• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Stackars dig Telis - med svullna fötter! Den gången jag var som värst svullen var med storsonen men det var i juni/juli så då hade man sandaler som man bara kunde sticka fötterna i. Mina fötter minns jag såg ut som två fotbollar med prinskorvar utstickande från ... Men gläd dig åt att det försvinner i princip över natten sedan efteråt. Eller i alla fall de närmsta veckorna efter Televinkens ankomst (du kommer svettas kopiöst på nätterna och kissa elefantmängder efteråt - se där Lappis kanske ytterligare en punkt kanske på listan?).

• fru AM

Lappis: läste i tidningen att folk fått sitta i planen på Skavsta och väntatn i upp till 6 timmar!!!

Telis: när jag var så där uppsvullen hade jag inte ont utan var mer bortdomnad - men det kan säkert vara olika hur man upplever det. Tilläggas ska att så här som Hektor är nu är inte vanligt - varken för honom eller för andra bebisar efter vad jag hört. Han somnar ju 7-8 på kvällarna så då KAN man ju gå och lägga sig. I natt gick jag och la mig klockan 1 - helt på eget ansvar ...

• fru AM

Kul! Köpte en guldpulka till Livia förra året - den är hon mäkta stolt över! Tips, om man inte är minimalist

muggles skrev 2009-12-21 10:02:54 följande:
    Jag är mammaledig idag denna vecka och ska ut och köpa pulka nu!
  • fru AM

Nenne: Sjuka drömmar är ett tydligt symptom - så nu sitter Pricken fast som berget!!!

• fru AM

Cicci: Lite julpyntat har vi allt fått det. Köpte en helt fantastisk gran i Humlegården och så ett gäng stjärnor och röda rosetter och grejer runtom i våningen ... Vi är i stan men inte hemma hos oss i jul. Åker ni till Blekinge?

• fru AM

Det är ingen lyxgran för oss i år - det fantastiska med granen är att den är jättestor och snygg - vanlig rödgran - och att den är färsk och svensk. Vi köpte den av Skogshögskolans försäljning och de verkar veta vad de gör (granarna har fått gå ner i vinterdvala innan de huggits vilket tydligen gör att de är fräscha längre) och dessutom går intäkterna till högskolans studieresa (och inte rakt ner i fickan på otrevliga ryska granförsäljare som tidigare år).
    Och sen blir den ju inte mindre fantastisk av att jag fått gå lös på den med mina maximalistiska julgransanhopnngar

Ni skulle ha sett Livia igår förresten då vi tog fram lite julpynt - bla en tomte som består av en härva grått fårskinn och en lång smal toppig luva ... Haha! utropade hon och gick direkt ner i fäktningsposition och började luftfäktas med tomten som svärd ... Vad ska det bli av henne?

FruCicci skrev 2009-12-21 10:38:51 följande:
    AM, jag har sett att de säljer granar utanför din port nästan Fast när jag gick förbi så var det mest snö på granarna så man såg inte hur de såg ut, men jag kan inte tänka mig annat än att du har den absolut snyggaste granen i stan hemma Det är väl skönt att inte ha julen hemma, det har inte vi heller, utan som du skrev åker vi söder över i morgon och får allt serverat, underbart när man har barn.Om jag ska klaga lite, vilket inte jag gillar att göra, men jag ser inte fram emot att åka 52 mil i snöyran i morgon med 2 barn.Min kompis åkte ner i går och de rullade i 60km/h i stort sett hela vägen.... hmmmm då kommer man ju typ aldrig fram!
  • fru AM

(Vad jag menade med mitt eget inlägg ovan var att vi tidigare år köpt granar av otrevliga ryssar och då INTE från Skogshögskolan (eftersom vi inte kände till dem). )

• fru AM

Så det kommer bli en Cicci av Livia - det var verkligen goda nyheter!

• fru AM

Nästa år ska jag skicka julkort med foto på min MAKE endast iförd tomteluva! Tror ni folk kommer tycka det är gulligt?

MSW skrev 2009-12-21 12:55:54 följande:
    *fnissar lite* Dagens julkortsskörd: bla två tomtebarn var av den ena i endast tomteluva! Apropå julkortsdiskussionen!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter