Summan av kardemumman - livets väsentligheter
*Stryker tröstande över ryggen, kliar bakom höger öra* En liten morot kanske? Eller ett glas champagne?
*Stryker tröstande över ryggen, kliar bakom höger öra* En liten morot kanske? Eller ett glas champagne?
Ålderstecken: har blivit kallad till mammografi ... (fast givetvis bra att ha blivit kallad - känner mig bara så otvetydigt gammal). Visserligen kan jag inte mammograferas just nu eftersom jag ammar men kallelsen talar sitt tydliga språk.
Idag MÅSTE jag ut i affärerna för att hitta nyårsskor. Wish me luck!
Kram till alla som vill ha
Fick just veta nyårsmenyn fr värdfolket:
- Hummer & ostron
- Paella (med hummer, bläckfisk osv)
- oklar efterrätt
Vi ska köpa vinet. Någon som har någon bra idé om dryck till förrätt + varmrätt (förutom champagne)?
Lappis: inga skyhöga klackar för mig - de har inte så högt i tak dit vi ska
Gott nytt år önskar jag i förskott!
Nej, det blev inga nyårsskor på rean eller ens till ordinarie pris igår. Hittade ingenting jag gillade. Förutom ett par supersnygga stövlar som jag ska gå och köpa på lördag (om de finns kvar i min storlek). Var tvungen att konferera med maken innan köpet - de kostade som en kvarts Thailandsresa . Typ.
Får bli några gamla skåpskor ikväll.
Hoppas ni alla får en festlig, lugn, rolig, fartig, trevlig nyårsafton - allt efter behag! Hoppas dock att herr Norén håller sig borta från allas hem
Nyårssmällkyssar till alla!
Telis och ni som ska dit imorgon: vi hoppar över denna begivenhet - med sorg i hjärtat. Hektor har fått sin pappas förkylning och det vore väldigt tråkigt om vi smittar ner någon av er.
Kramar
Kram till dig Muggles!
Mitt nyårslöfte är att börja leva ett mycket mer glamouröst liv. Maken är på i 180 och uppmuntrar mig.
Förutom det glamourösa målet jag har inför nästa år så ska jag bli av med minst 8 kilo ...
Gott nytt år alla!
Lite seg i dag - jag och Hektor kom hem först 2.30 (vi var ju tvugna att dela upp oss inför hemfärden eftersom det är svårt att hitta stor taxi till 5 pers på nyårsnatten). Svårt att tro att man bor i en storstad när det överhuvudtaget är så svårt att få taxi såna här kvällar ... I mitt nya glamourösa liv ska jag väl försöka beställa limousine istället
Vi åt vansinnigt gott igår: ostron + löjromstilltugg till fördrinken, nykokt hummer med tryffelmajonäs till förrätt, och en galet mumsig paella med alla ingredienser till varmrätt. Plus en god men väldigt visuellt misslyckad glace au four till dessert.
Kan verkligen rekommendera tilltugget - så enkelt och gott: lantchips med liten klick creme fraiche + löjrom + citronrasp. Även Hektor mumsade denna rätt (dock utan chipset).
Hektor hostar tyvärr väldigt hela tiden så han sover inte mer än 30 minuter i sträck dagtid - är konstant jättetrött och äter därför ganska dåligt. Tittade på bilder från Thailandsresan häromdagen och insåg att han blivit rejält smalare nu - bara på två veckor. Lite läskigt - ska väga in honom på BVC om en vecka. Måste fettboosta hans mat!
Kram till alla
Trevlig resa Lappis!