• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Koko
    Hi hi, har redan förvarnat maken om eventuella humörsvängningar, så han är helt införstådd med att bara ignorera mig om jag är dum

• snaily

Parnassia
    Meh, en Korv kan ju inte åka vagn, den vill springa lös och nosa och kissa överallt (Hoppas du inte har missat vad jag kallar min hund...)

• snaily

Parnassia
    Kärt barn har många namn, tror hans riktiga namn står nånstans i galleriet. Tror det går alldeles utmärkt med två korvar i tråden!

• snaily

Hej och halloj i tråden

Härligt med avslutad kurs Lappis, hoppas utredningen inte dröjer alltför länge!!

Nenne
    Tiden fram till 11 januari kommer gå så fort så fort! Skvallrade förresten för Page om ditt plus igår (via mail), lät som hon blev väldigt glad

Korven fick just en kopp varmt kaffe spillt över ryggen - tur att han har päls!

• snaily

Lappis, nejdå, den blev inte bränd, inte huden heller tack vare tjock päls!

Tycker också det känns lite oroande med BS... Hoppas det löser sig för henne och maken!

Nenne
    11 januari förresten - då ska jag på första VUL efter sprutstart, wohoo!

• snaily

Nenne
    Ja, doktorn ville först planera så vi skulle vara klara innan jul men jag tyckte det kunde vara skönt att slippa den stressen (också) över jul...

EA - beräknat v 3 om det går som det ska fram till dess. (peppar peppar måste alltid den här skrockfulla snigeln säga...)

April känns ju lite drygt... men gott om tid för er att få till det på naturligt vis, om man ska se något positivt i det hela

• snaily

Lappis
    Nä, inga naglar, men som du ser på min bild så har jag lång hals så jag når att bita på skalet! Eftersom jag har semester hela v 3 (då vi förhoppningsvis plockar ägg) så kommer jag ha sjukt gott om tid över till skalbitning! Kanske måste önska mig ett reservhus i julklapp...?

• snaily

Nenne
    Det beror lite på vad hon fick för typ av vaccin senast, och när. Vi brukar säga ett år efter senaste vaccinationen - sen vet jag inte om Sverak har andra regler inför utställning el dyl om ni ska göra något sånt? Vet att det finns kliniker som rekommenderar vacc vid ett års ålder, det är nog bara för att de tycker det är enkelt att ha samma regler/schema för katter som för hundar. Det man vanligen vaccinerar mot är kattpest och kattsnuva.

• snaily

Nenne
    Enligt FASS så ska nästa vacc ges ett år efter grundvaccinationen med Purevax, i slutet av februari alltså.

Känner igen den där millimeterrättvisan systrar emellan!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter