Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Iris ville inte ligga på mage när hon var liten minns jag, hon blev jätteledsen då. Rätt länge, innan hon lärde sig vända sig själv i sömnen utan att vakna, så vaknade hon och var ledsen om hon av misstag hamnade på mage så man fick springa dit och vända på henne. På sidan har jag för mig att hon gillade att sova, eller på rygg. Nu när hon väljer själv ligger hon nästan alltid på sidan och ibland på rygg men aldrig på mage så det är nog inte hennes grej helt enkelt.

• BrudSommar2006

Har inte Page nedfrysta simmare också, eller ja, hennes man alltså? Tycker att jag har för mig det. Förstår inte att det ska vara något problem med det, hoppas att det ordnar sig nu.

• BrudSommar2006

Muggles, 25 minuter låter ju som rena drömmen, här har det varit kaos ända sedan vaccineringen startade eftersom det kommer in så lite varje gång så det tar slut på en gång. Så fort man ser att det kommit in vaccin rusar alla och när dagen är slut så är vaccinet också slut, sedan dröjer det en vecka innan man får chansen igen, och så har det ju varit hela tiden. Det spelar ingen roll att man vet att det till sist kommer att räcka åt alla, man törs ju inte vänta. Dessutom så är det väl två veckors inkubationstid innan vaccinet börjar verka så då känns det ju ännu mer bråttom.

• BrudSommar2006

Koko, aha, så man kan ha Repair i ansiktet, vad bra för jag tycker inget annat jag provat är så bra som den. Thailand gjorde nog sitt till, så fort man kommer någonstans med hög luftfuktighet får man babyhy på nolltid!

Jag tycker sådana där insektspinnar man stoppar ner i jorden brukar fungera bra, när man byter jord tycker jag ofta att man får fler sådana där flugor, även när vi skaffat dyr jord så tycker jag att de dykt upp.

• BrudSommar2006

Hej Lapinette, vilka fina bilder på FB så här i regnrusktider!

• BrudSommar2006

Muggles, vi har inte det men borde förmodligen ha.

• BrudSommar2006

Hej Cicci, ska barnen med på festen eller ska ni överlämna till annan barnvakt senare? Du är säkert positiv för hade du varit negativ hade du vetat det i samband med förlossningen, man måste få spruta då har jag för mig inför barn nr två.

Här är en till nolla. Vickan, det är ju konstigt att du inte fått papper på det, det är det första de kollar vid inskrivningen ju.

• BrudSommar2006

Vickan, jag trodde att jag skulle börja jobba i Norrtälje en gång för många herrans år sedan men det blev aldrig av. Hursom så verkar det som att jag för ett tag sedan hamnade i toppen av kön och får sedan dess massor med lägenhetserbjudanden i mailen. Problemet är bara att jag inte har kvar mina inloggningsuppgifter och då står det att man ska knappa in sitt personnummer så skickas nya uppgifter men när jag provar det så kommer det bara upp en felkod. Orkar inte hålla på och tjafsa och ringa om det så jag lär väl fortsätta få alla de där mailen...

Muggles, jag hann också glömma min blodgrupp mellan graviditeterna men har det ju på papper hemma både från förra gången och den här.

• BrudSommar2006

Telis, jag har inte heller haft någon officiell mapp någon av gångerna, däremot kommer alla papper att skrivas ut så att jag får dem i god tid innan förlossningen för jag tror att man måste ha dem med sig även om sjukhuset kan läsa ens journal. Det är ju också så att man inte kan vara helt säker på att få komma till just det sjukhuset, eller så kan något hända så att man måste åka in akut tidigare och kan då hamna någon annanstans.

• BrudSommar2006

Vickan, du har inte blivit magsjuk då? Det skulle ju faktiskt kunna hända?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter