerar jag för att måla ett nytt skrivbord fiskbensmönstrat ( www.marthastewart.com/article/herringbone-chair ) DET kommer bli ett lyft för vårt arbetsrum. Just nu har vi världens fulaste (och största) skrivbord som dessutom tillhör min mans exfru ... Fattar faktiskt inte hur det hamnade här. Men nu ska det bli nytt här!

Hur känns det för Telis undrar man, denna dagen före utploppardagen!?

Cicci: men det var väl SKITskönt för Victor att han fick ordning på magen igen! Vad tyckte han om behandlingen?

Får Astrid åka hem i dag månne?

Tinga: Låter som om dagis kommer funka bra för killarna. Jag lovar nästan att maten kommer funka ännu bättre sedan om ett par veckor eller så!

• fru AM

Telis: du måste beätta vilken "incheckningstid" ni får så att vi vet på ett ungefär när vi ska hålla tummarna extra hårt imorgon!

SÅÅÅÅÅÅÅ SPÄNNANDE!

• fru AM

Snaily: Haha Det hade t o m jag kunnat berätta för dig (om serumet alltså)

Ja jag är verkligen helt UPPÅT i dessa dagar pga Televinken! Men det är ju som jag skrev även om Astrid: det känns som om man känt trådbebisar sedan de var ägg så man engagerar sig så mycket i dem! När kompisar IRL kommer och berättar i tredje-fjärde månaden att de ska ha barn så känns det som om man kommer in "lite sent" ... Lite sjukt men väldigt kul!

• fru AM

Min resa till Florens bokad förresten. Ska bli SÅ kul! 8 april bär det av!

• fru AM

Swiss Air
    Och ska bo på ett kloster mitt i stan - hur coolt som helst. Jag älskar kloster. Och så ska vi på en kanonbra Prada-outlet bl a

FruCicci skrev 2010-01-12 10:31:42 följande:
    AM, åå vad trevligt. Vilka flyger ni med? De släppte ju massa billiga biljetter med Norweigian nu, så jag tänkte passa på å boka lite innan 18 jan.
  • fru AM

Cicci: ja, det är en tjejresa (de tillåter bara kvinnor på klostret dessutom ) Vrålkul!

BS: lycka till med hemfärden!

Cicci: igen. Är det fibrer Victor behöver så kan du ju blanda i någon typ av fiberrikt mjöl/gryn i köttfärsen (i st för ströbröd t ex) - det kommer han inte märka.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter