• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Go'eftermiddag i tråden! Oj vad ni bubblar på!

Ser att det inte är någon mening för mig att gå till Ralph Lauren-rean eftersom Cicci redan länsat stället. Fick inbjudan från min brorsa - han kommer tro jag är sjuk som inte utnyttjat chansen. men som sagt jag skyller på Cicci!

Imorgon kl 15 bär det av till THAILAAAAND. Väskorna är packade - blöjor och barnmat och så en sarong var ungefär ...

Nenne: ruva på duktigt nu och så hoppas jag att skickar mig ettt SMS NÄR du plussar!

Så Lappis med make har en egen Gävlebock hemma! Går ni brandvakt i hallen då?

Själv har jag inte julpyntat ett dugg. Vi tar det när vi komemr hem. Men det är klart - kransen ska väl upp på dörren så det ser bebott ut.

• fru AM

Men va fan! Det regnar där dit vi ska! Nu åker det ner två paraplyer också.

• fru AM

Åh då kommer jag sitta som på nålar om inte alltför länge ... Kolla mobilen i tid och otid tills maken tror att jag vänstrar!

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-30 15:53:41 följande:
    AMH en underbar resa!!! Jag har ditt nummer just in case...
  • fru AM

Det blir en pojke som givetvis ska heta Alfred (Nobel)!

• fru AM

BS: vi är i "det i alla fall varma hällregnet" två veckor

Nenne:
    Ge mig ett P
    Ge mig ett R
    Ge mig ett I
    Ge mig ett C
    Ge mig ett K
    Ge mig ett E
    Ge mig ett N
    Ge mig ett 3

Vad blir det? Jo PRICKEN 3 - Heja heja heja! Jag ska dricka min första Piña Colada på onsdag kväll till prickens ära!

• fru AM

NU säger jag goodbajs för några veckor! Ta hand om er och varandra och plussa på som galningar. Om det är någon som tänker föda barn i förtid (vilket vi inte hoppas men man vet ju aldrig) så lycka till.

PUSSELIPUSS!

(om det händer något fullkomligt häpnadsväckande så kan väl någon vänlig själ sms:a mig ...? )

• fru AM

Hej hela tråden! Nu är jag tillbaka från Thailand! Lagom brun, grymt jetlaggad och julsugen!

Kan någon vänlig själ uppdatera mig på de två senaste veckornas trådhändelser? Nennes plus vet jag om - de glädjevågorna nådde ända till andra sidan jordklotet!

Puss o kram nu vill jag bara gå o lägga mig (klockan är kvart i 2 på natten för mig) men måste vänta ett par timmar

• fru AM

Snorkfröken - håller förresten med dig om det där med "världens sötaste bebis"-fenomenet. (Själv anser jag mig ha en ganska objektiv syn på mina barns utseende... )
    (Men faktum är att Hektor nog precis upplevt de två mest avgudade veckorna i sitt liv. Thailändarna verkade älska just hans bebistyp (blond, blåögd, ständigt leende). Städerskorna kom och knackade på dörren bara för att få pipa honom i smilgropen.)

• fru AM

Nackdelen med att resa långt med små barn ... Hektor vaknade nyss och anser att det är morgon (kl 6 i hans värld). Sitter i mitt knä och väntar på frukostbuffén ... gäsp

• fru AM

Hej alla! Tack för välkomnanden!

Det är skönt att vara hemma faktiskt - ljuvligt att det var snö på marken när vi landade i går kväll! Två veckor på ett och samma hotell i Thailand blev faktiskt lite långtråkigt de sista dagarna. Inget ont om hotellet alls - det var ett fantastiskt ställe för en barnfamiljs som vi. Fina, mycket fräscha rum, fantastisk service, alla bekvämligheter (spa osv) och barnklubben för Livia. Två restauranger på hotellområdet som var minst lika bra som de på stranden. Det enda "felet" stod vi själva för - nämligen att vi inte lämnade hotellområdet på hela tiden (av bekvämlighet helt enkelt) - ja förutom några middagar på, och promenader längs med, den långa fina stranden förstås. Maken tänkte ta med sig Livia på några utflykter men insåg att hon faktiskt nog var lite för liten för att uppskatta det.
    Men det var på det hela taget en underbar semester med härligt väder, god mat, mumsiga drinkar (första Piña Coladan drack jag för Nennes Pricken!) och en underhållen Livia som varit i poolen i snitt 8 timmar per dag. Även Hektor uppskattade poolerna. Och thailändarna uppskattade som sagt Hektor
    En hovmästarinna på hotellrestaurangen kom sista kvällen och räckte över en mössa till Hektor och en halsduk till Livia som hon hade stickat under sin enda lediga dag - man blir ju alldeles rörd.
    Inga vattkoppor än på ungarna - men det var några prickiga barn på flyget hem (och det var INTE myggbett) så inom ett par veckor så smäller det väl till. Men nu är det mer än OK om det kommer!
    Vi köper alltid någon inredningsdetalj till hemmet på våra resor så nu har vi en buddhatavla att smälla upp i vardagsrummet (det var på gränsen till övervikt denna gång trots tillåtna 30 kilo var).

Och NU ska vi börja julpynta i expressfart och drick glögg så det sprutar ur öronen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter