• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne
    Tack, det känns lite bättre idag, lätt att bli ledsen och bitter när man tittar bakåt så försöker bara se framåt mot nästa försök nu.
    Fast nu öppnade jag posten och Falun har skickat recept på Synarela och Puregon - mängden räcker till TRE till hela IVF-behandlingar. Vet inte om jag orkar så många, vill verkligen inte att det ska behövas!

BS
    Det där låter helt omöjligt jobbigt, stackars maken! Och dig också! Kram!

• snaily

BS
    Ja, ingen fattar varför. Simmarna såg helt normala ut och simmade fint - kanske gillade de inte äggen eller vågade inte penetrera skalet, eller äggen stålsatte sig och ville förbli oskulder, eller eller eller... Läkaren nämnde att det kunde vara ett samarbetsproblem mellan ägg och spermier, vad det nu betyder? Mer forskning behövs i detta område!

• snaily

Lappis
    Hoppas det inte beror på att de tycker utsikterna ser dystra ut...

• snaily

Nu är det faktiskt mindre än 500 inlägg kvar!

BS
    Hoppas bussåkandet går bra!

• snaily

Lappis
    Om det "bara" är hårt skal (kan de ens ha det??) så borde ju ICSI lösa problemet. Min stora skräck är såklart att det beror på att äggen är av urusel kvalitet.
    Jag har sån åldersnoja nu så jag vill bara köra på så fort som möjligt, även om det nog skulle vara ganska nice att ta en liten paus också.

• snaily

Nenne - ja precis. Fast ingen vet ju varför... det kan ju vara bara otur också även om det låter osannolikt... Tänk om det fanns enkla svar på alla frågor, vad skönt det vore!

• snaily

Lappis
    Nej, hängde inte riktigt med
    Gaaah, hoppas inte "hårda ägg" = barnlöshet för evigt...
    Om äggen är lite gamla och trötta och dåliga i sitt genetiska innehåll syns det ju inte på ytan tyvärr.

• snaily

Nenne
    Himla fiffigt att någon kom på det tricket med nålen!

Jag har flera bekanta som trott att IVF innebär nån slags garanterad graviditet redan på första försöket. Hå hå.

• snaily

Ikväll blir det pizza! Till makens förtret... (han är något av ett hälsofreak) Men jag är en dålig hemmafru och har inte orkat gå och handla - känner mig lite folkskygg faktiskt...

• snaily

Vickan
    Håller med! En ambulans hämtade vår granntant en supertidig morgon förra veckan. Ingen aning om vad som hände men två dagar senare var hon tillbaka och nu åker hon spark som vanligt.

Fänkålssoppa, sluuuta, det lät ju mycket godare och nyttigare än hämtpizza...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter