Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Muggles
Härligt med flytt, hur känns det??
Stackars lilla Moa, men kanske är det hon som boar in sig snabbast av er alla!
Muggles
Härligt med flytt, hur känns det??
Stackars lilla Moa, men kanske är det hon som boar in sig snabbast av er alla!
Telis
Vilken fin Televinkbild!! Han är helt bedårande! Nästan lika söt som en valp om du frågar mig
Jobbigt att det är svårt med matningen! Håller tummarna för att han blir piggare och hungrigare riktigt snart! Kram!
Japp, Ovitrelle blev det ikväll (kolla, det rimmar). Inte så farligt som jag läst att det skulle vara.
Godnatt!
Tittar in för att säga hejdå på en stund - ska packa lite grejer och sen åker vi till Falun! Inte så fasligt nervös än men det kommer nog snart. I morgon kl 9 är det dags!
Hej allihopa!
ÄNTLIGEN hemma från Falun! En evighetslång hemresa med tvärstopp längs E45:an där vi fick vänta en lång stund.
Har bara skummat dagen via mobilen än så länge, men
stort GRATTIS till Muggles och Frejis! Hoppas ni båda haft toppenbra dagar!
Telis
Vad jobbigt det låter med strulig amning! Som oinsatt barnlös tänker man sig att sånt bara ska funka av sig själv (rättare sagt TÄNKTE innan man började läsa den här tråden! ), men så är det förstås inte. Hoppas hoppas det vänder snart!
PB
Skickar stor KRAM åt ditt håll! Det är ju tillräckligt jobbigt med IVF-cirkusen ändå, och ännu jobbigare om man ska gräla Håller med alla om att det var okänsligt hanterat av sköterskan!
Känner mig lyckligt lottad att min make känns hyfsat engagerad i hela processen, ställer frågor och tycker det är intressant med ultraljudsundersökningarna etc. Dessutom har ju även han fått bli undersökt i gynstol, det lever jag på än!
Det gick bra i Falun idag! Tack för alla lyckönskningar! Håller med Nenne och Telis om att alla i personalen verkligen var jättegulliga! Nenne: jag hade Zara som "äggplockare".
Kom till kliniken strax före nio, lagom stissig, nervös och lättirriterad. Fick iklä mig världens största fulaste sjukhusskjorta och strumpor med hål på. Maken lämnade sitt prov (duktiga han! Första gången han fått pricka en burk!) och sen fick vi vänta rätt länge, klockan var närmare 11 innan vi fick komma in. Jag hann få det morfinliknande preparatet 4-5 gånger under ingreppet, det var verkligen ett skönt rus om man får säga så! När de börjat gräva i högra äggstocken frågade de om det gjorde mycket ont. "Nej, det är jätteskönt!" svarade jag entusiastiskt. Sen tog det jättelång tid och var superbesvärligt med vänster äggstock, men till slut var alla blåsor tömda. Vet inte hur många blåsor jag hade, drygt 15 skulle jag tro, för de fick ut 13 ägg! Nu återstår bara att se hur många som blir befruktade, det får vi veta imorgon. Spännande!
Var lite trött efteråt förstås, nu känner jag mig lite mörbultad i magen - det känns ungefär som om någon varit och grävt länge och väl i mina äggstockar med en lång och grov jäkla nål!
Vickan
Jag tror stenhårt på att bearbeta saker i sömnen - om du fortsätter så några nätter så kanske det känns lättare att ta itu med tankarna på dagtid snart. Heja heja!
Ja, 13 kan väl inte vara en olyckssiffra, för den 13:e är ju Televinken född!
Muggles
Grattis till gubben! Klart tråden (Cicci i det här fallet) hade rätt! Det senaste jag fått utslag på ÄL-test är på dag 28 förresten, men så är ju jag lite knasig också.
Muggles
Ingen aning om vad som är fel - hoppas bara att det är något som kan bli avhjälpt med IVF!
Härligt att huset känns som hemma, redan!! Det är ju skitbra!
Håller med - inga Foppatofflor på mina fossingar heller.
Nu ringde de från Falun. INGA av mina ägg har blivit befruktade. Nu måste vi ta ställning till om vi vill gå på det snart igen, i så fall ska jag fortsätta spraya och så kan vi försöka igen kring v 10. Vet varken upp eller ner just nu. Har ringt maken och hoppas han kan komma hem från jobbet en stund. Fan.