• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis skrev 2009-12-13 21:23:59 följande:
    Vickan, varför i hela världen skulle man fixa bikinilinjen till förlossningen? Ska ni filma där nere?

Vickan
    Jag tror också att just bikinilinjen är ett område som ges väldigt lite uppmärksamhet under en förlossning... Inte för att jag vet nånting om förlossningar egentligen... gissar lite bara.

Telis
    Vad söt du är!

Jag börjar se ljuset i tunnelns slut - kom hem från jobbet kl 20.30 och fick en försenad, men väldigt god, middag. I morgon kväll har jag äntligen lite ledigt och ska dricka chokladglögg. Mums!
  • snaily

Vickan
    Hihihi - men om det är nån som är van att se alla möjliga och omöjliga "frisyrer" där nere så är det nog barnmorskor och gynekologer! Det är nog inte så lätt att frisera i blindo när det stora magen är i vägen... tänker jag.

• snaily

Hattis
    Har haft lite olika frisyrer men just nu försöker jag odla lite vinterpäls för att värma mina känsliga urinvägar

Men HUR blev klockan så här mycket? Kanske dags att slå igen datorn...

Godnatt!

• snaily

Oj vad det var lugnt här idag!

ÄNTLIGEN lite julstämning! (Ser att ni har det också Nenne! Or may I call you Job...?)

Snöat hela dagen - hurra! och jag har blivit av med jouren, lättnad! Har bakat pepparkakor (fuskat och köpt deg) ikväll och nyss ätit dem och druckit glögg och kollat på SVTs Luciafirande.

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar innan julledigheten! Ska bara hinna köpa julklappar också och tvätta och städa och fixa och packa... fast ska inte klaga, vi ska ju inte fira jul här så behöver inte fixa och piffa så mycket egentligen. Men en kompis ska komma och bo här nu till helgen när vi är borta (hör ni det alla tjuvar! ) så borde städa lite i alla fall...

• snaily

Liten
    Jobbigt med Mindre och maten! Hoppas hon bara gör lite plats för julmaten och planerar att börja äta storartat snart!

Liten och Telis
    Ja, julplaneringen blev bra tycker jag, maken tycker nog sådär eftersom den innebär att han måste flänga hit och dit en del
    Vi åker ner på fredag, sen flyger han hem söndag för att jobba måndag och tisdag och flyger ner igen onsdag för att fira jul med mig och päronen. Jag stannar i civilisationen från fredag ända till juldagen.

Telis
    Låter som ni varit supereffektiva med packningen och fixningen av huset, vad skönt! Nu är det snart bara inflyttandet kvar! Ska ni ha flyttgubbar som bär eller gör ni det själva? (Fast inte du då hoppas jag )
    Undrar om man kan få komma på en blixtvisit med lite flyttgröt (eller flyttlussebullar ) på lördag redan? (Söndag förmiddag kan också fungera.)

• snaily

...och nu lämnar jag allt vad internet och trådlöst nätverk heter och beger mig till ett kallt garage för resten av dagen...

• snaily

Läst ikapp! Garaget var inte alls kallt idag, hade det rätt lugnt också så hann shoppa lite julklappar. (Är det bara jag som tycker Systembolaget är ett utmärkt ställe att hitta klappar på? )

Izzie - inboxar dig!

Nakenjulkort - huuuu... Tur att såna egengjorda kort med foton inte var så vanliga när man själv var liten (eller var de det? mina föräldrar köpte alltid "vanliga" julkort.) Jag har inte skickat några julkort i år - heller... Det är mer klimatsmart med digitala julkort - inte för att jag skickat några såna heller...

Mugglan - har du fyndat i Ullared? Du måste säga till innan avsnittet på femman sänds där man ser dig storhandla!

Telis
    Gratis musik i ett år! Fasen vad lyxigt! Jag skriver undan på Muggles musiktips ovan! Själv har jag nyss införskaffat Kents nya och tycker den är asbra (men så är jag inbitet Kentfan också), önskar mig för övrigt Julian Casablancas och Markus Krunegård i julklapp.

Telis igen
    Lördag mitt på dagen kanske? Får en Korv följa med? (Annars kan han alltid sitta i bilen, inga problem.)

Tecknad film förresten
    Jag är inte heller överförtjust, men gillade Hitta Nemo skarpt - fast bara på engelska, tyckte versionen med svenska röster blev mycket tristare.

Nenne
    Åå vad coolt med BM-inskrivning!

Ego
    Jag har ju haft tantens mindre lyckade kusin från landet på besök i drygt 14 dagar - det har varit ganska drygt kan jag lova - men nu tror jag kusinen nästan helt omärkligt bytts ut mot den riktiga tanten, det gör då ont nu i alla fall, fast kommer ungefär lika mycket (snarare lite) blod som det gjort i flera veckor. Konstigaste cykeln någonsin, men känns inte som det gör så mycket eftersom det snart är IVF-dags!

• snaily

Hej Koko!
    Är du tankeläsare eller - jag tänkte också föreslå dagens namnsdagsnamn till Televinken, eller annan trådbebis! Såklart ska du också våldgästa Telis! Ska vi försöka samordna oss? Kan du på lördag?

Vickan
    Men fy, när ska ditt illamående ge med sig egentligen?!

• snaily

Koko
    Vad kul! Fast den här gången huserar jag söder om stan (diffust begrepp men kanske inte behöver outa syrrans adress i tråden ) så vet inte om vi kan samåka på nåt smidigt sätt. Jag föreslog lite flummigt "mitt på dagen" till Telis - men hellre lite tidigare än lite senare för min del.

• snaily

Gud vad skönt med en "helt vanlig bebis"! Ska bli skoj att se honom, han har säkert blivit jättestor sen sist.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter