• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Men Ore: tror du inte att en jättestor 62:a blir för stor för lillen? Inte för att jag inte vill sälja overallen men jag vill inte att kunderna ska bli missnöjda ... Hektor hade overallen ungefär samtidigt som han precis börjat med 68 i övriga kläder ...

Telis: om allt går som det ska (och det kommer det göra) så blir det bara ett par timmar på uppvaket för er (tills det börjar spritta i tårna och känseln kommer tillbaka. Vi blev kvar extra länge för att det blev ngt problem på avdelningen vi skulle till. Och har du riktig tur så får du första snittiden på morgonen! Dessutom kan jag säga att jag var rätt störd av hungern bara INNAN snittet - efteråt var man rätt uppe i bebisgrejen ... Det var först när de kom och viftade med smörgåsen framför näsan på mig som jag förstod hur hungrig jag hade varit ...

• fru AM

Gör mig redo får årets drabbning: rea på NK ... En barnfri eftermiddag - bara jag och kreditkortet Och så småningom fika med kompisar!

• fru AM

Jag ska ALDRIG gå på NK-rea igen, Patetiskt!

Men jag fikade med kompisarna o bestämde att åka till Florens i april - så något positivt kom ut ur dagen alla fall

Och så har jag en oprovad, jättelila kofta från Tiger i en NK-kasse förstås. Jkla skitrea!

• fru AM

Kan berätta att koftan var jätteful på också - har provat den nu. Det var tio meter kö till provrummet (och tio meter kö till kassan) så jag gjorde ett klassiskt "grisen i säcken"-köp

Ja,ja - har lärt mig något i alla fall

• fru AM

Liten: Grattis Mindre i efterskott! Förlåt en glömsk gamling ...

Restaurang: Jag gillar Ett litet hak på Grev Turegatan. Och Zink på Biblioteksgatan är lite roligt. Den gamle och havet på Tulegatan har riktigt gott italienskt.

MrsB: Grattis Malte i efterskott! Förlåt även här en glömsk gamling!

När åker Koko?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-06 19:49:51 följande:
    AM, Florens - så glamoröst och bra! Förresten, fanns det ingen spegel du kunde provat koftan framför utan att gå in i ett provrum?
    Nej - det var proppsmockat med folk överallt så jag såg ingen spegel. Maken tyckte dock den var fin nu när jag provade den för honom. Nåja, jag hänger in den i garderoben så kanske jag gillar den nästa gång jag ser den!

Känns väldigt bra med Florens. En kompis pluggar där så jag ska hälsa på henne och åka på Prada-outlet! (hoppas de inte har så lång kö till provrummet bara ) Och så ska vi äta gott och dricka drinkar och rödvin och snegla lite kyskt på små italienare och sen kommer jag komma hem till min man och ännu mer jättekär i honom!
  • fru AM

Haha - men jag och min kompis har erfarenhet av italienare sedan tidigare .... efter en gemensam resa till Sicilien. Ojojoj - som att öppna en pralinask (och alla är till mig!)

Men ska bara titta denna gång!

Parnassia skrev 2010-01-06 21:43:28 följande:
    AM: Jag blir så full i skratt när jag läser om dina planer på att spana in italienare i Florens. När jag och min syster var i Milano för ett par år sedan satt vi en halv eftermiddag på ett torg och spanade allt vi orkade. Resultatet? Jo, att alla som vi tyckte var snygga eller söta på något sätt INTE såg italienska ut för fem öre, de såg skandinaviska ut. Italienarna såg ut som om de hade för mycket slem i håret och fortfarande bodde hos mamma.
  • fru AM

Liten: senast jag var på Den gamle o havet hade de alkoholfritt vin på vinlistan - bra restaurang!

Ang koftan så är det väl modellen som sådan på min kropp som sådan som var lire överraskande ... som en oversized (lila) bolero ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter