• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB - Även jag är en sån som gillar att se fram emot saker och har svårt att uppskatta att vara spontan. Sambon är PRECIS tvärtom, så jag får bita mig i tungan ibland och haka på hans infall för mitt sätt är ju inte automatiskt rätt sätt.

• _koko_

PB - Men naturligtvis kan inte din sambo hålla på och bjuda hem sin familj om han själv inte ens tänker vara hemma!

• _koko_

Ikväll blir det röding till middag, men vad ska jag göra till? Om sambon hade gillat vitt vin hade jag gjort en vitvinssås, men det skulle inte gå hem... Funderar på att testa att göra egen hollandaisesås, men kan det fungera med mjölkfritt margarin?? Känns ju som att smörsmaken är rätt viktig i den såsen... Pressad potatis blir det iaf.

• _koko_

Kom igen då, det är ju inte ens fint väder, var är ni? Eller skiner solen överallt utom i min förort??

• _koko_

Hmmmm, bara två inlägg till som ska bort för att jag ska få en egen sida, hur mycket måste jag skriva då??

• _koko_

Vill ha MJÖLKchoklad!!!

Läkaren på 2-månaderskontrollen var förresten helt ointresserad av att testa lillebror och jag kände mig rätt avfärdard. Ingen ersättning här och det gäller att mjölken räcker även framöver alltså. Jag som hade bestämt mig för att skita i att pumpa och i stället ge ersättning när lillebror inte är med mig. Nåja, värre saker har hänt, och blir det ett problem får jag väl stå på mig.

• _koko_

Hej BS! Du sabbade min hela sida!!!

Vi har en 50-väg i närheten, men större vägar är det rätt långt till. Hon är både öronmärkt och har halsband med adresslapp. Men närmast till hands är väl påkörd eller instängd.
    Lillkatten saknar henne konstigt nog (de var ju inte direkt bästisar), och vi får väl se oss om efter en ny kompis till honom om hon inte kommer tillbaka. Knepigt, vi har ändå bott här i 5 år utan problem, och sen försvinner 2 katter inom ett år?!

• _koko_

snaily - Nej, inte du med!!!

Åh, vill också gå på restaurang... DET var längesen! Inte blir det bättre av att mina föräldrar ska på Mancini ikväll heller.

• _koko_

snaily - Ja, det är jättekonstigt hur det kan försvinna sådär, men det är klart, de kan ju t ex bli skrämda av en lös hund eller nåt och springa vilse (hon har .aldrig gett sig av mer än 3-4 tomter bort förut så vitt vi sett)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter