Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ni är hemma igen alltså Telis?? Hur mår ni?
Lappis - låter det här bekant? www.familjeliv.se/Forum-7-148/m50078787.html Visst ska du dit snart?
Ni är hemma igen alltså Telis?? Hur mår ni?
Lappis - låter det här bekant? www.familjeliv.se/Forum-7-148/m50078787.html Visst ska du dit snart?
Telis igen
Sorry om jag totalt bara snodde nöjet att meddela tråden att Vinkis finns i galleriet... men han är ju så söt så kunde inte låta bli!
BS
Kul att ni fått komma hem äntligen! Hoppas verkligen ni får stanna hemma fortsättningsvis!
Tinga
Tack för TV-tipset, ska absolut kolla!
Ore/Lappis
I min släkt - i alla fall i mammas/mormors släktlinje - verkar det vara tradition att få barn sent. Min mormorsmor fick sitt första barn = min mormor vid 25 års ålder, måste räknats som otroligt sent då år 1913. Ser nu i släktforskningen att hon även gifte sig samma år, bara två månader innan min mormor föddes Undrar om det kan stämma!
Sen fick min mormor sitt första barn när hon var 26, min mamma föddes när mormor var 27. Sent på den tiden.
Min mamma fick mig när hon var 34. (Syrran fyra år tidigare.)
Tittar jag ännu längre bak verkar de flesta kvinnor gift sig relativt sent, intressant.
Jag för traditionen vidare men tar den ett snäpp längre - om jag någonsin får några barn dvs.
Idag mår jag lite bättre men är rejält svullen i magen. Mina skidbyxor som normalt sett är rymliga satt riktigt tight över magen. Har nämligen åkt lite lite längdskidor, hasat fram och pausat mycket, konditionen är verkligen på topp! Inte!
Nu ska jag forska i lönestatistik så jag vet vad jag ska säga på intervjun imorgon...
Min mormorsmor fick förresten sitt sista barn när hon var 41!! Gimme some of those genes... Sen dog hon i och för sig redan när hon var 57, sorgligt, det slipper jag helst.
Min mormors mormors mor (!) fick första barnet när hon var 28 år och födde sen 7 barn i rask takt, dog i samband med födseln av det 7:e barnet när hon var 40 år gammal.
Den här trenden gäller dock inte alls för mina kusiner (och kusinbarn) som alla ynglat av sig väldigt tidigt istället. Har en kusin som redan är morfar vid 44 års ålder!
Kul med släktforskning men nu ska jag sluta spamma tråden med sånt.
AM
Det jag skrev ovan var väl en sammanfattning av det mest intressanta jag hittade vid en snabb koll (intressant för mig i alla fall
), men om du är riktigt nördig kan du få länken till släktforskningen om du vill. Det är lite intressant att se vilka halvkonstiga namn en del hade förr (ex. Dorty, Selina, Vendla). Fast det är många Lars och Catharina också, inte fullt så spännande
AM
Kolla inboxen - fast så värst spännande är det inte, men det får du upptäcka själv.
Lappis
För liten livmoder?! Fasen vad många diagnoser det finns som kan ställa till det...
Ska i alla fall bli väldigt spännande att höra resultatet av din undersökning!
Oj, nu börjar snart "Tingas" program ju!
Tinga
Tack!
Svarta oliver och saltgurka - underbart!
AM, har prackat på dig ännu mer släkt nu.
Hej alla!
Tillbaka hemma efter heldagsutflykt till staden H.
Grattis till fint KUB Snorkis!
Och HURRA för Puffs smörgås och Astrids hemkomst!
EA
Spännande med huset!! Lycka till med budgivning.
Jobbintervjun blev ingen riktig intervju, utan mer lite löst prat. Lite synd inser jag i efterhand för tror inte de fick någon tydlig bild av vem jag är och vad jag kan riktigt. Bannar mig själv för att jag är så socialt handikappad, men har så svårt för att sitta och hålla långa monologer om hur bra jag är inför fem personer som jag aldrig träffat förut! Hur som helst vill jag nog ha jobbet om jag får det - fast lite beroende på vilken lön de kan erbjuda - MEN jag blir väldigt förvånad om jag erbjuds jobbet då det visade sig idag att de söker någon med helt annan kompetens/inriktning än jag har. Får kanske veta om en månad eller två.
ÄP på onsdag förresten - det verkar ju vara en sjukt bra dag - verkar som inte mindre än TVÅ trådmedlemmar fyller år då!?
Jag säger väl grattis på födelsedagen redan nu åt onsdagens födelsedagsbarn, ifall jag inte hinner in här på onsdag.