• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Är Televinken född snart?
    Shit vad häftigt!!!

Kris på jobbet pga sjuka barn och sjuka vuxna - barnlösa snigeln täcker upp som vanligt. Fast hon är inte sugen på att jobba mer, hon vill bara ligga i soffan och odla ägg.

• snaily

Nenne
    Nej, hoppas på att få veta mer efter VUL imorgon! Nån gång nästa vecka borde det väl bli, om det blir. Har sprutat i 6 dagar nu.

• snaily

Liten
    Hi hi, pinsamt att bli ertappad men tur att det var av en snäll kollega

Nenne
    Jag hoppas faktiskt på din plan, den skulle passa mig utmärkt! Sen vågar jag förstås inte tro på att det ska bli fler än fem befruktade, om ens några alls...

Idag känns det som jag har lite mensvärk. Normalt hoppas jag.

Televinken - vinka till galleriet nu!

• snaily

Hurraaa!!!

Grattis till hela familjen Telis!! Pussa Televinken från mig!

PB
    Ja, det stämmer nog. För mig tog det längre tid men det berodde bara på att jul- och nyårshelger kom ivägen.

• snaily

EA&MJ skrev 2010-01-13 13:49:02 följande:

Snaily-ihhhhhh snart har du en bulle i ugnen!
    Vem fasen pratar hon om, tänkte jag, för det kan väl inte vara jag i alla fall! Väljer att inte lyssna på såna utrop - främsta målet just nu är att överleva fram till ÄP, och att det finns några Ä att göra P på, så att säga!

Vad skönt att remissen är skickad! Ett steg på rätt väg!
  • snaily

BS
    Vad tufft det låter! Hoppas ni får komma hem snaaart!

Dagens ego-rapport:

Upp 5.40 för att pallra mig till stan för nytt VUL. Även idag såg det bra ut tyckte doktorn, kanske några fler äggblåsor nu, ca 18 st men en del var små och kommer nog inte hänga med till ÄP. Blodprovet från i förrgår var ok och ett nytt blodprov skulle tas idag - men precis som förra gången så fick jag bara med mig blodprovsrör och remiss och fick fixa det på egen hand. Kan tycka att läkare är lite "handikappade" ibland då de är så inkörda på sig egen specialitet att de inte klarar enkla saker längre (som att ta ett blodprov t ex) Nåväl, det gick bra ändå, en annan kollega stack mig i andra armen idag.
    Ska sänka Puregondosen ett hack från nu, och ÄP är preliminärt inplanerat på onsdag!

Nu ska jag gå och försöka sova en stund tror jag.
    Puss och kram på er

• snaily

Sorry för totalt egoinlägg nedan, lovar att läsa ikapp lite sen...

Medan jag tog en tre timmar lång tupplur (!) på eftermiddagen så hade de ringt från det där jobbet jag sökt, i staden H! Så nu ska jag på intervju på måndag, ska vara där nästan hela dagen! Hoppas jag känner mig pigg och fit for fight då efter 11 sprutdagar! Tror om jag nu får komma på intervju att jag faktiskt har goda chanser att få jobbet - inte för att jag är så otroligt charmig och oemotståndlig direkt men för att jag kan tänka mig att mitt CV faktiskt ser rätt bra ut i jämförelse med de många nyutexaminerade som sökt jobbet.

Blev förstås glad, men känner mest förvirring och ångest och dåligt samvete!
    * Framför allt dåligt samvete om jag måste säga upp mig från jobbet här! Vi är bara 5 personer, det är som en familj på gott och ont. Alla vet allt om alla och gränsen mellan arbetsliv och privatliv är minst sagt suddig, för att inte säga obefintlig. För att göra det lite jobbigare har alla varit så sjukt snälla mot mig de senaste dagarna (då de på egen hand listat ut det här med IVFen, jag har dock varken bekräftat eller dementerat). Om jag slutar kommer det bli mer än kaos och det är jättesvårt att rekrytera någon ny till denna obygd. Såklart vet jag att det inte borde hindra mig från att byta jobb, man är ju inte livegen, men det känns bara så jobbigt!!
    * Dåligt samvete för att jag återigen bara släpar med mig maken och bestämmer var vi ska bo och var han ska söka jobb hädanefter. Har dock pratat med honom om det och han tycker jag ska ta jobbet om jag får det... så borde kanske lägga ner det dåliga samvetet, vet inte.
    * Liiite dåligt samvete om jag inte berättar om IVF-karusellen på jobbintervjun...

Funderar även på om jag verkligen trivs så dåligt här så vi måste störta oss iväg, igen!? Fast jag kommer ju ångra mig om jag erbjuds jobbet och sen tackar nej, det vet jag.

/Snigel med just nu tungt hus på ryggen - fullt med tankar och äggblåsor!

• snaily

TACK så mycket Sweet, Tinga, AM!!
    Vad gullig du är AM, tack för erbjudandet

Fast arbetsgivaren skiter jag högaktningsfullt i om jag ska vara ärlig det är nämligen staten, rättare sagt ett statligt verk i Izzies stad. De som kommer bli ledsna över min eventuella uppsägning är bara kollegorna här, och de tycker jag ju väldigt bra om för det mesta.

Sweet
    Jag har besökt den här arbetsplatsen flera gånger och det verkar vara hur trevligt och bra som helst. Det jag inte vet något om än är förstås LÖNEN, och det är ju en rätt viktig bit...

Ååå, vill också se Televinken!

• snaily

Izzie - vad gräsligt med allergisk reaktion! Har det blivit bättre? Får du någon medicin mot det nu?

Tinga
    HURRA vad bra det verkar gå för killarna på dagis! Och ätit har de gjort också, heja heja!

Piggelin
    Jättegrattis på den stora dagen, hoppas du fått hitta på något spännande!

Lappis
    Japp, du gissade rätt på dag för ÄP! Hoppas hoppas det blir långtidsodling, i så fall borde det bli måndag om det blir någon ET. Huu vilken jobbig väntan det kommer bli!
    Håller med om att den korta klänningen låter super!

Mugglan
    Var i Australien bodde du? Vet inte om vi avhandlat det tidigare men maken min bodde ju i Perth i två år.

Vickan
    Trist med dålig BM men hoppas ni träffar några andra trevliga föräldrar att hänga med framöver!

• snaily

fru AM skrev 2010-01-14 20:23:07 följande:

Du kan ju alltid börja intervjun med att säga att du måste ha en riktigt fet lön eftersom ni håller på att göra ivf!
    Bra idé!!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter