• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej Lappis
    Nej, jag jobbar också, och det är halvt hysteriskt (ursäkta uttrycket, men det är en massa jobbiga stockholmare som ringer och kräver än det ena än det andra ), och ser framemot att ha det så här hysteriskt fram till trettondagen då jag äntligen får en hel dag ledigt.

Fy fasen vad jobbigt med dunderförkylning! Heja Esberitox och piller! Men blek och lönnfet tror jag inte ett dugg på att kaninen är!

Ha så skoj på er Skånedejt idag!

Nenne
    Nyfiken på hur det gått med berättandet!!

• snaily

Hej alla

Trött så ögonen går i kors.

Önskar en god natts SÖMN åt både mig själv, Kokisen, Lillebror och alla andra!

14 timmars arbetsdag + fortsatt beredskap efter det känns SÅDÄR som mjukstart efter julledigheten... Ringer det nåt mer nu blir jag hysterisk och skickar maken istället för mig...

Frullan
    Jag mår bra på sprayen! Känner inget konstigt alls. Idag lite huvudvärk men det har kanske mest med jobbet att göra.
    Kunde inte låta bli att skratta lite åt er eländiga jul - förlåt, förstår att det är skitjobbigt för er och särskilt din make, men det var så underhållande skrivet av dig

Ego
    Har ju sen ett tag funderat på att lämna obygden - om inte annat för att maken ska kunna hitta något vettigt jobb, men har haft svårt att komma på något ställe vi vill flytta till. I helgen har jag varit och hälsat på en kompis i Falun - och nu har jag kommit på att jag också vill flytta dit! Funderar allvarligt på att skicka iväg ett litet brev som intresseanmälan till min enda tänkbara framtida arbetsplats där. Ska bara hitta ett jobb åt maken också... och vänta på att det blir någon ledig tjänst på "min" arbetsplats... (och hoppas att jag får den i så fall). Många om och kanske...´

Nenne
    Vilken reaktion från din svärfar...

• snaily

BS
    Har Elsa inga stygn som "sticker ut" utan är sydd under/i huden bara? Då behöver de oftast ingen tratt (brukar inte sätta någon på "mina" honkatter), med betoning på OFTAST... skulle vara synd om jag blev orsaken till att Elsa slickar sönder såret

Lappis
    Dumma envisa förkylning, vik hädan!

Vi ska ta hämtmat på nyårsafton, både jag och maken jobbar så det ska bli skönt att slippa laga mat. Menyn blir:

Hummer & räkcocktail med chili- och pepparrotsdressing smaksatt med lime, toppad med svensk sikrom samt vitlöksskorpor

Helstekt lågtempad färsk oxfilé med syltade rotfrukter, tomatsalsa kryddad med färska koriander, reducerad grönpepparkryddad oxsvanssky samt vitlök- och parmesanladdad potatisgratäng

Vit chokladcheesecake med rårörda blåbär & hjortron

• snaily

Telis
    Säg inte förlåt för knädumpning - det var intressant att lyssna ju! Och jag passade ju på att kräkas över makens dysfunktionella familj och min knäppa fader ganska duktigt också.

BS
    Har hon tre stygn som syns så ska hon nog ha kragen. Jag brukar sy intrakutant = i huden, då syns inga stygn alls, ibland en liten bit av en knut om ens det. Brukar bli riktigt snyggt om jag får säga det själv

Morotschampagne till Lappis! Morotspuré ska ju vara bra för magen sägs det, så varför inte i ännu mer lättflytande form.

Ännu en dag med mellan 25 och 30 minusgrader (känns bra att vara värst än en gång ) - kallare än KALLT! Maken har varit ute på skotertur både igår och idag, fattar inte att han har överlevt med tanke på både kylan och fartvinden.

Och ännu en dag med hysteriskt mycket (Stockholmare ) på jobbet. Ska nyårshelgen bli så här jobbig så kommer den här snigeln förvandlas till en blöt liten fläck snart tror jag...

Hoppsan, hinner inte mer - nu kommer besök! Har för övrigt nyss blivit vansinnig på maken för en petitess, så lite biverkningar av sprayen har jag kanske ändå...

Puss o kram på er!

• snaily

BS
    Ja det kan man undra! De är väl ovana vid kylan kanske Fast i ärlighetens namn har det varit väldigt mycket att göra även med lokalbefolkningens små och stora vänner, så det är väl mycket av allt helt enkelt.

• snaily

Liten
    Vad bra, då har jag minst två makar som hejar på Falun (din och Telis) Min egen tyckte också det lät som en bra idé men verkar nog mest egentligen hänga på min entusiasm
    Jobbigt med dålig nattsömn för dig också! Hoppas det är en snart övergående fas.

Ännu en dag som börjar med rivstart istället för lugn fika - var ska detta sluta? Måste springa!

• snaily

Hej och Gott nytt år på er!

Snöpligt slut på trevlig kväll för min del - lämnade gästerna i soffan hemma nyss och åkte till jobbet för ett jourfall Och Korven har jag med mig, så nu vet jag inte hur pedagogiskt det blir med fyrverkeriträningen. Inte så bra alls skulle jag tro. Hade i alla fall en trevlig kväll innan det blev så här - jobbade på eftermiddagen och kom hem och hann fixa undan lite disk så det såg någorlunda ut. Två kompisar på besök, en planerad sen länge och en som spontananmälde sig igår, kul! Hämtmiddagen var fantastiskt god! Fast trist med lättcider istället för vin för min del.

Jobbat sjukt mycket den här veckan, hade jobb sent igår också, är redan ganska ordentligt trött men det är bara att bita ihop och se fram emot måndagen...

Ska läsa ikapp lite nu!

Telis - hurra för att Televinken blir en 10-poängare!

• snaily

Kraaaaam till Muggles och EA för den eländiga tanten!

Och stor kram till alla andra också så ses vi nästa år!

• snaily

Halloj tråden!

Har haft fullt upp med jobb och besök hela nyårshelgen, och med att grubbla över framtiden också. Nu ser jag äntligen ljuset i beredskapstunnelns slut - måndag morgon kom snaaaart!!

PB
    Fantastiskt härligt att ni bestämt er!! Tror inte heller ni kommer ångra er, men som du skrev är det ju suuperviktigt att ni är helt överens så att ingen känner sig övertalad. Håller tummarna!

Izzie
    Fy så jobbigt, krya på dig!

Säkert 1000 andra grejer jag skulle kommentera men minns inte just nu, sorry.

Nenne, klart det är något (någon!) där inne!

Jag har nu sprayat i 28 dagar och börjar med sprutor på torsdag! Gaaaaah, det börjar bli läskigt, känner redan viss skräck inför eventuellt misslyckande. Har fortfarande inte några direkta biverkningar av sprayen, lite huvudvärk då och då men överkomligt.

Annars grubblar jag som sagt - hittat ett jobb jag vill söka, ska ringa om det på måndag. Vill ha jobbet, men ser inte framemot flytt och ny stad och försöka leta jobb åt maken, och det värsta: säga upp mig från nuvarande jobbet. Men vi får se, risken är att tjänsten redan är tillsatt så då slipper jag fundera!

Nu ringer jobbtelefonen...

• snaily

Nenne
    Ska försöka sluta vara så ohemlig i tråden så jag inboxar din om staden som inte ligger alltför långt från din.
    För övrigt tycker jag det är lite läskigt med sprutor på mig själv... *skäms* Får prova din lilla ramsa!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter