• MSW

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej hej junilejon!

Tråkigt att blivit arbetslös, men roligt att få se dig här igen! Vad har du jobbat med? Eller vad letar du för något nytt? (inte för att jag vet något jobb, bara nyfiken! )Undrade hur stor din lille hade hunnit bli.. Det skiljer alltså ungefär en månad på våra då..

Vinkar till alla andra också!

• MSW

Vickan: Tråkigt att maken är borta så länge! Jag hade aldrig klarat mig själv hemma så länge (ännu mindre nu när vi har plutten också).. Jag får svårt att somna även om jag vet att maken kommer senare under kvällen..... (vilket inte händer särskilt ofta)...

Nu är det strax dags för matlagning och sedan göra sig i ordning inför morgondagen, ska juh börja skolan "igen" har varit där två dagar på tre veckor så känns som jag kommit rätt långt ifrån det trots att jag försökt hänga med i böckerna så gott jag kan här hem ifrån! Jag ska iaf bli av med stygnen imorn också, skönt!

Puss och Kram

• MSW

Och Ore förresten, har nog inte önskat dig lycka till inför stundande prestation. Så: LYCKA TILL! Så mysigt att snart få ha den lill* bebisen hos sig "på utsidan"..!!

• MSW

Smyger in.. (känns som jag mest är en smygläsare nu för tiden..)

GRATTIS ORE!! Ser också fram emot höra hur det gått?!

Junilejon: Fy så tråkigt, men som kängu, går det inte att få ordning på efter behandling? Eller frysa in "frisk" innan behandlingen börjar? Oavsett anledning så känns det väldigt orättvist att man inte själv får välja hur många barn man ska ha!

Har tänkt på er i Skåne idag.. Fast här blåser den en del också, fast mest regn!

EGO: Idag fick jag svar på mitt blodprov från i måndags, järnvärdet är nästan uppe på normala nivåer igen efter operationen och mina trombocyter hade stigit ännu mer!!! Så det verkar faktiskt som att det har fungerat! Så jäkla härligt!!
    Annars är det hemtena på gång igen här.. Känns nog något lättare än sist.. Men det tar energi, känner mig inte särskilt påläst inför det heller, hoppas att jag ska komma ifatt igen under praktiken nu (två veckor från måndag).. Till helgen blir det sthlm.. Fick höra idag att de har konstaterat något(/några?) svininfluensa fall på skolan jag ska vara på praktiken.. Men jag har juh inte vacinerat mig, och nu är det ingen riktig mening att göra innan heller eftersom det tar två veckor innan det börja hjälpa, så om jag inte blir sjuk nu efter detta får jag ta ställning till om plutt ska vaccineras, men jag tror att jag vill det, så jag ska ringa BVC i morgon, hans kusin har äggallergi, men A har inte visat några tendenser till det, så det borde vara lugnt!

Nahe.. Nu ska jag försöka ta ett litet ryck till med hemtentan innan det får räcka för ikväll..
    Puss och Kram!

• MSW

Hej alla!

Kram till September! Hoppas att kroppen återhämtar sig snabbt!

Frumuffins: Stort grattis till stor skörd och många ägg till frysen!

Snorkis: Fortfarande ingen tant? Hur var det hade du beställt någon gyn tid eller hur var det? *dålig koll när man mest läser ikapp och inte svarar*

Stort grattis till Ore och sonen! Låter jobbigt med att du sprack så mycket, men nu är det över!!
    Hur funkar amningen?
    Jag sprack också, men vet inte hur många stygn jag blev sydd med, men tillräckligt för att jag skulle vara rädd för att bajsa.. Men det var jag nu med efter operationen..
    Jag blev sövd för att bli av med moderkakan, och var lite rädd att jag skulle bli snittad på något vis, men de fixade juh det den andra vägen...

Min erfarenhet har sagt mig att det berodde på att jag blev igångsatt, vilket inte väl var riktigt sant då, men igångsättning är väl i stort sett=värkstimulerande dropp, så helt fel ute var jag inte då! Så det var roligt att få höra det från sjukhushåll också..

Annars gör jag som vanligt och skickar kramar till alla för att jag inte ska ha glömt någon!

Dags för uppdaterad BF-lista också! Men visst är någon av er nya och i väntans tider, eller har jag fått fel för mig?

BF-lista
    BS 18/1 2010
    Telis 22/1 2010 (13/1 om det blir snitt)
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010

Ego: Fick tillbaka första riktiga tentan i fredags och jag blev godkänd!! (Har dock lite att fixa till på det akademiska skrivandet, men hade svårt att tyda kommentarerna, så vet inte riktig vad.. ) Så jäkla skönt! Nu har jag praktik i två veckor!
    Vi är hemkomna från en helg i sthlm, som innehöll hotellfrukostar, lite shopping och gos med två-veckors-tjej! Man blir lite sugen, men A är juh så mycket roligare än en liten bebis, även om det är så mysigt när de är så små! Svägerskan påminde också om hur ont amningen gör i början!
    Jaja, det är inte aktuellt med syskon försök än på ett par månader iaf!

Nu ska jag plocka fram kläder och göra i ordning för morgondagen! Godkväll! Och Puss och Kram!

• MSW

Frumuffin igen förresten: Du får gärna tala om när testdatum är, men du behöver absolut inte om du inte vill! Håller tummarna i vilket fall!

• MSW

HInenr egentligen inte in...

MEN

GRATTIS SNorkis!!! Häftigt sätt att få koll på pricken! (lite väl häftigt kanske....)

• MSW

Hej hej!

*kramar till ea*

Tinga: Så söta killar! Känner igen frisyren på piff! Sonen kör samma burr i nacken!

Ore: De är juh så himla små i början.. *mysigt*

Koko: Enligt doktorerna så ska det hålla sig om det väl har gått upp, men de vill kolla upp det under ett år, och håller det sig då så räknas jag som frisk sedan.. Om jag har förstått det rätt.. *försöker skicka över energi till att orka med lillebror*

Lappis: Tråkigt om det tar så mycket längre tid än du förväntat dig!

Kram till MrsB i sjukstugan också!

Och vad mer kommer jag (som vanligt)inte ihåg!

Ego: Igår hade jag lite lagom meltdown.. Kände mig så stressad och ur gängorna.. Har juh praktik nu och så ska jag juh hinna med att rätta till det gamla arbetet och svara på en massa knäppa frågor ang praktiken också.. Och vara med familjen och helst gör någon fysisk aktivitet och tänka på maten och göra iordning inför advent och snart är det jul och då är det allt med det.. Men idag när jag började tidigt och varit hemma hela eftermiddagen med A känns det något bättre, och har dessutom fått gjort det mesta av rättningen av gamla uppgiften!
    Nahe, nu ska jag försöka plocka iordning en hel del här hemma innan maken kommer hem..

Får se när det blir tid till att titta in igen! Ni skriver juh som galningar så jag har svårt att hinna med att läsa ikapp!

Puss och Kram

• MSW

Hej!

Nenne: Fy fan för att skrämmas så! Men så skönt att det pricken fick komma tillbaka, och bra med lite extra hjälp! Håller tummarna!

Kramar till alla som är under isen!

Snorkis: Inga roliga tankar att dras med, men kan känna igen mig lite jag också!

Här är det sjukstuga! Jag är hängig och har varit så hela veckan, A har med varit lite snorig och hängig i veckan, och idag har han feber, drygt 39 har vi mätt upp som värst!

Och angående min operation så tycker jag det är superhärligt att det verka ha gått bra, men har väldigt svårt för att tro på det.. men förhoppningsvis går det väl upp ett ljus för mig med såsmåningom!

Nu ska jag alvedona-nässpraya-natt son! Och sen ska vi titta på nya harry potter filmen, dricka glögg och äta lussekatt!

• MSW

Och grattis till Malte!

Och spännande Lappis att råka boka en resa!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter