• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinga
    Förstår också Piffs stissighet, sån blir jag också när jag besöker ett dagis Låter jättebra att de inte är blyga och tror och hoppas också att de andra barnens matvanor kan "smitta" lite. Tycker du är cool också som bestämt dig för att inte oroa dig i onödan!

Liten
    Gravidgodkänd medicin låter ju bra! Hoppas den ger snabb effekt!

• snaily

Muggles
    Just det, förstås. Dumt att jag låtit mina magmuskler förfalla på sistone, kan behöva dem om jag blir gravid alltså!

Telis
    Maken undrar om din make köpte någon videokamera?

Sweet
    Det låter inte lätt att baka med de förutsättningarna (gasugn och fahrenheit menar jag)

• snaily

Telis skrev 2010-01-12 19:11:52 följande:

Den var rätt billig, det är ingen HD-variant för vi tänkte att sen när Televinken vill titta på filmerna så kommer vi iallafall se så mossiga ut så det spelar ingen roll om det är superperfekt kvalitet eller inte.
    Ha ha ha, smart tänkt!
  • snaily

MrsB
    Kul med jobben! Visst är det lite meckigt att byta ställe ofta, men tänk så flexibel du blir! (om man ska se någon fördel med det hela )

Jag är inte heller någon semmelfantast - mandelmassa går fetbort tycker jag! Hmm, om man lade choklad där istället för mandelmassa så kanske...

• snaily

Tinga
    När man gör som du med semlor kan ju inte jag peta bort den äckliga mandelmassan - dumt!
    Inser att jag kanske borde lägga ner semmelätandet helt! Eller drabbas man av allvarlig semmelbristsjukdom då?

• snaily

Intensivinskolning... tänk, man lär sig något nytt varje dag!

• snaily

Tinga skrev 2010-01-12 19:46:44 följande:

Det var nog mitt starkaste intryck efter gårdagen; tack och lov att jag inte jobbar på dagis. Torka kladd dagarna i ända - nä, fy bubblan. (Ja, jag vet; det gör en massa annat också, men jag hade själv aldrig pallat.)
    Inte jag heller - men det framgick nog av mitt tidigare inlägg! Håller med dig, vilken TUR att det finns folk som faktiskt gillar att jobba där!
  • snaily

Mästarnas mästare hoppas jag också få se, ostörd gärna tack *hytter med näven åt jourtelefonen*

• snaily

Tinga
    Ja, eller hur

MrsB
    Ja, men du är ju en annan sån där hjälte som jobbar med sånt som jag aldrig skulle klara av...

• snaily

Jaaaaaaaaa!!

Gick från förtvivlan till lättnad nyss - hade extremt jobbigt jobb som hotade, klagade högljutt för maken och hotade släpa med honom på lång resa + jobb halva natten, men nu visade det sig att jag slipper, tjohoo!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter